Normele din 16 iulie 2009
privind procedura de acordare a amânării la plată a obligațiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală
prezumat în vigoare
Legături cu alte acte
Ce face acest act
Are ca temei 3
- OG nr. 92/2003 24 decembrie 2003 (prevederi anume) privind Codul de procedură fiscală
- OG nr. 92/2003 24 decembrie 2003 privind Codul de procedură fiscală
- Ordinul nr. 2321/2009 16 iulie 2009 (prevederi anume) pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura de acordare a amânării la plată a…
Capitolul I Dispoziții generale
Articolul 1
Amânarea la plată se acordă pentru obligațiile fiscale administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală și neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare, precum și pentru majorările de întârziere aferente acestora.
Amânarea la plată a obligațiilor fiscale neachitate la termen se acordă la cererea contribuabililor, persoane fizice sau juridice, indiferent de forma de proprietate, modul de organizare și data înființării.
Prin obligații fiscale neachitate la termen se înțelege impozite, taxe, contribuții și alte sume datorate bugetului general consolidat, datorate și neachitate la termenele legale de plată, precum și majorări de întârziere aferente acestora.
Prin majorări de întârziere aferente acestora se înțelege obligațiile fiscale accesorii pentru care organul fiscal competent a comunicat decizii referitoare la obligațiile de plată accesorii și pentru care s-a împlinit termenul de plată conform prevederilor
art. 111 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind
Codul de procedură fiscală, republicată , cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare
Într-un an calendaristic, amânarea la plată se poate acorda o singură dată.
Articolul 2
Agenția Națională de Administrare Fiscală, prin unitățile subordonate acesteia, acordă amânarea la plată pentru perioada solicitată de contribuabil, dar care nu poate fi mai mare de 6 luni. Amânarea la plată nu poate depăși data de 20 decembrie a anului fiscal în care se acordă.
Amânarea la plată se acordă pe număr de luni, iar termenul începe să curgă de la data emiterii deciziei de acordare a amânării la plată.
Capitolul II Competența de soluționare a cererilor de amânare la plată și procedura de soluționare a acestora
Articolul 3
Amânarea la plată se solicită de către contribuabili în baza unei cereri depuse la organele fiscale competente.
În cazul în care contribuabilii au organizate sedii secundare plătitoare de impozit pe venitul din salarii, cererea de amânare la plată va fi depusă la organul fiscal competent în administrarea contribuabililor în structura cărora funcționează aceste sedii secundare.
Concomitent cu depunerea cererii de amânare la plată, contribuabilul solicită și eliberarea certificatului de atestare fiscală care va cuprinde sumele ce vor face obiectul amânării la plată. În certificatul de atestare fiscală, eliberat în vederea acordării amânării la plată, se vor menționa creanțele fiscale principale exigibile, existente în sold în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii și neachitate la data eliberării acestuia, precum și majorările de întârziere aferente acestora.
Cererea de amânare la plată trebuie să cuprindă următoarele elemente:
a) datele de identificare ale contribuabilului: denumirea/numele și prenumele acestuia, al reprezentantului fiscal/împuternicitului, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală, numărul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail, precum și numele, prenumele și calitatea celor care reprezintă contribuabilul în relațiile cu terții;
b) perioada pentru care se solicită amânarea la plată exprimată în luni;
c) suma totală pentru care se solicită amânarea la plată, defalcată pe tipuri de impozite, taxe, contribuții și alte sume datorate bugetului general consolidat și, separat, majorările de întârziere aferente acestora. În cazul contribuabililor care au organizate sedii secundare plătitoare de impozit pe venitul din salarii, acestea se defalcă pe fiecare sediu secundar.
Contribuabilii fără domiciliu fiscal în România, care au obligații fiscale neachitate la termen, pot beneficia de amânare la plată numai dacă acestea desemnează un împuternicit potrivit art. 18 din Codul de procedură fiscală.
Amânarea la plată se acordă de organele fiscale competente prin emiterea unei decizii conform modelului prezentat în anexa nr. 1.
Deciziile de acordare a amânărilor la plată care privesc și obligațiile fiscale ale sediilor secundare se vor comunică, în copie, și organelor fiscale competente pentru administrarea acelor sedii secundare.
Pierderea valabilității amânării la plată se constată de către organul fiscal competent prin emiterea unei decizii ale cărei model și conținut sunt prevăzute în anexa nr. 2.
Articolul 4
După depunerea de către contribuabili a cererilor de amânare la plată, organul fiscal competent verifică dacă aceștia îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
a) nu înregistrează obligații fiscale restante la data de 30 septembrie 2008, pentru care va consulta și va edita fișa analitică pe plătitori la data de 30 septembrie 2008, din care să rezulte că la această dată aveau toate declarațiile depuse și nu înregistrează obligații fiscale restante.
Dacă un contribuabil înregistrează la data de 30 septembrie 2008 obligații fiscale restante, dar are depuse înainte de această dată un decont cu suma negativă de taxă pe valoarea adăugată cu opțiune de rambursare și/sau o cerere de restituire, în curs de soluționare la data depunerii cererii de amânare, condiția este îndeplinită dacă:
1. suma obligațiilor fiscale restante este mai mică sau egală cu suma de rambursat/restituit;
2. sunt îndeplinite dispozițiile referitoare la data stingerii în cazul compensării conform
art. 122 alin. (1) din Codul de procedură fiscală .
Diferențele rezultate în urma soluționării deconturilor cu suma negativă de TVA cu opțiune de rambursare și/sau a cererilor de restituire se consideră obligații de plată începând cu data comunicării modului de soluționare a acestora, conform dispozițiilor
art. 111 alin. (2) din Codul de procedură fiscală ;
b) și-au depus toate declarațiile fiscale conform legii pentru perioada 1 octombrie 2008 și data depunerii cererii de amânare la plată. Dovada depunerii acestora va fi editată din baza de date a organului fiscal;
c) nu au înscrise fapte în cazierul fiscal pentru care va solicita compartimentului cu atribuții în eliberarea cazierului fiscal informații privind existența sau inexistența faptelor sancționate de legile fiscale, financiare, precum și cele care privesc disciplina financiară;
d) nu s-a atras răspunderea pentru contribuabilii persoane fizice, potrivit prevederilor
privind procedura insolvenței, cu modificările și completările ulterioare, și/sau nu s-a atras răspunderea solidară pentru contribuabilii persoane fizice și persoane juridice, potrivit prevederilor
art. 27
și
28 din Codul de procedură fiscală . În acest sens, contribuabilul va depune o declarație pe propria răspundere din care să rezulte că nu s-a atras răspunderea potrivit acestor prevederi legale.
Condițiile prevăzute la alin. (1) lit. b), c) și d) trebuie îndeplinite la data depunerii cererii.
După verificările efectuate potrivit alin. (1), organul fiscal competent, în termen de cel mult 3 zile de la data eliberării certificatului de atestare fiscală, întocmește referatul conform modelului prezentat în anexa nr. 3.
Referatul va fi însoțit de documentele doveditoare îndeplinirii condițiilor prevăzute la alin. (1).
Pentru contribuabilii care au organizate sedii secundare plătitoare de impozit pe venitul din salarii, organul fiscal competent în administrarea sediilor secundare va aplica prevederile art. 5 și va întocmi referatul prevăzut în anexa nr. 3.
Organul fiscal competent în administrarea sediului secundar va transmite referatul, împreună cu certificatul de atestare fiscală, organului fiscal competent în administrarea contribuabilului.
Organul fiscal competent în administrarea contribuabilului va elibera certificatul de atestare fiscală, care va cuprinde sumele ce vor face obiectul amânării la plată atât pentru activitatea proprie, cât și pentru cele ale sediilor secundare și va întocmi un referat final, după caz.
Pe baza constatărilor din referat, organul fiscal va emite decizia de acordare a amânării la plată sau, după caz, decizia de respingere.
Modelul și conținutul deciziei de respingere sunt prezentate în anexa nr. 4.
În situația în care organul fiscal constată neîndeplinirea unei condiții, înaintea emiterii deciziei de respingere, se va efectua audierea contribuabililor potrivit
art. 9 din Codul de procedură fiscală .
Articolul 5
Atunci când se constată neconcordanțe între obligațiile fiscale cuprinse în cererea contribuabilului și cele din certificatul de atestare fiscală, organul fiscal competent va solicita, în scris, prezentarea contribuabilului la sediul său pentru clarificarea situației fiscale a acestuia. Odată cu solicitarea se va transmite contribuabilului și o copie a certificatului de atestare fiscală.
După clarificarea neconcordanțelor, organul fiscal competent întocmește, în două exemplare, o notă de constatare conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, pe baza căreia va proceda la eliberarea unui nou certificat de atestare fiscală. Această notă va fi semnată de funcționarul desemnat pentru soluționarea cererii și avizată de șeful compartimentului cu atribuții privind evidența analitică pe plătitori și de reprezentantul legal al contribuabilului. Un exemplar al acesteia va fi comunicat contribuabilului, iar altul va fi arhivat la dosarul fiscal al contribuabilului.
Ca urmare a eliberării noului certificat de atestare fiscală, organul fiscal competent va proceda la emiterea deciziei de amânare la plată cu respectarea prevederilor art. 4 alin. (3).
Articolul 6
Termenul general de soluționare a cererilor de amânare la plată este de maximum 15 zile de la data depunerii cererilor.
În situația în care pentru soluționarea cererilor de amânare la plată este necesară clarificarea aspectelor prevăzute la art. 5, termenul general de soluționare menționat la alin. (1) se prelungește cu perioada cuprinsă între data solicitării de prezentare a contribuabilului în vederea punerii de acord asupra diferențelor constatate și data eliberării noului certificat de atestare fiscală.
Articolul 7
În cazul în care pentru amânarea la plată contribuabilul depune o garanție sub forma unei scrisori de garanție bancară, aceasta va avea o valabilitate mai mare cu 60 de zile decât perioada de amânare la plată.
În cazul în care contribuabilul oferă bunuri libere de orice sarcini, organul fiscal competent va dispune instituirea măsurilor asiguratorii. Bunurile oferite vor fi însoțite de raportul de evaluare întocmit de un expert independent, realizat conform prevederilor
art. 4 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2009
pentru amânarea la plată a obligațiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare, denumită în continuare ordonanță de urgență. Comunicarea Comisiei privind elementele de ajutor de stat în vânzările de terenuri și clădiri de către autoritățile publice, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria C nr. 209/1997, poate fi vizualizată prin accesarea portalului Agenției Naționale de Administrare Fiscală, respectiv http://anaf.mfinante.ro
În cazul în care contribuabilul oferă bunuri mobile libere de orice sarcini, organul fiscal competent poate să verifice existența faptică a acestora, eventualele sarcini înscrise în registrele de publicitate prevăzute de lege și să informeze organul de executare asupra rezultatelor constatărilor. În vederea realizării acestor verificări, organul fiscal competent va putea accesa baza de date a Arhivei Electronice de Garanții Reale Mobiliare.
În cazul în care contribuabilul oferă bunuri imobile libere de orice sarcini, acesta va prezenta organului fiscal competent extras de carte funciară.
Dacă pentru sumele amânate la plată sunt deja instituite sechestre și organul fiscal care le-a aplicat are prioritate în fața oricărui alt creditor, condiția prevăzută la
art. 4 alin. (1) din ordonanța de urgență
se consideră îndeplinită în limita valorii determinate potrivit
art. 4 alin. (3) din ordonanța de urgență . În acest caz contribuabilul are obligația de a prezenta, în termen de 15 zile de la data comunicării deciziei de amânare la plată, raportul de evaluare pentru bunurile sechestrate, care se va întocmi conform Comunicării Comisiei privind elementele de ajutor de stat în vânzările de terenuri și clădiri de către autoritățile publice, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria C nr. 209/1997.
Odată cu identificarea, organul de executare competent în a cărui rază teritorială se află bunurile proprietatea contribuabilului va proceda la indisponibilizarea lor, prevederile cap. 6 privind măsurile asiguratorii al titlului VIII din
aplicându-se în mod corespunzător.
În cazul pierderii valabilității amânării la plată sau la data expirării perioadei de amânare la plată, organul fiscal competent va executa garanția sau, după caz, va trece la valorificarea bunului în contul obligațiilor fiscale rămase de plată sau pentru stingerea obligațiilor fiscale amânate la plată nestinse.
Pe perioada amânării la plată contribuabilii sunt obligați să își achite, conform legii, obligațiile fiscale cu termene de plată începând cu data emiterii deciziei de amânare la plată.
Obligațiile fiscale prevăzute la alin. (8) pot fi stinse prin orice modalitate și în condițiile prevăzute de
Obligația de plată se consideră îndeplinită și în cazul contribuabililor care au depuse la organul fiscal deconturi cu suma negativă de TVA cu opțiune de rambursare și/sau cereri de restituire, dacă:
a) suma obligațiilor de plată este mai mică sau egală cu suma de rambursat/restituit;
b) sunt îndeplinite dispozițiile referitoare la data stingerii în cazul compensării conform
art. 122 alin. (1) din Codul de procedură fiscală .
Diferențele rezultate în urma soluționării deconturilor cu suma negativă de TVA cu opțiune de rambursare și/sau a cererilor de restituire se consideră obligații de plată începând cu data comunicării modului de soluționare a acestora, conform dispozițiilor
art. 111 alin. (2) din Codul de procedură fiscală .
Orice alte obligații fiscale care nu fac obiectul amânării la plată, inclusiv majorările de întârziere comunicate până la emiterea deciziei de amânare, aferente obligațiilor fiscale principale care au făcut obiectul amânării la plată, se vor stinge conform prevederilor legale în vigoare.
Începând cu data emiterii deciziei de amânare la plată, pentru obligațiile fiscale care fac obiectul amânării la plată, executarea silită nu începe sau nu continuă, după caz.
Decizia referitoare la obligațiile de plată accesorii se emite la data stingerii sumelor amânate la plată, dacă acestea au fost stinse anticipat, sau în ziua imediat următoare expirării termenului de amânare la plată.
Capitolul III Dispoziții finale
Articolul 8
Pe perioada amânării la plată a obligațiilor fiscale neachitate la termen, cu excepțiile prevăzute de lege, se datorează majorări de întârziere conform prevederilor
art. 123 din Codul de procedură fiscală .
Articolul 9
Organele fiscale competente în administrarea contribuabililor care acordă amânări la plată vor organiza evidența cererilor de amânare la plată, a amânărilor la plată acordate și vor urmări modul de respectare a acestora.
Articolul 10
Cererile de amânare la plată depuse și nesoluționate înainte de data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice vor fi soluționate conform prevederilor acestora.
Cererile de amânare la plată depuse și nesoluționate înainte de 30 iunie 2010 se vor soluționa conform prevederilor prezentelor norme metodologice.
Articolul 11
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.
Anexa 1 -------
la normele metodologice ----------------------- - Model - (persoane juridice și persoane fizice) MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ Direcția generală de administrare a marilor contribuabili Direcția generală a finanțelor publice .................... Administrația finanțelor publice .......................... Nr. .........../............... DECIZIE de acordare a amânării la plată Către: Denumire/Nume și prenume ........................ Domiciliul fiscal: Localitatea ............., str. ....................... nr. ....., bl. ......, et. ....., județul/sectorul .......... Codul de identificare fiscală .............................. În temeiul prevederilor art. 3 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2009 pentru amânarea la plată a obligațiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare, ale Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 2.321/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura de acordare a amânării la plată a obligațiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală, având în vedere Cererea dumneavoastră nr. ......., înregistrată sub nr. ...... din data de ......., precum și Certificatul de atestare fiscală nr. ......./......., se emite următoarea decizie: 1. Se acordă amânarea la plată până la data de .......... a obligațiilor fiscale datorate în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii, respectiv ......., și nestinse până la data eliberării certificatului de atestare fiscală, în sumă totală de .........., reprezentând*): - lei - ┌─────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────────┐ │ Denumirea obligației fiscale │ Debite │Majorări de întârziere │ │ amânate la plată │ │ │ ├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤ │ 0 │ 1 │ 2 │ ├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤ ├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤ ├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤ │ Total: │ │ │ └─────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────────┘ 2. Pentru sumele amânate la plată, cu excepțiile prevăzute de lege, se datorează majorări de întârziere în conformitate cu prevederile art. 123 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată , cu modificările și completările ulterioare, în sumă de ........ lei. 3. (1) Pentru sumele amânate la plată conform pct. 1 se constituie o garanție, în termen de 15 zile de la data comunicării prezentei decizii la nivelul obligațiilor fiscale amânate la plată conform pct. 1 și a majorărilor de întârziere datorate pe perioada amânării la plată conform pct. 2. (2) Garanția poate fi constituită sub formă de scrisoare de garanție bancară și/sau se vor oferi bunuri libere de orice sarcini în vederea instituirii măsurilor asiguratorii. (3) În cazul scrisorii de garanție, aceasta se va constitui pe o perioadă de valabilitate mai mare cu 60 de zile decât perioada de amânare la plată prevăzută la pct. 1. (4) După data pierderii valabilității amânării la plată sau după expirarea perioadei de amânare la plată, garanțiile se vor executa după cum urmează: a) în cazul scrisorii de garanție bancară, organul fiscal competent va solicita băncii garante utilizarea garanției în vederea stingerii sumelor rămase de plată din decizia de amânare la plată; b) în cazul bunurilor libere de orice sarcini oferite de contribuabil, organul fiscal competent în administrarea contribuabilului va proceda la valorificarea acestora, potrivit legii. 4. (1) Pe perioada amânării la plată contribuabilii sunt obligați să își achite, conform legii, obligațiile fiscale cu termene de plată începând cu data emiterii deciziei de amânare la plată. (2) Obligațiile fiscale prevăzute la alin. (1) pot fi stinse prin orice modalitate și în condițiile prevăzute de Codul de procedură fiscală. Obligația de plată se consideră îndeplinită și în cazul contribuabililor care au depuse la organul fiscal deconturi cu suma negativă de TVA cu opțiune de rambursare și/sau cereri de restituire, dacă: a) suma obligațiilor de plată este mai mică sau egală cu suma de rambursat/restituit; b) sunt îndeplinite dispozițiile referitoare la data stingerii în cazul compensării conform art. 122 alin. (1) din Codul de procedură fiscală . Diferențele rezultate în urma soluționării deconturilor cu suma negativă de TVA cu opțiune de rambursare și/sau cererilor de restituire se consideră obligații de plată începând cu data comunicării modului de soluționare a acestora, conform dispozițiilor art. 111 alin. (2) din Codul de procedură fiscală . 5. Orice alte obligații fiscale care nu fac obiectul amânării la plată, inclusiv majorările de întârziere comunicate până la emiterea deciziei de amânare la plată, aferente obligațiilor fiscale principale care au făcut obiectul amânării la plată, se vor stinge conform prevederilor legale în vigoare. 6. (1) Amânarea la plată prevăzută în prezenta decizie își pierde valabilitatea dacă: a) .................**) nu respectă prevederile pct. 3; b) în situația în care ...........**) nu își achită, conform legii, obligațiile fiscale cu termene de plată începând cu data emiterii prezentei decizii. (2) Nerespectarea condițiilor prevăzute la pct. 6. (1) în care s-a acordat amânarea la plată prin prezenta decizie atrage anularea acesteia, începerea imediată sau continuarea, după caz, a executării silite pentru întreaga sumă neplătită. Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație la organul fiscal emitent în conformitate cu prevederile art. 209 alin. (2) din Codul de procedură fiscală , în termen de 30 de zile de la data comunicării, potrivit prevederilor art. 207 alin. (1) din același act normativ. Conducătorul unității fiscale Numele și prenumele .............. Semnătura și ștampila unității .............. -------------
*) Pentru contribuabilii cu sedii secundare, tabelul de la pct. 1 se va întocmi atât pe total societate, cât și defalcat pe activitatea proprie și cea a sediilor secundare.
Notă
**) Se va menționa, după caz, denumirea contribuabilului persoană juridică sau persoană fizică.
Anexa 2 -------
la normele metodologice
------------------------
- Model -
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcția generală de administrare a marilor contribuabili
Direcția generală a finanțelor publice ........................
Administrația finanțelor publice ................................
Nr. ......../.........
DECIZIE
de comunicare a pierderii valabilității amânării la plată
Către: Denumire/Nume și prenume ..............................
Domiciliul fiscal:
Localitatea .........., str. ....... nr. ....., bl. ....., et. ......., județul/sectorul ...........
Codul de identificare fiscală ..............
În temeiul prevederilor
art. 5 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2009
pentru amânarea la plată a obligațiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare și al prevederilor art. 3 alin. (8) din Normele metodologice privind procedura de acordare a amânării la plată a obligațiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.321/2009,
vă comunicăm că amânarea la plată, aprobată prin Decizia de acordare a amânării la plată nr. ......, și-a pierdut valabilitatea, începând cu data de ......., datorită nerespectării dispozițiilor ........*) din acest act administrativ.
De asemenea, vă precizăm că potrivit prevederilor
art. 5 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2009
pierderea valabilității amânării la plată atrage anularea acesteia, precum și începerea sau continuarea, după caz, a executării silite.
Garanția constituită de dumneavoastră va fi executată în contul sumelor amânate la plată și a majorărilor de întârziere aferente, rămase nestinse.
Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație la organul fiscal emitent în conformitate cu prevederile
art. 209 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind
Codul de procedură fiscală , republicată, cu modificările și completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării, potrivit prevederilor
art. 207 alin. (1)
din același act normativ.
Conducătorul unității fiscale
Numele și prenumele ..............
Semnătura și ștampila unității .................
------------
*) Se vor menționa condițiile neîndeplinite din decizia de acordare a amânării la plată.
Anexa 3 -------
la normele metodologice ----------------------- - Model - Organul fiscal competent ............ (care aprobă sau respinge cererea) Aprobat/data .......... Conducătorul unității fiscale Semnătura REFERAT Subsemnatul (a), ........., având funcția de .......... în cadrul Serviciului/Biroului/Compartimentului ........, ca urmare a cererii depuse de ........., C.I.F. ........, înregistrată sub nr. ........ din data de ........, am procedat la verificarea îndeplinirii condițiilor prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2009 pentru amânarea la plată a obligațiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare și de Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.321/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura de acordare a amânării la plată a obligațiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală, și am constatat că au fost/nu au fost îndeplinite condițiile de acordare a amânării la plată, respectiv: Secțiunea A: Condiții de acordare a amânării la plată Condiții de acordare a amânării la plată Modul de respectare a condițiilor a) nu înregistrează obligații fiscale restante la data de 30 septembrie 2008 [] [] Da Nu b) și-a depus toate declarațiile fiscale [] [] Da Nu c) nu are înscrise fapte în cazierul fiscal [] [] Da Nu d) nu s-a stabilit răspunderea potrivit prevederilor Legii nr. 85/2006 , cu modificările și completările ulterioare, și/sau răspunderea solidară potrivit prevederilor art. 27 și 28 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală , republicată, cu modificările și completările ulterioare [] [] Da Nu Secțiunea B: Sume ce vor face obiectul amânării la plată*) - lei - ┌─────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────────┐ │ Denumirea obligației fiscale │ Debite │Majorări de întârziere │ │ amânate la plată │ │ │ ├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤ │ 0 │ 1 │ 2 │ ├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤ ├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤ ├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤ │ Total: │ │ │ └─────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────────┘ Față de cele mai sus constatate propun aprobarea/respingerea cererii de amânare la plată. De asemenea, anexăm la prezentul referat și documentele doveditoare ale îndeplinirii condițiilor prevăzute la art. 2 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2009 , precum și Certificatul de atestare fiscală nr. .../...**) Întocmit Inspector, ............ Avizat Șef compartiment, .................. -------------
*) Se va completa numai în situația în care condițiile de acordare a amânării la plată sunt îndeplinite, atât pe total societate, cât și pentru fiecare sediu secundar și activitate proprie.
Notă
**) Se vor menționa și anexa toate certificatele de atestare fiscală eliberate atât pentru contribuabil, cât și pentru sediile secundare, după caz.
Anexa 4 -------
la normele metodologice
------------------------
- Model -
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcția generală de administrare a marilor contribuabili
Direcția generală a finanțelor publice ..................
Administrația finanțelor publice ........................
Nr. ...../.......
DECIZIE
de respingere a cererii de amânare la plată
Către: Denumire/Nume și prenume .....................
Domiciliul fiscal:
Localitatea ..........., str. .......................
nr. ........, bl. ........., et. ......., județul/sectorul .........
Codul de identificare fiscală .............................
În temeiul prevederilor art. 4 alin. (9) din Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.321/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura de acordare a amânării la plată a obligațiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală,
se respinge Cererea dumneavoastră nr. ........, prin care solicitați amânarea la plată a sumei de ......., reprezentând obligații fiscale datorate în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii și nestinse până la data eliberării Certificatului de atestare fiscală nr. ....... din data de ......, datorită nerespectării dispozițiilor ......*) din
Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2009
pentru amânarea la plată a obligațiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare.
Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație la organul fiscal emitent în conformitate cu prevederile
art. 209 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind
Codul de procedură fiscală , republicată, cu modificările și completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării, potrivit prevederilor
art. 207 alin. (1)
din același act normativ.
Conducătorul unității fiscale
Numele și prenumele ..............
Semnătura și ștampila unității .............
---------------
*) Se va menționa, după caz, art. 2 alin. (1) lit. a), b), c) sau d).
Anexa 5 -------
la normele metodologice ----------------------- - Model - MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ Direcția generală de administrare a marilor contribuabili Direcția generală a finanțelor publice ............... Administrația finanțelor publice ..................... Serviciul/Compartimentul ............................. Nr. ......../......... NOTĂ DE CONSTATARE încheiată astăzi, ..../...., la sediul unității fiscale Subsemnatul (a), .............., având funcția de ........ în cadrul Serviciului/Compartimentului ......., am procedat la reglarea fișei sintetice pe plătitori a ........., C.I.F. ........ . Drept urmare, am constatat că ........... figurează în evidențe cu următoarele obligații fiscale datorate în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii, respectiv ..................., și nestinse la data eliberării certificatului de atestare fiscală ........, care vor face obiectul amânării la plată: - lei - ┌─────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────────┐ │ Denumirea obligației fiscale │ Debite │Majorări de întârziere │ ├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤ │ 0 │ 1 │ 2 │ ├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤ ├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤ ├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤ ├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤ ├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤ ├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤ │ Total: │ │ │ └─────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────────┘ Sunt de acord. Contribuabil, .................. Avizat Șef serviciu/compartiment, ..................... Întocmit Inspector, .................. ------------
Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.