Procedură · Agenția Națională de Administrare Fiscală

Procedura din 24 iunie 2010

de organizare și funcționare a Registrului operatorilor intracomunitari

prezumat în vigoare

Data actului
24 iunie 2010
Emitent
Agenția Națională de Administrare Fiscală
Publicat în
Monitorul Oficial nr. 429 din 25 iunie 2010
Citează
3 acte
Structură
0 articole · 28.029 caractere
Sursă
legislatie.just.ro

Legături cu alte acte

Ce face acest act

Are ca temei 2

  • Legea nr. 571/2003 22 decembrie 2003 (prevederi anume) privind Codul fiscal
  • OG nr. 92/2003 24 decembrie 2003 (prevederi anume) privind Codul de procedură fiscală

Capitolul I Dispoziții generale

1. În temeiul dispozițiilor art. 158^2 din Codul fiscal, se înființează Registrul operatorilor intracomunitari, care cuprinde toate persoanele impozabile și persoanele juridice neimpozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 sau 153^1 din Codul fiscal, care efectuează operațiuni intracomunitare de natura celor prevăzute la art. 158^2 alin. (1) din Codul fiscal.

2. Înscrierea în Registrul operatorilor intracomunitari se realizează la cererea contribuabililor înregistrați în scopuri de TVA conform art. 153 sau 153^1 din Codul fiscal, înainte de a efectua operațiuni intracomunitare de natura celor prevăzute la art. 158^2 alin. (1) din Codul fiscal.

3. În Registrul operatorilor intracomunitari nu se înscriu:

a) persoanele impozabile și persoanele juridice neimpozabile care nu sunt înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 sau 153^1 din Codul fiscal;

b) persoanele impozabile și persoanele juridice neimpozabile cărora le-a fost anulată înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 153 sau 153^1 din Codul fiscal, la cerere sau din oficiu, de către organul fiscal;

c) persoanele impozabile care au ca asociat sau administrator o persoană față de care s-a dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și/sau care are înscrise în cazierul judiciar infracțiuni, în legătură cu oricare dintre operațiunile prevăzute la art. 158^2 alin. (1) din Codul fiscal.

4. Eliminarea din Registrul operatorilor intracomunitari se realizează, la cerere sau din oficiu, de către organul fiscal.

5. Registrul operatorilor intracomunitari se gestionează, la nivelul organelor fiscale competente, cu ajutorul aplicației informatice puse la dispoziție de Direcția generală de tehnologia informației din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

6. În sensul prezentei proceduri, prin organ fiscal competent se înțelege organul fiscal în a cărui rază teritorială își are domiciliul fiscal persoana impozabilă ori în evidența căruia aceasta este înregistrată ca plătitor de impozite și taxe sau organul fiscal stabilit potrivit art. 36 alin. (3) din Codul de procedură fiscală, pentru persoanele impozabile care nu sunt stabilite în România conform art. 125^1 alin. (2) din Codul fiscal, după caz.

7. În sensul prezentei proceduri, persoana impozabilă și persoana juridică neimpozabilă sunt cele definite la art. 125^1 alin. (1) pct. 18 și 19 din Codul fiscal.

8. Prezenta procedură se aplică de către compartimentul cu atribuții în domeniul înregistrării fiscale din cadrul organului fiscal competent, denumit în continuare compartiment de specialitate.

Capitolul II Procedura de înscriere în Registrul operatorilor intracomunitari

Secțiunea 1

Înscrierea în Registrul operatorilor intracomunitari a contribuabililor care solicită înregistrarea în scopuri de TVA și intenționează să efectueze una sau mai multe operațiuni intracomunitare de natura celor prevăzute la art. 158^2 alin. (1) din Codul fiscal

1. Contribuabilii care solicită înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 153 sau 153^1 din Codul fiscal și care intenționează să efectueze una sau mai multe operațiuni intracomunitare de natura celor prevăzute la art. 158^2 alin. (1) din Codul fiscal trebuie să solicite înscrierea în Registrul operatorilor intracomunitari odată cu solicitarea înregistrării în scopuri de TVA.

2. În vederea înscrierii în Registrul operatorilor intracomunitari, contribuabilii trebuie să depună la organul fiscal competent următoarele:

- formularul (095) "Cerere de înregistrare în/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari", prevăzut în anexa nr. 2 la ordin;

- certificatele de cazier judiciar eliberate de autoritatea competentă din România ale tuturor asociaților, cu excepția societăților pe acțiuni, și ale administratorilor;

- documentele prevăzute la pct. 4 și 5, după caz.

3. Persoanele fizice care solicită înscrierea în Registrul operatorilor intracomunitari depun certificatul de cazier judiciar propriu.

4. În cazul în care în certificatele de cazier judiciar este înscrisă punerea în mișcare a acțiunii penale față de oricare dintre asociați sau administratori, contribuabilii trebuie să prezinte documente, eliberate de organele de urmărire penală, din care să rezulte dacă acțiunea penală este sau nu este în legătură cu operațiunile prevăzute la art. 158^2 alin. (1) din Codul fiscal.

5. În cazul în care în certificatele de cazier judiciar sunt înscrise infracțiuni, contribuabilul va prezenta copiile hotărârilor judecătorești prin care au fost stabilite respectivele infracțiuni, precum și documentul emis de serviciul/compartimentul juridic din cadrul direcției generale a finanțelor publice coordonatoare a organului fiscal competent sau, după caz, din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, în cazul marilor contribuabili, din care să rezulte dacă infracțiunea este sau nu în legătură cu operațiunile prevăzute la art. 158^2 alin. (1) din Codul fiscal.

6. Cererea de înregistrare se completează potrivit instrucțiunilor de completare prevăzute în anexa nr. 7 la ordin și se depune la registratura organului fiscal competent sau prin poștă, cu confirmare de primire.

7. Contribuabilii care solicită înscrierea în Registrul operatorilor intracomunitari de la data înregistrării în scopuri de TVA trebuie să depună la organul fiscal competent cererea prevăzută la pct. 2 odată cu Cererea de eliberare a certificatului de înregistrare în scopuri de TVA pentru comercianții care se înregistrează în scopuri de TVA de la înființare sau, după caz, cu declarațiile de înregistrare fiscală/de mențiuni prin care se solicită înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 153 sau 153^1 din Codul fiscal.

8. Organul fiscal analizează informațiile cuprinse în cerere și în documentația prezentată și verifică caracterul complet și corectitudinea acestora. De asemenea, verifică dacă certificatul de cazier judiciar a fost eliberat în vederea înregistrării în Registrul operatorilor intracomunitari, conform

art. 11 alin. (3) din Legea nr. 290/2004

privind cazierul judiciar, republicată, cu completările ulterioare.

9. Dacă cererea sau documentația anexată este incompletă, organul fiscal notifică solicitantului, aplicându-se corespunzător dispozițiile art. 70 alin. (2) din Codul de procedură fiscală.

10. Dacă din informațiile prezentate de contribuabil sau din cele deținute de organul fiscal rezultă că respectivul contribuabil se încadrează în una dintre condițiile prevăzute la art. 158^2 alin. (8) din Codul fiscal, organul fiscal întocmește Decizia privind respingerea înscrierii în Registrul operatorilor intracomunitari, care va conține, în mod obligatoriu, și motivația respingerii.

11. Decizia se întocmește de compartimentul de specialitate în două exemplare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin, și se aprobă de conducătorul organului fiscal competent. Un exemplar al deciziei se comunică contribuabilului, conform art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al acestuia.

12. Împotriva deciziei de respingere a cererii de înscriere în Registrul operatorilor intracomunitari contribuabilul poate formula contestație la organul fiscal emitent, în termen de 30 de zile de la data comunicării, în conformitate cu dispozițiile art. 207 alin. (1) și art. 209 alin. (2) din Codul de procedură fiscală.

13. Dacă din analiza informațiilor prevăzute la pct. 8 rezultă că respectivul contribuabil nu se încadrează în niciuna dintre condițiile prevăzute la art. 158^2 alin. (8) din Codul fiscal, organul fiscal întocmește Decizia privind înscrierea în Registrul operatorilor intracomunitari.

14. Decizia se întocmește de compartimentul de specialitate în două exemplare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin, și se aprobă de conducătorul organului fiscal competent. Un exemplar al deciziei se comunică contribuabilului, conform art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al acestuia. Decizia se comunică împreună cu certificatul de înregistrare în scopuri de TVA sau, după caz, ulterior comunicării certificatului de înregistrare.

15. Cererea de înregistrare în Registrul operatorilor intracomunitari se soluționează în termen de 10 zile calendaristice de la data înregistrării cererii la organul fiscal competent.

16. Înregistrarea în Registrul operatorilor intracomunitari produce efecte începând cu data comunicării deciziei privind înscrierea în Registrul operatorilor intracomunitari, potrivit art. 45 din Codul de procedură fiscală.

17. În cazul persoanelor impozabile pentru care legea prevede că înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 153 din Codul fiscal devine valabilă cu data de 1 a lunii următoare depunerii cererii de înregistrare, înscrierea în Registrul operatorilor intracomunitari operează cu data comunicării deciziei, dar nu înainte de data înregistrării în scopuri de TVA.

18. De la data înscrierii în Registrul operatorilor intracomunitari, contribuabilii au cod valabil de TVA pentru operațiunile intracomunitare prevăzute la art. 158^2 alin. (1) din Codul fiscal.

19. Contribuabilii au obligația ca, în termen de 30 de zile de la data modificării listei asociaților și/sau administratorilor, să anunțe organul fiscal, prin depunerea unei noi anexe la cererea de înregistrare, însoțită de cazierul judiciar al noilor asociați și/sau administratori și, după caz, de documentele doveditoare prevăzute la pct. 4 și 5.

20. Compartimentul de specialitate analizează documentele depuse și, în cazul în care față de asociat și/sau administrator s-a dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și/sau acesta are înscrise în cazierul judiciar infracțiuni, în legătură cu oricare dintre operațiunile prevăzute la art. 158^2 alin. (1) din Codul fiscal, procedează la radierea, din oficiu, a contribuabilului respectiv din Registrul operatorilor intracomunitari, potrivit art. 158^2 alin. (10) din Codul fiscal.

Secțiunea 2

Înregistrarea în Registrul operatorilor intracomunitari a persoanelor înregistrate în scopuri de TVA potrivit art. 153 și 153^1 din Codul fiscal, care intenționează să efectueze una sau mai multe operațiuni intracomunitare de natura celor prevăzute la art. 158^2 alin. (1) din Codul fiscal

1. Persoanele înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 sau 153^1 din Codul fiscal, care intenționează să efectueze una sau mai multe operațiuni intracomunitare de natura celor prevăzute la art. 158^2 alin. (1) din Codul fiscal, trebuie să solicite înregistrarea în Registrul operatorilor intracomunitari înainte de efectuarea respectivelor operațiuni.

2. În vederea înregistrării în Registrul operatorilor intracomunitari, persoana înregistrată în scopuri de TVA trebuie să completeze și să depună la organul fiscal competent următoarele:

- formularul (095) "Cerere de înregistrare în/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari", prevăzut în anexa nr. 2 la ordin;

- certificatele de cazier judiciar eliberate de autoritatea competentă din România ale tuturor asociaților, cu excepția societăților pe acțiuni, și ale administratorilor;

- documentele prevăzute la pct. 4 și 5 din secțiunea 1, după caz.

3. Persoanele fizice înregistrate în scopuri de TVA care solicită înscrierea în Registrul operatorilor intracomunitari depun certificatul de cazier judiciar propriu.

4. În cazul în care în certificatele de cazier judiciar sunt înscrise infracțiuni sau notări provizorii privind punerea în mișcare a acțiunii penale, se aplică în mod corespunzător prevederile pct. 4 și 5 din secțiunea 1.

5. Cererea de înregistrare se completează potrivit instrucțiunilor de completare prevăzute în anexa nr. 7 la ordin și se depune la registratura organului fiscal competent sau prin poștă, cu confirmare de primire.

6. Compartimentul de specialitate analizează informațiile cuprinse în cerere și în documentația prezentată și aplică, de îndată, procedura de aprobare/respingere a cererii de înregistrare în Registrul operatorilor intracomunitari, potrivit dispozițiilor pct. 8-14 și 16-18 din secțiunea 1.

7. Prevederile pct. 19 și 20 din secțiunea 1 se aplică în mod corespunzător.

Secțiunea 3 Dispoziții tranzitorii privind înregistrarea în Registrul operatorilor intracomunitari

1. Contribuabililor care solicită înregistrarea în Registrul operatorilor intracomunitari odată cu solicitarea înregistrării în scopuri de TVA conform art. 153 sau 153^1 din Codul fiscal, până la data de 31 iulie 2010 inclusiv, le sunt aplicabile prevederile secțiunii 1.

2. Contribuabililor care sunt înregistrați în scopuri de TVA conform art. 153 sau 153^1 din Codul fiscal și solicită înregistrarea în Registrul operatorilor intracomunitari, până la data de 31 iulie 2010 inclusiv, le sunt aplicabile prevederile secțiunii a 2-a.

3. Pentru contribuabilii prevăzuți la pct. 1 și 2, cărora le-a fost aprobată cererea de înregistrare, data înregistrării în Registrul operatorilor intracomunitari este data de 1 august 2010.

Capitolul III Procedura de radiere din Registrul operatorilor intracomunitari

Contribuabilii înregistrați în scopuri de TVA potrivit art. 153 și 153^1 din Codul fiscal, înscriși în Registrul operatorilor intracomunitari, se radiază din acest registru:

a) la cererea contribuabilului;

b) din oficiu, de către organul fiscal competent, în condițiile prevăzute de lege.

Secțiunea 1 Radierea din Registrul operatorilor intracomunitari, la cererea contribuabilului

1. Pentru radierea din Registrul operatorilor intracomunitari, contribuabilul trebuie să completeze formularul (095) "Cerere de înregistrare în/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari". Cererea se depune la registratura organului fiscal competent sau prin poștă, cu confirmare de primire.

2. De la registratură cererea se transmite compartimentului de specialitate, care întocmește Decizia privind radierea, la cerere, din Registrul operatorilor intracomunitari, în termen de o zi de la înregistrarea cererii.

3. Decizia prevăzută la pct. 2 se întocmește în două exemplare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4 la ordin, și se aprobă de conducătorul organului fiscal competent. Un exemplar al deciziei se comunică contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al acestuia.

4. Radierea din Registrul operatorilor intracomunitari produce efecte începând cu data comunicării deciziei prevăzute la pct. 3 din prezenta secțiune, potrivit art. 45 din Codul de procedură fiscală.

5. De la data radierii din Registrul operatorilor intracomunitari, contribuabilul nu mai are un cod valabil de TVA pentru operațiunile intracomunitare prevăzute la art. 158^2 alin. (1) din Codul fiscal.

Secțiunea 2 Radierea, din oficiu, a contribuabililor din Registrul operatorilor intracomunitari

A. Dispoziții comune

1. Organul fiscal competent radiază, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari:

a) persoanele impozabile și persoanele juridice neimpozabile care figurează în lista contribuabililor declarați inactivi potrivit legii;

b) persoanele impozabile în inactivitate temporară, înscrisă în registrul comerțului, potrivit legii;

c) persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, care în anul următor înscrierii în registru nu au mai efectuat operațiuni intracomunitare de natura celor prevăzute la art. 158^2 alin. (1) din Codul fiscal;

d) persoanele înregistrate conform art. 153 sau 153^1 din Codul fiscal care solicită anularea înregistrării în scopuri de TVA, potrivit legii;

e) persoanele impozabile care au ca asociat sau administrator o persoană împotriva căreia s-a pus în mișcare acțiunea penală, în legătură cu oricare dintre operațiunile prevăzute la art. 158^2 alin. (1) din Codul fiscal;

f) persoanele înregistrate în scopuri de TVA potrivit art. 153 și 153^1 din Codul fiscal, pentru care organul fiscal anulează, din oficiu, înregistrarea în scopuri de TVA.

2. Pentru radierea din oficiu, compartimentul de specialitate întocmește Decizia privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari, în două exemplare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5 la ordin. Decizia se aprobă de conducătorul organului fiscal. Un exemplar se comunică contribuabilului, potrivit prevederilor art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al acestuia.

3. Împotriva deciziei de radiere contribuabilul poate formula contestație la organul fiscal emitent, în termen de 30 de zile de la data comunicării, în conformitate cu dispozițiile art. 207 alin. (1) și art. 209 alin. (2) din Codul de procedură fiscală.

4. De la data radierii din Registrul operatorilor intracomunitari, contribuabilul nu mai are un cod valabil de TVA pentru operațiunile intracomunitare prevăzute la art. 158^2 alin. (1) din Codul fiscal.

B. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari a persoanelor impozabile și a persoanelor juridice neimpozabile care figurează în lista contribuabililor declarați inactivi potrivit legii

1. La data intrării în vigoare a unui ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declarați inactivi, compartimentul de specialitate aplică procedura de anulare, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, potrivit prevederilor legale în vigoare, și întocmește și Decizia privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari pentru fiecare contribuabil declarat inactiv fiscal, înregistrat în registru.

2. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari se realizează cu data comunicării Deciziei privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari, potrivit art. 45 din Codul de procedură fiscală, dar nu poate fi ulterioară datei de scoatere din evidența persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA.

C. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari a persoanelor impozabile în inactivitate temporară, înscrisă în registrul comerțului, potrivit legii

1. Compartimentul de specialitate selectează zilnic, din baza de date pusă la dispoziție de Oficiul Național al Registrului Comerțului, contribuabilii din sfera de administrare pentru care a fost înscrisă inactivitatea temporară în registrul comerțului.

2. Pentru contribuabilii selectați potrivit pct. 1, compartimentul de specialitate aplică procedura de anulare, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, potrivit prevederilor legale în vigoare, și întocmește și Decizia privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari pentru fiecare contribuabil înregistrat în registru.

3. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari se realizează cu data comunicării Deciziei privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari, potrivit art. 45 din Codul de procedură fiscală, dar nu poate fi ulterioară datei de scoatere din evidența persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA.

D. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari a persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, care în anul următor înscrierii în registru nu au mai efectuat operațiuni intracomunitare de natura celor prevăzute la art. 158^2 alin. (1) din Codul fiscal

1. La începutul fiecărui an calendaristic, compartimentul de specialitate verifică, pentru toți contribuabilii înscriși în Registrul operatorilor intracomunitari, dacă în anul anterior aceștia au efectuat operațiuni intracomunitare de natura celor prevăzute la art. 158^2 alin. (1) din Codul fiscal.

2. Verificarea se efectuează, pe baza informațiilor cuprinse în formularul 390 VIES "Declarația recapitulativă privind livrările/achizițiile/prestările intracomunitare" și în formularul 300 "Decont de TVA", depuse de contribuabilii înscriși în Registrul operatorilor intracomunitari, pentru anul expirat.

3. Compartimentul de specialitate selectează toate persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA potrivit art. 153 din Codul fiscal care sunt înregistrate în Registrul operatorilor intracomunitari și care, în anul de referință, nu au declarat operațiuni intracomunitare de natura celor prevăzute la art. 158^2 alin. (1) din Codul fiscal.

4. Pentru fiecare contribuabil înscris în lista prevăzută la pct. 3, compartimentul de specialitate întocmește Decizia privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari.

5. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari se realizează cu data comunicării Deciziei privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari, potrivit art. 45 din Codul de procedură fiscală.

E. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari a persoanelor înregistrate conform art. 153 sau 153^1 din Codul fiscal care solicită anularea înregistrării în scopuri de TVA, potrivit legii, și nu solicită radierea din Registrul operatorilor intracomunitari

1. La data depunerii la organul fiscal a unei declarații de mențiuni, prin care persoana înregistrată în scopuri de TVA conform art. 153 sau 153^1 din Codul fiscal solicită anularea înregistrării în scopuri de TVA, potrivit legii, fără a depune și cererea de radiere din Registrul operatorilor intracomunitari, odată cu anularea înregistrării în scopuri de TVA compartimentul de specialitate întocmește și Decizia privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari.

2. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari se realizează cu data comunicării Deciziei privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari, potrivit art. 45 din Codul de procedură fiscală, dar nu poate fi ulterioară datei de scoatere din evidența persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA.

F. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari a persoanelor impozabile care au ca asociat sau administrator o persoană împotriva căreia s-a pus în mișcare acțiunea penală, în legătură cu oricare dintre operațiunile prevăzute la art. 158^2 alin. (1) din Codul fiscal

1. Organele cu atribuții de control și inspecție fiscală, precum și serviciile/compartimentele juridice, după caz, din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală au obligația ca, de îndată ce primesc o comunicare privind o persoană față de care s-a dispus punerea în mișcare a acțiunii penale, în legătură cu oricare dintre operațiunile prevăzute la art. 158^2 alin. (1) din Codul fiscal, să verifice în evidențele fiscale dacă respectiva persoană este asociat sau administrator al unui contribuabil înscris în Registrul operatorilor intracomunitari.

2. În termen de două zile lucrătoare de la primirea comunicării, organele cu atribuții de control și inspecție fiscală, respectiv serviciile/compartimentele juridice au obligația să transmită o copie a comunicării organului fiscal competent pentru administrarea contribuabilului înscris în Registrul operatorilor intracomunitari.

3. În termen de o zi lucrătoare de la primirea comunicării, compartimentul de specialitate întocmește Decizia privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari.

4. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari se realizează cu data comunicării Deciziei privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari, potrivit art. 45 din Codul de procedură fiscală.

G. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari a persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA potrivit art. 153 și 153^1 din Codul fiscal, pentru care organul fiscal anulează, din oficiu, înregistrarea în scopuri de TVA

1. Ori de câte ori organul fiscal competent anulează, din oficiu, înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 153 sau 153^1 din Codul fiscal a unui contribuabil, acesta întocmește și Decizia privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari.

2. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari se realizează cu data comunicării Deciziei privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari, potrivit art. 45 din Codul de procedură fiscală, dar nu poate fi ulterioară datei de scoatere din evidența persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA.

Capitolul IV Structura Registrului operatorilor intracomunitari

1. Registrul operatorilor intracomunitari se organizează la nivel central și cuprinde, pentru fiecare contribuabil, următoarele informații:

a) codul de înregistrare în scopuri de TVA;

b) denumirea/numele și prenumele contribuabilului;

c) adresa domiciliului fiscal;

d) datele de identificare ale asociaților și administratorilor;

e) înregistrarea în Registrul operatorilor intracomunitari:

e1) data înregistrării în Registrul operatorilor intracomunitari;

e2) numărul și data Deciziei de înregistrare în Registrul operatorilor intracomunitari;

f) radierea din Registrul operatorilor intracomunitari:

f1) data radierii din Registrul operatorilor intracomunitari;

f2) numărul și data Deciziei de radiere din Registrul operatorilor intracomunitari;

f3) motivația radierii din Registrul operatorilor intracomunitari:

- la cerere;

- din oficiu - figurează în lista contribuabililor declarați inactivi potrivit legii;

- inactivitate temporară, înscrisă în registrul comerțului, potrivit legii;

- persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, care în anul următor înscrierii în Registrul operatorilor intracomunitari nu a mai efectuat operațiuni intracomunitare de natura celor prevăzute la art. 158^2 alin. (1) din Codul fiscal;

- persoanele înregistrate conform art. 153 sau 153^1 din Codul fiscal care solicită anularea înregistrării în scopuri de TVA, potrivit legii;

- asociat sau administrator față de care s-a dispus punerea în mișcare a acțiunii penale, în legătură cu oricare dintre operațiunile prevăzute la art. 158^2 alin. (1) din Codul fiscal;

- persoanele înregistrate în scopuri de TVA potrivit art. 153 și 153^1 din Codul fiscal, pentru care organul fiscal anulează, din oficiu, înregistrarea în scopuri de TVA.

2. Înregistrarea informațiilor în Registrul operatorilor intracomunitari se realizează:

a) pentru informațiile prevăzute la pct. 1 lit. a)-d) - din cererea de înregistrare depusă de contribuabil, verificată cu informațiile deținute de organul fiscal în Registrul contribuabilului;

b) pentru informațiile prevăzute la pct. 1 lit. e)-f) - din deciziile de înregistrare/radiere emise de organul fiscal competent și dovezile de comunicare a acestor decizii.

3. Informațiile prevăzute la pct. 1 lit. a)-c) se actualizează odată cu actualizarea informațiilor din Registrul contribuabilului.

4. Informațiile prevăzute la pct. 1 lit. d) se verifică anual, până la data de 30 ianuarie, cu informațiile primite de la Oficiul Național al Registrului Comerțului. Dacă se constată modificări ale asociaților sau administratorilor, care nu au fost declarate de contribuabil, organul fiscal îl va notifica pe acesta din urmă cu privire la obligația de depunere a cazierului judiciar și, după caz, a documentelor doveditoare, prevăzute la pct. 4 și 5 din secțiunea 1 a cap. II. Notificarea privind modificarea listei asociaților și/sau administratorilor este prevăzută în anexa nr. 6 la ordin.

------------

Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.