Ordin · Ministerul Finanțelor Publice

Ordinul nr. 545/2005

privind deciziile de impunere anuală

prezumat în vigoare

Data actului
28 aprilie 2005
Emitent
Ministerul Finanțelor Publice
Publicat în
Monitorul Oficial nr. 411 din 16 mai 2005
Citat de
1 act
Citează
4 acte
Structură
7 articole, 2 anexe · 29.239 caractere
Sursă
legislatie.just.ro

În temeiul prevederilor

art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005

privind organizarea și functionarea Ministerului Finanțelor Publice și a Agentiei Naționale de Administrare Fiscală,

în baza prevederilor

art. 95 alin. (2) din Legea nr. 571/2003

privind Codul fiscal, astfel cum a fost modificat prin

Ordonanța de urgentă a Guvernului nr. 138/2004 , precum și ale

art. 196 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003

privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

ministrul finanțelor publice emite următorul ordin:

Articolul 1

Se aprobă modelul și conținutul următoarelor formulare, prevăzute în anexa nr. I:

1. Decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate de persoanele fizice române cu domiciliul în România, cod 14.13.02.13/a;

2. Decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate de persoanele fizice române fără domiciliu în România și persoanele fizice străine, cod 14.13.02.13/6a;

3. Decizie de impunere anuală pentru veniturile din străinătate realizate de persoanele fizice române cu domiciliul în România, a căror impunere în România este finală, cod 14.13.02.13/5a.

Articolul 2

Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare și de păstrare a formularelor prevăzute la art. 1 sunt cuprinse în anexa nr. II.

Articolul 3

Până la data de 30 septembrie a anului următor celui pentru care se face impunerea, organul fiscal competent emite deciziile de impunere anuală pe baza datelor din declaratiile de venit global, din declaratiile speciale și a celorlalte informații aflate la dispoziția sa.

Articolul 4

Formularele prevăzute la art. 1 se utilizează și în cazul aplicării procedurii impunerii din oficiu.

Articolul 5

Anexele nr. I și II fac parte integrantă din prezentul ordin.

Articolul 6

Directia generală de gestiune a impozitelor și contribuțiilor din cadrul Agentiei Naționale de Administrare Fiscală, Directia generală a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, directiile generale ale finanțelor publice judetene și a municipiului București, precum și, după caz, directiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanțelor Publice și al Agentiei Naționale de Administrare Fiscală vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Articolul 7

Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanțelor publice,
Ionel Popescu
București, 28 aprilie 2005.
Nr. 545.

Anexa I Ministerul Finanțelor Publice

[Sigla Agentiei]
Agentia Naționala de Administrare Fiscala
Administratia Finanțelor Publice ........
Numar de operator de date
Nr. înregistrare .......
cu caracter personal -1067
Data ..../......./......
DECIZIE DE IMPUNERE ANUALĂ
pentru veniturile realizate de persoanele fizice
române cu domiciliul în România pe anul ..........
Către:
CNP:.............................
Nume:............................
În baza art. 90 din Legea nr.
Prenume:.........................
571/2003 privind Codul fiscal,
Domiciliul: Localitate: .........
a Declarației de venit global pe
Str. ...........................
anul ... înregistrată sub nr. ...
Nr. ... Bl. .... Sc. ... Ap. ....
din ..../ Notei de constatare
Judet/sector: ...................
nr. .... Deciziei referitoare la
bazele de impunere nr. .... se
stabileste impozitul pe venitul
anual global, după cum urmează:
- lei -
────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────┬───────┐
Denumire indicator
│Decizie
│Decizie│
│anterioară│curentă│
────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┤
1.
Venit net/pierdere din activități comerciale
│
│
│
────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┤
2.
Venit net/pierdere din profesii libere
│
│
│
────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┤
3.
Venit net/pierdere din valorificarea drepturilor
│
│
│
de proprietate intelectuala
│
│
│
────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┤
4.
Venit net/pierdere din cedarea folosinței bunurilor
│
│
│
────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┤
5.
Venit net/pierdere de reportat (rd.1+rd.2 + rd.3 + rd.4│
│
│
────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┤
6.
Venit net din salarii recalculat (rd.6.1 - rd. 6.2)
│
│
│
────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┤
6.1
Venit net din salarii
│
│
│
────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┤
6.2. Diferențe din regularizare (cheltuieli profesionale,
│
│
│
contribuții sociale)
│
│
│
────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┤
7.
Venit net/pierdere din străinătate de reportat
│
│
│
────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┤
8.
Venit anual global [rd.5(venit) + rd.6 + rd.7(venit)]
│
│
│
──────────────────────────────────┬─────────────────────────┼──────────┼───────┤
│9.1. compensate
│
│
│
9.
Pierderi fiscale reportate
├────────────────┬────────┤
│
│
din anii precedenti
│9.2. de reportat│2000
│
│
│
│
├────────┤
│
│
│
│2001
│
│
│
│
├────────┤
│
│
│
│2002
│
│
│
│
├────────┤
│
│
│
│2003
│
│
│
──────────────────────────────────┴────────────────┴────────┼──────────┼───────┤
10. Deduceri personale cuvenite
│
│
│
────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┤
11. Cheltuieli pentru reabilitarea locuinței
│
│
│
de domiciliu
│
│
│
────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┤
12. Prime de asigurare pentru locuința de
│
│
│
domiciliu
│
│
│
────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┤
13. Cotizația de sindicat plătită conform
│
│
│
legislației în materie
│
│
│
────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┤
14. Venit anual global impozabil (rd.8 - rd.9.1 - rd.10 -
│
│
│
rd.11 - rd.12 - rd.13)
│
│
│
────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┤
15. Impozit pe venitul anual globul datorat
│
│
│
────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┤
16. Suma de virat entității nonprofit
│
│
│
────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┤
17. Cheltuieli admise cu bursa privată
│
│
│
────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┤
18. Obligații stabilite privind plățile anticipate
│
│
│
────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┤
19. Credit fiscal extern recunoscut
│
│
│
────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┤
20. Total obligații stabilite în contul impozitului anual
│
│
│
(rd. 18 + rd. 19)
│
│
│
────────────────────────────┬───────────────────────────────┼──────────┼───────┤
21. Diferente de impozit
│a. stabilite în plus(rd. 15 -
│
│
│
anual de regularizat
│
rd.20 -rd.17)*
│
│
│
├───────────────────────────────┼──────────┼───────┤
│b. stabilite în minus (rd.20 - │
│
│
│
rd. 15 + rd. 17)
│
│
│
────────────────────────────┼───────────────────────────────┼──────────┼───────┤
22. Diferențe de impozit,
│a. constatate în plus
│
│
│
conform art. 87(2)
│
│
│
│
din Ordonanța
├───────────────────────────────┼──────────┼───────┤
Guvernului nr. 92/2003,│b. constatate în minus
│
│
│
republicată
│
│
│
│
────────────────────────────┴───────────────────────────────┴──────────┴───────┘
Administrația finanțelor publice își rezervă dreptul de a modifica impozitul calculat în condițiile declarării eronate a veniturilor, în perioada de prescripție a impozitului pe venit.
Diferența de impozit stabilită în plus (rd. 21 a) în sumă de ... lei se plătește în termen de cel mult 60 de zile de la data comunicării prezentei. Pentru impozitul neachitat pâna la termenul precizat mai sus, se vor calcula dobânzi și penalități de întârziere.
Diferența de impozit constatată în plus (rd.22 a) în sumă de .... lei se plătește în funcție de data primirii prezentei, astfel:
- până la data de 5 a lunii următoare, când data primirii este cuprinsă în intervalul 01-15 din lună;
'ad până la data de 20 a lunii următoare, când data primirii este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună;
Diferența stabilită/constatata în minus (rd.21b sau rd.22b) în sumă de ..... lei se compensează cu oblibațiile neachitate în termen, din anul fiscal curent, iar diferența se restituie conform prevederilor legale în vigoare. Împotriva măsurilor dispuse prin prezenta se poete face contestație, care se depune, în termen de 30 zile de la comunicare, la organul fiscal emitent. Prezenta reprezintă titlu de creanță și constituie înștiințare de plată, conform legii.
Aprobat:......
Verificat: .....
Întocmit: .....
Am primit un exemplar ....
Funcție ......
Funcție ........
Funcție........
Semnatură contribuabil ...
Nume, prenume... Nume,prenume....
Nume, prenume... sau Nr. și data confirmării
de primire .........
Data..........
Data..........
Date...........
Data .................
------------
[Sigla Agentiei]
Agentia Naționala de Administrare Fiscala
Administratia Finanțelor Publice ........
Numar de operator de date
Nr. înregistrare .......
cu caracter personal -1067
Data ..../......./......
DECIZIE DE IMPUNERE ANUALĂ
pentru veniturile realizate de persoanele fizice
române fără domiciliu în România și persoanele fizice
straine pe anul ..........
Către:
înregistrată sub nr. ... din .../
Nume:............................
.../... a Declarației speciale
Prenume:.........................
privind veniturile din codarca
Domiciliul/Reședința: Localitate:
folosinței bunurilor pe anul ...,
Str. ...........................
înregistrată sub nr. ... din .../
Nr. ... Bl. .... Sc. ... Ap. ....
.../.../ Fisei fiscale pentru
Judet/sector: ...................
anul .../ a Declarației privind
CNP/NIF:..................
veniturile sub forma de salarii
În baza art. 93, art. 94 și art.
din strainatate obtinute de către
115 din
Legea nr. 571/2003
privind
persoanele fizice care desfășoară
Codul fiscal, a Declarației
activitate în România și de către
speciale din activități independente
persoanele fizice române angajate
pe anul ........,
ale misiunilor diplomatice și
posturilor consulare acreditate
în România/ Notei de constatare
nr. ..../ Deciziei referitoare la
bazele de impunere nr. .... se
stabileste impozitul anual pe
venitul din .........,
după cum urmează:
- lei -
────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────┬───────┐
Nr.
Denumire
│Decizie
│Decizie│
crt.
│anterioară│curentă│
────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┤
1.
Venit net/pierdere din activități comerciale
│
│
│
────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┤
2.
Venit net/pierdere din profesii libere
│
│
│
────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┤
3.
Venit net/pierdere din valorificarea drepturilor
│
│
│
de proprietate intelectuala
│
│
│
────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┤
4.
Venit net/pierdere din cedarea folosinței bunurilor
│
│
│
────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┤
5.
Venit net din salarii
│
│
│
──────────────────────────────────┬─────────────────────────┼──────────┼───────┤
│6.1. compensate
│
│
│
6.
Pierderi fiscale reportate
├────────────────┬────────┤
│
│
din anii precedenti
│6.2. de reportat│2000
│
│
│
│
├────────┤
│
│
│
│2001
│
│
│
│
├────────┤
│
│
│
│2002
│
│
│
│
├────────┤
│
│
│
│2003
│
│
│
──────────────────────────────────┴────────────────┴────────┼──────────┼───────┤
7.
Venit net impozabil(rd.1 sau rd.2 sau rd.3 sau rd. 4 - │
│
│
rd. 6.1
│
│
│
────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┤
8. Impozit anual pe venit
│
│
│
────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┤
9.
Obligații privind plățile anticipate
│
│
│
────────────────────────────┬───────────────────────────────┼──────────┼───────┤
10. Diferente de impozit
│a. stabilite în plus(rd.8-rd.9)│
│
│
anual de regularizat
│
│
│
│
├───────────────────────────────┼──────────┼───────┤
│b. stabilite în minus(rd.9-rd.8│
│
│
────────────────────────────┼───────────────────────────────┼──────────┼───────┤
11. Diferențe de impozit,
│a. constatate în plus
│
│
│
conform art. 87(2)
│
│
│
│
din Ordonanța
├───────────────────────────────┼──────────┼───────┤
Guvernului nr. 92/2003,│b. constatate în minus
│
│
│
republicată
│
│
│
│
────────────────────────────┴───────────────────────────────┴──────────┴───────┘
Administrația finanțelor publice își rezerva dreptul de a modifica impozitul calculat în condițiile declarării eronate a veniturilor, în perioada de prescripție a impozitului pe venit.
Diferența de impozit stabilita în plus (rd.10a) în suma de ..... lei se plătește în termen de cel mult 60 de zile de la data comunicării prezentei.
Pentru impozitul neachitat până la termenul precizat mai sus, se vor calcula dobânzi și penalități de întârziere.
Diferența de impozit constatată în plus (rd.11a) în sumă de .... lei se plătește în funcție de data primirii prezentei, astfel:
- până la data de 5 a lunii următoare, când data primirii este cuprinsă în intervalul 01-15 din lună;
- până la data de 20 a lunii următoare, când data primirii este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună;
Diferența stabilită/constatată în minus (rd. 10b sau rd.11b) în sumă de .... lei se compensează cu obligațiile neachitate în termen, din anul fiscal curent iar diferența se restituie conform prevederilor legale în vigoare.
Împotriva masurilor dispuse prin prezenta se poate face contestație, care se depune, în termen de 30 zile de la comunicare, la organul fiscal emitent.
Prezenta reprezintă titlu de creanța și constituie înștiințare de plată, conform legii.
Aprobat:......
Verificat: .....
Întocmit: .....
Am primit un exemplar ....
Funcție ......
Funcție ........
Funcție........
Data .................
Nume, prenume... Nume,prenume....
Nume, prenume... Semnatură contribuabil ...
sau Nr. și data confirmării
Data..........
Data..........
Date...........
de primire .........
-------------
Notă: Se completează câte o decizie pentru fiecare categorie și sursa de venit Cod 14.13.02.13/6a
Ministerul Finanțelor Publice
[Sigla Agentiei]
Agentia Naționala de Administrare Fiscala
Administratia Finanțelor Publice ........
Numar de operator de date
Nr. înregistrare .......
cu caracter personal -1067
Data ..../......./......
DECIZIE DE IMPUNERE ANUALĂ
pentru veniturile din străinătate
realizate de persoanele fizice române cu domiciliul în România, a
căror impunere în România este finala pe anul.............
Către:
CNP:.............................
Nume:............................
În baza art. 96 din Legea nr.
Prenume:.........................
571/2003 privind Codul fiscal,
Domiciliul: Localitate: .........
a Declarației privind veniturile
Str. ...........................
din strainatate a caror impunere
Nr. ... Bl. .... Sc. ... Ap. ....
în România este finala,
Judet/sector: ...................
înregistrată sub nr. ... din .../
Statul în care s-a realizat venitul
.../..., se stabileste impozitul
.....................
anual pe venit, după cum urmează:
- lei -
┌────┬──────────────────────────┬──────────┬───────────────────────────────────┐
│
│
│ Decizie
│
Decizie curenta
│
│
│
│anterioara├────────┬────────┬──────┬──────────┤
│Nr. │
Categoria de venit
│(diferente│Impozit │Impozit │Credit│Diferente │
│crt.│
│de impozit│pe venit│pe venit│fiscal│de impozit│
│
│
│stabilite │datorat │platit
│recu- │stabilite │
│
│
│ în plus) │
în
│în stra-│noscut│în plus
│
│
│
│
│România │ inatate│
│
│
├────┼──────────────────────────┼──────────┼────────┼────────┼──────┼──────────┤
│ 0
│
1
│
2
│
3
│
4
│
5
│6=col.3-
│
│
│
│
│
│
│
│
col.5
│
├────┼──────────────────────────┼──────────┼────────┼────────┼──────┼──────────┤
│
1 │Venit din dividende
│
│
│
│
│
│
├────┼──────────────────────────┼──────────┼────────┼────────┼──────┼──────────┤
│
2 │Venit din dobanzi
│
│
│
│
│
│
├────┼──────────────────────────┼──────────┼────────┼────────┼──────┼──────────┤
│
3 │Venit din premii și jocuri│
│
│
│
│
│
│
│de noroc
│
│
│
│
│
│
├────┼──────────────────────────┼──────────┼────────┼────────┼──────┼──────────┤
│
4 │Castiguri din transferul
│
│
│
│
│
│
│
│titularilor de valoare
│
│
│
│
│
│
├────┼──────────────────────────┼──────────┼────────┼────────┼──────┼──────────┤
│
5 │Venit din pensii
│
│
│
│
│
│
├────┼──────────────────────────┼──────────┼────────┼────────┼──────┼──────────┤
│
6 │Alte venituri
│
│
│
│
│
│
├────┼────────────┬─────────────┼──────────┴────────┴────────┴──────┴──────────┤
│
│Diferente de│a. constatate│
│
│
│impozit,
│în plus
│
│
│
│conform
│
│
│
│ 7
│art. 87(2)
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│
│din
│b. constatate│
│
│
│Ordonanța
│în minus
│
│
│
│Guvernului
│
│
│
│
│nr. 92/2003,│
│
│
│
│republicată │
│
│
└────┴────────────┴─────────────┴──────────────────────────────────────────────┘
Administrația finanțelor publice își rezervă dreptul de a modifica impozitul calculat în condițiile declarării eronate a veniturilor, în perioada de prescripție a impozitului pe venit.
Diferențele de impozit stabilite în plus în sumă de ..... lei se plătesc în termen de cel mult 60 de zile de la data comunicării prezentei.
Pentru impozitul neachitat până la termenul precizat mai sus, se vor calcula dobânzi și penalități de întârziere.
Diferența de impozit constatata în plus (rd.7a) în sumă de ...... lei se plătește în funcție de data primirii prezentei, astfel:
- până la data de 5 a lunii următoare, când data primirii este cuprinsă în intervalul 01-15 din lună;
- până la data de 20 a lunii următoare, când data primirii este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună;
Diferența constatată în minus (rd.7b) în sumă de ..... lei se compensează cu obligațiile neachitate în termen, din anul fiscal curent, iar diferența se restituie conform prevederilor legale în vigoare.
Împotriva măsurilor dispuse prin prezenta se poate face contestație, care se depune, în termen de 30 zile de la comunicare, la organul fiscal emitent.
Prezenta reprezintă titlu de creanță și constituie înștiințare de plată, conform legii.
Aprobat:......
Verificat: .....
Întocmit: .....
Am primit un exemplar ....
Funcție ......
Funcție ........
Funcție........
Data .................
Nume, prenume... Nume,prenume....
Nume, prenume... Semnatură contribuabil ...
sau Nr. și data confirmării
Data..........
Data..........
Date...........
de primire .........

*) În situația în care suma rezultată este negativa se preia la rândul 21.b Cod 14.13.02.13/a

Ministerul Finanțelor Publice

Anexa II CARACTERISTICI DE TIPARIRE, MODUL DE DIFUZARE, DE UTILIZARE

ȘI DE PASTRARE A FORMULARELOR

Decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate de persoanele fizice române cu domiciliul în România, cod 14.13.02.13/a

1. Denumirea: Decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate de persoanele fizice române cu domiciliul în România

2. Codul: 14.13.02.13/a

3. Formatul: A4/t1

4. Caracteristicile - pe o singură fată;

de tipărire:

- se poate utiliza și echipament

informatic pentru editare și

completare, cu adaptări adecvate

situației contribuabilului.

5. Se difuzează: gratuit.

6. Se utilizează: la calculul impozitului pe venitul anual global și stabilirea diferentelor de impozit anual de regularizat stabilite în plus/în minus.

7. Se întocmeste: în două exemplare, de către organul fiscal în a cărui rază teritorială se află domiciliul fiscal al contribuabilului.

8. Circulă: - un exemplar la organul fiscal în a cărui

rază teritorială se află domiciliul fiscal al

contribuabilului;

- un exemplar la contribuabil.

9. Se arhivează: la dosarul fiscal al contribuabilului.

Decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate de persoanele fizice române fără domiciliu în România și persoanele fizice străine, cod 14.13.02.13/6a

1. Denumirea: Decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate de persoanele fizice române fără domiciliu în România și persoanele fizice străine

2. Codul: 14.13.02.13/6a

3. Formatul: A4/t1

4. Caracteristicile - pe o singură fată;

de tipărire:

- se poate utiliza și echipament

informatic pentru editare și

completare, cu adaptări adecvate

situației contribuabilului.

5. Se difuzează: gratuit.

6. Se utilizează: la stabilirea impozitului anual, pe surse și categorii de venit.

7. Se întocmeste: în două exemplare, de către organul fiscal în a cărui rază teritorială se află sursa de venit/domiciliul fiscal al contribuabilului.

8. Circulă: - un exemplar la organul fiscal competent;

- un exemplar la contribuabil.

9. Se arhivează: la dosarul fiscal al contribuabilului.

Decizie de impunere anuală pentru veniturile din străinătate realizate de persoanele fizice române cu domiciliul în România, a căror impunere în România este finală, cod 14.13.02.13/5a

1. Denumirea: Decizie de impunere anuală pentru veniturile din străinătate realizate de persoanele fizice române cu domiciliul în România, a căror impunere în România este finală

2. Codul: 14.13.02.13/5a

3. Formatul: A4/t1

4. Caracteristicile - pe o singură fată;

de tipărire:

- se poate utiliza și echipament

informatic pentru editare și

completare, cu adaptări adecvate

situației contribuabilului.

5. Se difuzează: gratuit.

6. Se utilizează: la stabilirea impozitului anual, pe surse și categorii de venit și la acordarea creditului fiscal.

7. Se întocmeste: în două exemplare, de către organul fiscal în a cărui rază teritorială se află domiciliul fiscal al contribuabilului.

8. Circulă: - un exemplar la organul fiscal în a cărui

rază teritorială se află domiciliul fiscal al

contribuabilului;

- un exemplar la contribuabil.

9. Se arhivează: la dosarul fiscal al contribuabilului.

-------------

Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.