Ordinul nr. 2025/2008
privind aprobarea Procedurii pentru acordarea deducerii reprezentând cheltuieli pentru economisire în sistem colectiv pentru domeniul locativ și restituirea cheltuielilor efectuate cu bursele private
prezumat în vigoare
În temeiul prevederilor
art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007
privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei și Finanțelor, cu modificările și completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 57 și ale
art. 58^1 din Legea nr. 571/2003
privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare,
ministrul economiei și finanțelor emite următorul ordin:
Articolul 1
Se aprobă modelul și conținutul următoarelor formulare, prevăzute în anexa nr. 1:
1. formularul 252 "Decizie de impunere privind recalcularea impozitului pe veniturile din salarii", cod 14.13.02.13/s;
2. formularul 255 "Decizie privind restituirea sumelor reprezentând cheltuieli cu bursele private", cod 14.13.02.13/b.
Articolul 2
Se aprobă Procedura pentru acordarea deducerii reprezentând cheltuieli pentru economisire în sistem colectiv pentru domeniul locativ și restituirea cheltuielilor efectuate cu bursele private, prevăzută în anexa nr. 2.
Articolul 3
Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare și de păstrare ale formularelor prevăzute la art. 1 sunt stabilite în anexa nr. 3.
Articolul 4
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Articolul 5
Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcția generală de reglementare a colectării creanțelor bugetare și Direcția generală de tehnologia informației din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București, precum și, după caz, direcțiile de specialitate din cadrul Ministerului Economiei și Finanțelor și Agenției Naționale de Administrare Fiscală vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Articolul 6
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul economiei și finanțelor, Cătălin Doica, secretar de stat București, 30 iunie 2008. Nr. 2.025.
Anexa 1
Anexa 2 PROCEDURA 30/06/2008
Anexa 3 CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE, MODUL DE DIFUZARE, DE UTILIZARE ȘI DE PĂSTRARE ALE FORMULARELOR PREVĂZUTE LA ART. 1
1. Denumire: "Decizie de impunere privind recalcularea impozitului pe veniturile din salarii (formularul 252)
1.1. Codul: cod 14.13.02.13/s
1.2. Format: A4/t1
1.3. Caracteristicile de tipărire - pe o singură față;
- se poate utiliza și echipament informatic pentru editare și completare, cu adaptări adecavate situației contribuabilului
1.4. Se difuzează: gratuit.
1.5. Se utilizează: pentru recalcularea impozitului pe veniturile din salarii, realizate la funcția de bază, ca urmare a acordării deducerii cheltuielilor efectuate pentru economisire în sistem colectiv pentru domeniul locativ.
1.6. Se întocmește în două exemplare de către organul fiscal competent, după cum urmează:
- organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul are adresa unde își are domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiește efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal în România;
- organul fiscal în a cărui rază teritorială se află sursa de venit, pentru ceilalți contribuabili persoane fizice.
1.7. Circulă - un exemplar la organul fiscal competent;
- un exemplar la contribuabil.
1.8. Se arhivează: la dosarul contribuabilului.
2. Denumire: "Decizie privind restituirea sumelor reprezentând cheltuieli cu bursele private", cod 14.13.02.13/b (formularul 255)
2.1. Codul: cod 14.13.02.13/b
2.2. Format: A4/t1
2.3. Caracteristicile de tipărire - pe o singură față;
- se poate utiliza și echipament informatic pentru editare și completare, cu adaptări adecvate situației contribuabilului
2.4. Se difuzează: gratuit.
2.5. Se utilizează: pentru restituirea cheltuielilor admise cu bursa privată în limita a 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii.
2.6. Se întocmește în două exemplare de către organul fiscal competent, după cum urmează:
- organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul are adresa unde își are domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiește efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal în România;
- organul fiscal în a cărui rază teritorială se află sursa de venit, pentru ceilalți contribuabili persoane fizice.
2.7. Circulă: - un exemplar la organul fiscal competent;
- un exemplar la contribuabil.
2.8. Se arhivează: la dosarul contribuabilului.
------------
Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.