Ordin · Ministerul Finanțelor Publice

Ordinul nr. 724/2011

pentru aprobarea formularisticii prevăzute de art. 118 și 120 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal și stabilirea competențelor în ceea ce privește semnarea acestor formulare

prezumat în vigoare

Data actului
4 februarie 2011
Emitent
Ministerul Finanțelor Publice
Publicat în
Monitorul Oficial nr. 131 din 22 februarie 2011
Citat de
1 act
Citează
3 acte
Structură
12 articole, 16 anexe · 200.036 caractere
Sursă
legislatie.just.ro

Legături cu alte acte

Ce face acest act

Are ca temei 2

Având în vedere prevederile art. 1, art. 7, art. 40 alin. (2), art. 118 și ale

art. 120 din Legea nr. 571/2003

privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare,

în conformitate cu prevederile Convențiilor de evitare a dublei impuneri referitoare la rezidența și, respectiv, la modalitatea de evitare a dublei impuneri,

în temeiul prevederilor

art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009

privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare,

ministrul finanțelor publice emite următorul ordin:

Articolul 1

Se aprobă formularistica elaborată în temeiul art. 7, art. 40 alin. (2), art. 118 și al

art. 120 din Legea nr. 571/2003

privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, prevăzută în anexele nr. 1-16 care fac parte integrantă din prezentul ordin, după cum urmează:

a) Cerere pentru eliberarea certificatului de rezidență fiscală privind aplicarea Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România și ........., pentru persoane juridice române (anexa nr. 1);

b) Certificat de rezidență fiscală privind aplicarea Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România și ........, pentru persoane juridice române (anexa nr. 2);

c) Cerere pentru eliberarea certificatului de rezidență fiscală privind aplicarea Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România și ......, pentru persoane fizice rezidente în România (anexa nr. 3);

d) Certificat de rezidență fiscală privind aplicarea Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România și ........., pentru persoane fizice rezidente în România (anexa nr. 4);

e) Cerere pentru eliberarea certificatului de rezidență fiscală privind aplicarea Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România și ......., pentru persoane fizice rezidente în România care desfășoară activitate independentă (anexa nr. 5);

f) Certificat de rezidență fiscală privind aplicarea Convenției/ Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România și ........., pentru persoane fizice rezidente în România care desfășoară activitate independentă (anexa nr. 6);

g) Cerere pentru eliberarea certificatului de rezidență fiscală privind aplicarea Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România și ......, pentru persoane rezidente în România (anexa nr. 7);

h) Certificat de rezidență fiscală privind aplicarea Convenției/ Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România și........, pentru persoane rezidente în România (anexa nr. 8);

i) Cerere pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului plătit în România de persoane juridice străine (anexa nr. 9);

j) Certificat privind atestarea impozitului plătit în România de persoane juridice străine (anexa nr. 10);

k) Cerere pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului plătit în România de persoane fizice nerezidente (anexa nr. 11);

l) Certificat privind atestarea impozitului plătit în România de persoane fizice nerezidente (anexa nr. 12);

m) Cerere referitoare la eliberarea certificatului privind atestarea activității desfășurate în România de către sediul permanent al persoanei juridice străine (anexa nr. 13);

n) Certificat privind atestarea activității desfășurate în România de către sediul permanent al unei persoane juridice străine (anexa nr. 14);

o) Declarație pentru exceptarea de la impunere în România a plăților de dobânzi și redevențe efectuate de o întreprindere rezidentă sau de un sediu permanent situat în România către o întreprindere asociată rezidentă în alt stat membru al Uniunii Europene ori al Asociației Europene a Liberului Schimb sau către un sediu permanent situat în alt stat membru al Uniunii Europene ori al Asociației Europene a Liberului Schimb (anexa nr. 15);

p) Declarație pentru exceptarea de la impunere în România a plăților de dividende efectuate de o persoană juridică română sau de o persoană juridică cu sediul social în România, înființată potrivit legislației europene, unei persoane juridice rezidente într-un alt stat membru al Uniunii Europene ori al Asociației Europene a Liberului Schimb sau unui sediu permanent al unei întreprinderi dintr-un stat membru al Uniunii Europene ori al Asociației Europene a Liberului Schimb situat în alt stat membru al Uniunii Europene ori al Asociației Europene a Liberului Schimb (anexa nr. 16).

Articolul 2

Formularele prevăzute la art. 1 lit. a), c), e), g) i), k), m), o) și p) se întocmesc și se semnează de către solicitanți în conformitate cu precizările privind completarea acestora.

Articolul 3

Formularele prevăzute la art. 1 lit. b), d), f), h), j), l) și n) redactate în limbile română și engleză se completează, se semnează și se eliberează de către organul fiscal competent, fiind semnate de conducătorul unității fiscale, potrivit competențelor.

Articolul 4

Formularistica prevăzută la art. 1 poate fi adaptată în funcție de situația concretă a contribuabilului.

Articolul 5

Autoritățile fiscale prevăzute la art. 3 vor completa în limba engleză și vor semna certificatele de rezidență fiscală pentru persoanele juridice române și pentru persoanele fizice rezidente în România, respectiv certificatele privind atestarea impozitului plătit în România de către persoanele nerezidente, eliberate de organele competente ale statelor cu care România are încheiate convenții/acorduri de evitare a dublei impuneri.

Articolul 6

Pentru persoanele nerezidente a căror evidență din punct de vedere fiscal este condusă în mod efectiv de către Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului București, prevederile art. 3 și 4 se realizează prin această direcție generală.

Articolul 7

Certificatele întocmite și semnate potrivit prezentului ordin se eliberează solicitanților, cu plata taxelor de timbru prevăzute de legislația în vigoare.

Articolul 8

Formularele prevăzute la art. 1 lit. a), c), e), g), i), k), m), o) și p), prezentate în anexele nr. 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15 și 16, care fac parte integrantă din prezentul ordin, se editează și/sau se completează de către solicitanți în format word și începând cu data de 1 iulie 2011 aceste formulare se vor edita și/sau se vor completa cu ajutorul unei aplicații informatice elaborate în acest scop de către Ministerul Finanțelor Publice. Aplicația informatică va fi pusă la dispoziția solicitanților, pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice, la adresa www.mfinante.ro sau www.anaf.mfinante.ro, precum și prin intermediul autorităților fiscale, după caz, prevăzute la art. 3.

Articolul 9

Formularele prevăzute la art. 1 lit. b), d), f), h), j), l) și n), prezentate în anexele nr. 2, 4, 6, 8, 10, 12 și 14, care fac parte integrantă din prezentul ordin, se editează și/sau se completează de către organul fiscal competent în format word și începând cu data de 1 iulie 2011 aceste formulare se vor edita și/sau se vor completa cu ajutorul unei aplicații informatice elaborate în acest scop de către Ministerul Finanțelor Publice.

Articolul 10

Direcția legislație impozite directe și Direcția generală a tehnologiei informației din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcția generală metodologii fiscale, îndrumare și asistență a contribuabililor, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, precum și direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Articolul 11

La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă

Ordinul ministrului finanțelor nr. 1.798/1998

pentru aprobarea formularisticii referitoare la aplicarea convențiilor de evitare a dublei impuneri și stabilirea competențelor privind semnarea acestor formulare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 358 din 22 septembrie 1998, precum și orice alte dispoziții contrare acestuia.

Articolul 12

Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanțelor publice,
Gheorghe Ialomițianu
București, 4 februarie 2011.
Nr. 724.

Anexa 1 Societatea . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

The company

(denumirea completă a solicitantului persoană juridică)

(full name of the applicant legal person)

Codul de identificare fiscală nr. . . . . . . . . . . . . . .

Nr. și data înregistrării la autoritatea fiscală

Tax identification code no

No and date of registration at the tax authority

Localitatea . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . ./. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

City

Str. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . .

Street no

Telefon . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Phone

CERERE1

APPLICATION

pentru eliberarea certificatului de rezidență fiscală

for the issuance of the certificate of tax residence

privind aplicarea Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri

in order to apply the Convention/Agreement for the avoidance of double taxation

dintre România și .............................................................................................,

pentru persoane juridice române

between Romania and

(denumirea statului cu care România are încheiată/încheiat convenție/acord)

for Romanian legal persons

(name of the State that has a Convention/Agreement concluded with Romania)

Societatea

..............................................................................,

rezidentă în România,

The company

(denumirea completă a solicitantului persoană juridică)

resident in Romania

(full name of the applicant legal person)

cu sediul în localitatea .................................,

adresa .............................................................,

with the head office located in

address

sectorul/județul .................,

deținătoare a certificatului de înregistrare la registrul comerțului nr. ..............,

eliberat la data de ..............,

sector/county

holder of the certificate of registration at the trade register no

issued on

și având codul de identificare fiscală nr. ....................................., atribuit la data de .........................,

and having the tax identification code no assigned on

solicit, în baza art. 7 coroborat cu art. 118 din Codul fiscal, eliberarea certificatului de rezidență fiscală pe anul/perioada ....................,

I hereby request, based on article 7 and on article 118 of the Fiscal Code, the issuance of the certificate of tax residence for the year/period

în vederea aplicării prevederilor Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România

in order to apply the provisions of the Convention/Agreement for the avoidance of double taxation between Romania

și

.......................................................................................................

and

(denumirea statului cu care România are încheiată/încheiat convenție/acord)

(name of the State that has a Convention/Agreement concluded with Romania)

Reprezentantul firmei: ....................................................

The representative of the company

Semnătura: ................................................................

Signature

Funcția: ..................................................................

Title

(funcția persoanei autorizate să reprezinte persoana juridică)

(title of the person authorized to represent the legal person)

Data: .....................

Ștampila:

Date

Stamp

1) Cererea referitoare la eliberarea certificatului se depune la organul fiscal competent în a cărui evidență contribuabilul este înregistrat, potrivit legii.

The application regarding the issuance of the certificate shall be submitted to the competent tax authority where the taxpayer is registered, according to the law.

1. Denumire: Cerere referitoare la eliberarea certificatului de rezidență fiscală privind aplicarea Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România și ................., pentru persoane juridice române.

2. Format: A4.

3. Caracteristici de tipărire: se tipărește pe ambele fețe.

4. Se difuzează: gratuit.

5. Se utilizează: la solicitarea certificatului de rezidență fiscală privind aplicarea convenției/acordului de evitare a dublei impuneri, pentru persoane juridice române.

6. Se întocmește în: un exemplar de persoana juridică rezidentă solicitantă.

7. Circulă: la organul fiscal.

8. Se arhivează: la organul fiscal.

-------------

Anexa 2 ANNEX 2

(1) . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Adresa: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Address

E-mail: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

E-mail address

Nr. și data eliberării . . . . . . . . . ./. . . . . . .

No and date of issuance

CERTIFICAT

CERTIFICATE

de rezidență fiscală privind aplicarea Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri

of tax residence in order to apply the Convention/Agreement for the avoidance of double taxation

dintre România și (3) . . . . . . . . . . . . . , pentru persoane juridice române

between Romania and for Romanian legal persons

Organul fiscal (1) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

The tax authority

în baza Cererii înregistrate cu nr. și data . . . . . . . . . . . . ./. . . . . . . ,

a Certificatului de înregistrare la registrul comerțului/Certificatului

based on the application registered with no and date

the certificate of registration at the trade register/certificate

de înregistrare fiscală nr. . . . . . . .,

eliberat la data de . . . . . . . ,

și având codul de identificare fiscală nr. . . . . . . . . . . . . . . . . .,

of tax registration no

issued on

and having the tax identification code no

atribuit la data de . . . . . . . . . . . . ,

atestă că societatea (2) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .,

assigned on

hereby certifies that the company

cu sediul în localitatea . . . . . . . . . . . . . . . . . . .,

adresa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .,

sectorul/județul . . . . . . . . . . . . ,

with the head office located in

address

sector/county

este rezidentă în România, în sensul prevederilor Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România

is resident in Romania, according to the provisions of the Convention/Agreement for the avoidance of double taxation between Romania

și (3)

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

and

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Prezentul certificat eliberat la data de . . . . . . . . . . . . . . .

este valabil pentru anul/perioada (4) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

This certificate issued on

is valid for the year/period

Numele și prenumele: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Name and first name

Semnătura: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Signature

Funcția (5): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Title

Ștampila:

Stamp

PRECIZĂRI

EXPLANATIONS

A) Certificatul se completează și se eliberează de către organul fiscal competent.

The certificate shall be filled în and issued by the competent tax authority.

B) Explicații privind completarea certificatului:

How to fill în the certificate:

(1) Se înscrie denumirea organului fiscal, avându-se în vedere precizarea de la lit. A).

The name of the tax authority shall be filled în, taking into account the explanation from letter A).

(2) Se înscrie denumirea persoanei juridice române înregistrate, potrivit legii, care solicită certificatul.

The name of the incorporated Romanian legal person that has requested the certificate shall be filled în, according to the law.

(3) Se înscrie denumirea statului cu care România are încheiată/încheiat convenție/acord de evitare a dublei impuneri.

The name of the state that has a Convention/Agreement for the avoidance of double taxation concluded with România shall be filled în.

(4) Se înscrie anul/perioada pentru care este valabil certificatul.

The year/period for which the certificate is valid shall be filled în.

(5) Certificatul va fi semnat de conducătorul organului fiscal, potrivit competențelor.

The certificate shall be signed by the head of the tax authority, according to his/her responsibility.

C) Certificatul se completează în 2 (două) exemplare, dintre care unul cuprinzând formularul în limbile română și engleză se înmânează persoanei juridice române și unul cuprinzând formularul în limbile română și engleză rămâne la organul fiscal emitent.

The certificate shall be filled în în duplicate, one Romanian and English form is handed în to the Romanian legal person and the other Romanian and English form stays with the issuing tax authority.

1. Denumire: Certificat de rezidență fiscală privind aplicarea Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România și ......., pentru persoane juridice române.

2. Format: A4.

3. Caracteristici de tipărire: se tipărește pe ambele fețe.

4. Se utilizează: la aplicarea convenției/acordului de evitare a dublei impuneri, în cazul persoanelor juridice române.

5. Se întocmește în: două exemplare de organul fiscal.

6. Circulă: - la solicitant, persoană juridică - original;

- la organul fiscal - original.

7. Se arhivează: la organul fiscal.

Anexa 3 ANNEX 3

Nr. și data înregistrării la autoritatea fiscală
No and date of registration at the tax authority
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . /. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
CERERE1
APPLICATION
pentru eliberarea certificatului de rezidență fiscală
for the issuance of the certificate of tax residence
privind aplicarea Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri
in order to apply the Convention/Agreement for the avoidance of double taxation
dintre România și
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .,
pentru persoane fizice rezidente în România
between Romania and
(denumirea statului cu care România are încheiată/încheiat convenție/acord)
for individuals resident in Romania
(name of the State that has a Convention/Agreement concluded with Romania)
Subsemnatul, . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,
rezident în România2,
The undersigned,
resident in Romania
cu domiciliul fiscal în localitatea . . . . . . . . . . . . . . . .,
adresa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
with the fiscal domicile located in
address
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,
sectorul/județul . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .,
sector/county
posesor al buletinului/cărții de identitate/pașaportului/permisului de muncă seria
. . . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . . . . . . .,
owner of the identity card/ID/passport/work permit
(seria și numărul unuia dintre documentele menționate)
(series and number of one of the mentioned documents)
eliberat(ă) de . . . . . . . .
la data de . . . . . . .,
și având codul numeric personal/numărul de identificare fiscală . . . . . . . . . . . . . . .,
issued by
on
and having the personal identification number/tax identification number
solicit, în baza art. 7 coroborat cu art. 118 din Codul fiscal, eliberarea certificatului de rezidență fiscală
I hereby request, based on art. 7 and on article 118 of the Fiscal Code, the issuance of the certificate of tax residence
pe anul/perioada . . . . . . . . ,
în vederea aplicării prevederilor Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre
for the year/period
in order to apply the provisions of the Convention/Agreement for the avoidance of double taxation between
România și
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Romania and
(denumirea statului cu care România are încheiată/încheiat convenție/acord)
(name of the State that has a Convention/Agreement concluded with Romania)
Semnătura: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Signature
Data: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Date
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
[] Reprezentantul/Împuternicitul persoanei fizice rezidente în România
The representative/commissioner of the individual resident în România
Nume și prenume: ..................................................
Name and first name
Domiciliu fiscal: .................................................
Fiscal domicile
Cod numeric personal: .............................................
Personal identification number
Semnătura: ...........................................
Signature
Data: ................................................
Date
Cererea poate fi completată și depusă la organul fiscal de către persoana fizică rezidentă în România, personal sau prin reprezentant/împuternicit, caz în care se anexează și actul de împuternicire în original sau în copie legalizată.
The application may be filled în and submitted to the tax authority by the individual resident în România or by his representative/commissioner. În the latter case, the original of the power of attorney or a legalized copy of it shall be enclosed.
*2) Se anexează copia actelor doveditoare privind rezidența pentru persoanele fizice nerezidente care îndeplinesc condițiile de rezidență prevăzute la art. 7 alin. (1) pct. 23 lit. b) și c) din Codul fiscal timp de 3 ani consecutiv, fiind supuse impozitului pe veniturile obținute din orice sursă atât din România, cât și din afara României, începând cu al patrulea an fiscal; de exemplu, buletin/carte de identitate/pașaport, permis de muncă (atunci când este cazul) și declarație pe propria răspundere privind perioada (perioadele) și locul (locurile) de prezență în România.
A copy of the documents proving residence shall be enclosed for non-resident individuals that fulfill the residence condițions provided for în article 7, paragraph (1), point 23, letters b) and c) of the Fiscal Code for 3 consecutive years and being subject to taxation for the income derived from any source, both from România and abroad, starting with the fourth fiscal year; for instance, identity card/ID/passport, work permit (when appropriate) and statutory declaration regarding the period (periods) and the place (places) of presence în România.
1. Denumire: Cerere pentru eliberarea certificatului de rezidență fiscală privind aplicarea Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România și ........., pentru persoane fizice rezidente în România.
2. Format: A4
3. Caracteristici de tipărire: se tipărește pe ambele fețe.
4. Se difuzează: gratuit.
5. Se utilizează: la solicitarea certificatului de rezidență fiscală privind aplicarea convenției/acordului de evitare a dublei impuneri, pentru persoane fizice rezidente în România.
6. Se întocmește în: un exemplar de persoana fizică rezidentă solicitantă sau de reprezentantul fiscal al acesteia, după caz.
7. Circulă: la organul fiscal.
8. Se arhivează: la organul fiscal.

------------

*1) Cererea referitoare la eliberarea certificatului se depune la organul fiscal competent în a cărui evidență contribuabilul este înregistrat, potrivit legii.

The application regarding the issuance of the certificate shall be submitted to the competent tax authority where the taxpayer is registered, according to the law.

Anexa 4 ANNEX 4

(1) . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Adresa: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Address

E-mail: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

E-mail address

Nr. și data eliberării . . . . . . . . . ./. . . . . . .

No and date of issuance

CERTIFICAT

CERTIFICATE

de rezidență fiscală privind aplicarea Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri

of tax residence in order to apply the Convention/Agreement for the avoidance of double taxation

dintre România și (2)

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

pentru persoane fizice rezidente în România

between Romania and

for individuals resident in Romania

Organul fiscal (1) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .,

The tax authority

în baza Cererii înregistrate cu nr. și data . . . . . . . . . . . . . . . /. . . . . . . . . . . și a documentelor anexate la cerere, atestă că

based on the application registered with no

and the documents enclosed to the application, hereby certifies that

domnul/doamna (3) . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

cu domiciliul fiscal în localitatea . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

Mr./Mrs.

with the fiscal domicile located in

adresa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

sectorul/județul . . . . . . . . . . . . . . . . .,

address

sector/county

și având codul numeric personal/numărul de identificare fiscală . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

este rezident(ă) în România

and having the personal identification number/tax identification number

is resident in Romania

și îi sunt aplicabile prevederile Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România și (2) . . . . . . . . . . . . . . . .

and he/she is subject to the provisions of the Convention/Agreement for the avoidance of double taxation between Romania

and . . . . . . . . . . . . . . . .

Prezentul certificat eliberat la data de . . . . . . . . . . . . .

este valabil pentru anul/perioada (4) . . . . . . . . . . . . . . . .

This certificate issued on

is valid for the year/period

Numele și prenumele: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Name and first name

Semnătura: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Signature

Funcția (5): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Title

Ștampila:

Stamp

PRECIZĂRI

EXPLANATIONS

A) Certificatul se completează și se eliberează de către organul fiscal competent.

The certificate shall be filled în and issued by the competent tax authority.

B) Explicații privind completarea certificatului:

How to fill în the certificate:

(1) Se înscrie denumirea organului fiscal, avându-se în vedere precizările de la lit. A).

The name of the tax authority shall be filled în, taking into account the explanations from letter A).

(2) Se înscrie denumirea statului cu care România are încheiată/încheiat convenție/acord de evitare a dublei impuneri.

The name of the state that has a Convention/Agreement for the avoidance of double taxation concluded with România shall be filled în.

(3) Se înscriu numele și prenumele persoanei fizice rezidente în România care solicită certificatul.

The name and first name of the individual resident în România who has applied for the certificate shall be filled în.

(4) Se înscrie anul/perioada pentru care este valabil certificatul.

The year/period for which the certificate is valid shall be filled în.

(5) Certificatul va fi semnat de conducătorul organului fiscal, potrivit competențelor.

The certificate shall be signed by the head of the tax authority, according to his/her responsibility.

C) Certificatul se completează în 2 (două) exemplare, dintre care unul cuprinzând formularul în limbile română și engleză se înmânează persoanei fizice rezidente în România sau reprezentantului/împuternicitului acesteia și unul cuprinzând formularul în limbile română și engleză rămâne la organul fiscal emitent.

The certificate shall be filled în în duplicate, one Romanian and English form for the individual resident în România or his/her representative/commissioner and the other Romanian and English form stays with the issuing tax authority.

1. Denumire: Certificat de rezidență fiscală privind aplicarea Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România și........., pentru persoane fizice rezidente în România

2. Format: A4

3. Caracteristici de tipărire: se tipărește pe ambele fețe.

4. Se utilizează: la aplicarea convenției pentru evitarea dublei impuneri, în cazul persoanelor fizice rezidente în România.

5. Se întocmește în: două exemplare de organul fiscal.

6. Circulă: - la solicitant, persoană fizică - original;

- la organul fiscal - original.

7. Se arhivează: la organul fiscal.

Anexa 5 ANNEX 5

Nr. și data înregistrării la autoritatea fiscală
No and date of registration at the tax authority
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . /. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
CERERE1
APPLICATION
pentru eliberarea certificatului de rezidență fiscală
for the issuance of the certificate of tax residence
privind aplicarea Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri
in order to apply the Convention/Agreement for the avoidance of double taxation
dintre România și ..............................................................................,
between Romania and (denumirea statului cu care România are încheiată/încheiat convenție/acord)
(name of the State that has a Convention/Agreement concluded with Romania)
pentru persoane fizice rezidente în România care desfășoară activitate independentă
for individuals resident in Romania carrying on an independent activity
Subsemnatul, ................................................................,
rezident în România2,
The undersigned
resident in Romania
cu domiciliul fiscal în localitatea .....................,
adresa ............................................,
sectorul/județul .......................,
with the fiscal domicile located in
address
sector/county
posesor al buletinului/cărții de identitate/pașaportului/permisului de muncă seria
............................ nr. ........................................
owner of the identity card/ID/passport/work permit
(seria și numărul unuia dintre documentele menționate)
(series and number of one of the mentioned documents)
eliberat(ă) de ...............
la data de ...............,
și având codul numeric personal/numărul de identificare fiscală ..............................,
issued by
on
and having the personal identification number/tax identification number
solicit, în baza art. 7 coroborat cu art. 118 din Codul fiscal, eliberarea certificatului de rezidență fiscală pe
I hereby request, based on article 7 and on article 118 of the Fiscal Code, the issuance of the certificate of tax residence for
anul/perioada ........................,
în vederea aplicării prevederilor Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri
the year/period
in order to apply the provisions of the Convention/Agreement for the avoidance of double taxation
dintre România și
..................................................................................................... .
between Romania and
(denumirea statului cu care România are încheiată/încheiat convenție/acord)
(name of the State that has a Convention/Agreement concluded with Romania)
Menționez că desfășor activitate independentă în cadrul
.......................................................................,
Please note that I am carrying on an independent activity at
(denumire)
(name)
cu sediul în localitatea ........................,
adresa .....................................,
sectorul/județul ....................,
with the head office located in
address
sector/county
cod de înregistrare fiscală .............................,
cod poștal ............,
telefon .......................,
e-mail ......................... .
tax registration code
postal code
phone
e-mail address
Semnătura: ...............................................
Signature
Data: ....................................................
Date
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
[] Reprezentantul/Împuternicitul persoanei fizice rezidente în România care desfășoară activitate independentă
The representative/commissioner of the individual resident în România carrying on an independent activity
Denumire/Nume și prenume: ......................................
Name/Name and first name
Domiciliu fiscal: ..............................................
Fiscal domicile
Cod de identificare fiscală: ...................................
Tax identification code
Semnătura: ...............................
Signature
Data: ...........................
Date
1) Cererea referitoare la eliberarea certificatului se depune la organul fiscal competent în a cărui rază teritorială se află domiciliul fiscal al persoanei fizice care desfășoară activitate independentă.
The application regarding the issuance of the certificate shall be submitted to the competent tax authority where the fiscal domicile of the individual carrying on an independent activity is situated.
Cererea poate fi completată și depusă la organul fiscal de către persoana fizică rezidentă în România care desfășoară activitate independentă, personal sau prin reprezentant/împuternicit, caz în care se anexează și actul de împuternicire în original ori în copie legalizată.
The application can be filled în and submitted to the tax authoritiy by the individual resident în România carrying on an independent activity or by his/her representative/commissioner. În the latter case, the original of the power of attorney or a legalized copy of it shall be enclosed.
2) Se anexează copia actelor doveditoare privind rezidența pentru persoanele fizice nerezidente care îndeplinesc condițiile de rezidență prevăzute la art. 7 alin. (1) pct. 23 lit. b) și c) din Codul fiscal timp de 3 ani consecutiv, fiind supuse impozitului pe veniturile obținute din orice sursă atât din România, cât și din afara României, începând cu al patrulea an fiscal; de exemplu, carte de identitate/pașaport, permis de muncă (atunci când este cazul) și declarație pe propria răspundere privind perioada (perioadele) și locul (locurile) de ședere în România.
A copy of the documents proving residence shall be enclosed for non-resident individuals that fulfill the residence condițions provided for în article 7, paragraph (1), point 23, letters b) and c) of the Fiscal Code for 3 consecutive years and being subject to taxation for the income derived from any source, both from România and abroad, starting with the fourth fiscal year; for instance, identity card/ID/passport, work permit (when appropriate) and statutory declaration regarding the period (periods) and the place (places) of presence în România
1. Denumire: Cerere pentru eliberarea certificatului de rezidență fiscală privind aplicarea Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România și .................., pentru persoane fizice rezidente în România care desfășoară activitate independentă
2. Format: A4
3. Caracteristici de tipărire: se tipărește pe ambele fețe.
4. Se difuzează: gratuit.
5. Se utilizează: la solicitarea certificatului de rezidență fiscală privind aplicarea convenției/acordului de evitare a dublei impuneri pentru persoane fizice rezidente în România care desfășoară activitate independentă.
6. Se întocmește în: un exemplar de persoana fizică rezidentă solicitantă sau de reprezentantul fiscal al acesteia, după caz.
7. Circulă: la organul fiscal.
8. Se arhivează: la organul fiscal.

-----------

Anexa 6 ANNEX 6

(1) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Adresa: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Address

E-mail: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

E-mail address

Nr. și data eliberării . . . . . . . . . . . . ./. . . . . . . . .

No and date of issuance

CERTIFICAT

CERTIFICATE

de rezidență fiscală privind aplicarea Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri

of tax residence in order to apply the Convention/Agreement for the avoidance of double taxation

dintre România și (2) . . . . . . . . . . . . . . . . .,

between Romania and

pentru persoane fizice rezidente în România care desfășoară activitate independentă

for individuals resident in Romania carrying on an independent activity

Organul fiscal (1) . . . . . . . . . ,

în baza cererii înregistrate cu nr. și data . . . . . . ./. . . . . . . . . . . .

The tax authority

based on the application registered with no and date

și a documentelor anexate la cerere, atestă că domnul/doamna (3) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

and the documents enclosed to the application, hereby certifies that Mr./Mrs.

cu domiciliul fiscal în localitatea . . . . . . . . . .,

adresa . . . . . . . . . . . . . . . .,

sectorul/județul . . . . . . . . . ,

with the fiscal domicile located in

address

sector/county

și având codul numeric personal/numărul de identificare fiscală . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

este rezident(ă) în România

and having the personal identification number/tax identification number

is resident in Romania

și îi sunt aplicabile prevederile Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România și (2) . . . . . . . . . . . . . . . .

and he/she is subject to the provisions of the Convention/Agreement for the avoidance of double taxation between Romania and

Persoana rezidentă în România desfășoară activitate independentă în cadrul

. . . . . . . . . . . . . . . . ,

The individual resident in Romania carries on an independent activity at

(denumire)

(name)

având codul de identificare fiscală nr. . . . . . . . . . . . . . . . . . .

having the tax identification code no

Prezentul certificat eliberat la data de . . . . . . . . .

este valabil pentru anul/perioada (4) . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

This certificate issued on

is valid for the year/period

Numele și prenumele: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Name and first name

Semnătura: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Signature

Funcția (5): . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Title

Ștampila:

Stamp

PRECIZĂRI

EXPLANATIONS

A) Certificatul se completează și se eliberează de către organul fiscal competent.

The certificate shall be filled în and issued by the competent tax authority.

B) Explicații privind completarea certificatului:

How to fill în the certificate:

(1) Se înscrie denumirea organului fiscal, avându-se în vedere precizările de la lit. A).

The name of the tax authority shall be filled în, taking into account the explanations from letter A).

(2) Se înscrie denumirea statului cu care România are încheiată/încheiat convenție/acord de evitare a dublei impuneri.

The name of the state that has a Convention/Agreement for the avoidance of double taxation concluded with România shall be filled în.

(3) Se înscriu numele și prenumele persoanei fizice rezidente în România care solicită certificatul.

The name and first name of the individual resident în România who has applied for the certificate shall be filled în.

(4) Se înscrie anul/perioada pentru care este valabil certificatul.

The year/period for which the certificate is valid shall be filled în.

(5) Certificatul va fi semnat de conducătorul organului fiscal, potrivit competențelor.

The certificate shall be signed by the head of the tax authority, according to his/her responsibility.

C) Certificatul se completează în 2 (două) exemplare, dintre care unul cuprinzând formularul în limbile română și engleză se înmânează persoanei fizice rezidente în România care desfășoară activitate independentă sau reprezentantului/împuternicitului acesteia și unul cuprinzând formularul în limbile română și engleză rămâne la organul fiscal emitent.

The Certificate shall be filled în în duplicate, one Romanian and English form is handed în to the individual resident în România carrying on an independent activity or to his/her representative/commissioner and the other Romanian and English form stays with the issuing tax authority.

1. Denumire: Certificat de rezidență fiscală privind aplicarea Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România și ........., pentru persoane fizice rezidente în România care desfășoară activitate independentă.

2. Format: A4

3. Caracteristici de tipărire: se tipărește pe ambele fețe.

4. Se utilizează: la aplicarea convenției/acordului de evitare a dublei impuneri, în cazul persoanelor fizice rezidente în România care desfășoară activitate independentă.

5. Se întocmește în: 2 exemplare de organul fiscal.

6. Circulă: - la solicitant, persoană fizică - original;

- la organul fiscal - original.

7. Se arhivează: la organul fiscal.

Anexa 7 ANNEX 7

Asocierea . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Nr. și data înregistrării la autoritatea fiscală
Association
No and date of registration at the tax authority
Codul de identificare fiscală . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . /. . . . . . . . . . . . . . .
Tax identification code
Localitatea . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
City
Str. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . nr. . . . . . . .
Street no
Telefon . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Phone
CERERE
APPLICATION
pentru eliberarea certificatului de rezidență fiscală
for the issuance of the certificate of tax residence
privind aplicarea Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri
in order to apply the Convention/Agreement for the avoidance of double taxation
dintre România și
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,
pentru persoane rezidente în România
between Romania and
(denumirea statului cu care România are încheiată/încheiat convenție/acord)
for persons resident in Romania
(name of the State that has a Convention/Agreement concluded with Romania)
Subsemnatul, . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,
rezident în România1,
The undersigned
resident in Romania
cu domiciliul fiscal în localitatea . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,
adresa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,
with the fiscal domicile located in
address
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,
sectorul/județul . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,
sector/county
posesor al buletinului/cărții de identitate/pașaportului/permisului de muncă seria
. . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,
owner of the identity card/ID/passport/work permit
(seria și numărul unuia dintre documentele menționate)
(series and number of one of the mentioned documents)
eliberat(ă) de . . . . . . .. . . ,
la data de . . . . . . . . . . . . . . . . ,
și având codul numeric personal/numărul de identificare fiscală
issued by
on
and having the personal identification number/tax identification number
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,
solicit, în baza art. 7 coroborat cu art. 118 din Codul fiscal eliberarea certificatului de rezidență fiscală
I hereby request, based on article 7 and on article 118 of the Fiscal Code, the issuance of the certificate of tax residence
pentru anul/perioada . . . . . . . . . . .,
în vederea aplicării prevederilor Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România și
for the year/period
in order to apply the provisions of the Convention/Agreement for the avoidance of double taxation
between Romania and
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
(denumirea statului cu care România are încheiată/încheiat convenție/acord)
(name of the State that has a Convention/Agreement concluded with Romania)
Numele și prenumele: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Name and first name
(solicitant/reprezentant/împuternicit)
applicant/representative/commissioner)
Data: . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Semnătura: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Date
Signature
Societatea
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .,
rezidentă în România2,
The company
(denumirea completă a solicitantului persoană juridică)
resident in Romania
(full name of the applicant legal person)
cu sediul în localitatea . . . . . . . . . . . . . . . . . . .,
adresa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,
with the head office located in
address
sectorul/județul . . . . . . . . . . . . . . ,
deținătoare a certificatului de înregistrare la registrul comerțului nr. . . . . . . . . . . . . .,
sector/county
holder of the certificate of registration at the Trade Register no
eliberat la data de . . . . . . . . . . . . .,
și având codul de identificare fiscală nr. . . . . . . . . . . ,
atribuit în data de . . . . . . . . . . . . . . ,
issued on
and having the tax identification code no
assigned on
solicit, în baza art. 7 coroborat cu art. 118 din Codul fiscal, eliberarea certificatului de rezidență fiscală pe anul/perioada . . . . . . . . . . ,
I hereby request, based on article 7 and on article 118 of the Fiscal Code, the issuance of the certificate of tax residence for the year/period
în vederea aplicării prevederilor Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România și
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
in order to apply the provisions of the Convention/Agreement for the avoidance double taxation
(denumirea statului cu care România
between Romania and
are încheiată/încheiat convenție/acord)
(name of the State that has a Convention/
Agreement concluded with Romania)
Reprezentantul firmei: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
The representative of the company
Semnătura:. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Signature
Funcția:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Title
(funcția persoanei autorizate să reprezinte persoana juridică)
(title of the person authorized to represent the legal person)
Data: . . . . . . . .
Ștampila:
Date
Stamp
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Rezidentul/Rezidenții fiscal(i) în România mai sus menționați se constituie în asocierea fără personalitate juridică de tipul:
The above-mentioned fiscal resident/residents în România is/are part of the association without legal personality în the following
form:
[]
Întreprindere familială
[]
Societate civilă profesională
[]
Alte tipuri de asocieri
Family enterprise
Professional civil society
Other types of associations
și are următoarele date de identificare:
and has the following identification data:
Denumirea completă a asocierii: ...........................................................................................
Full name of the association
Codul de identificare fiscală: ........................................................................
Tax identification code
Adresa: ...................................................................................................................
Address
Se solicită eliberarea certificatului de rezidență fiscală pe anul/perioada .................., în vederea aplicării prevederilor
The issuance of the certificate of tax residence is requested for the year/period
în order to apply the provisions
Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România și .........................., pentru rezidentul/rezidenții fiscal(i)
of the Convention/Agreement for the avoidance of double taxation between România and
for the fiscal resident/residents
în România care își desfășoară activitatea în România în cadrul asocierii fără personalitate juridică*3) menționată mai sus.
în România carrying on their activity în România în the above-mentioned association without legal personality.
Numele și prenumele: ...............................
Name and first name
(solicitant)
(applicant)
Data: ..........................
Semnătura: ..........................
Date
Signature
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
[] Reprezentantul/Împuternicitul asocierii fără personalitate juridică
The representative/commissioner of the association without legal personality
Denumirea/Nume și prenume: ........................................
Name/Name and first name
Domiciliu fiscal: ............................................
Fiscal domicile
Cod de identificare fiscală: .................................
Tax identification code
Semnătura: ........................................
Signature
Data: ...........................
Date
1) Se anexează "Certificatul de rezidență fiscală privind aplicarea Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România și ................................, pentru persoane fizice rezidente în România" eliberat de organul fiscal în a cărui evidență persoana fizică este înregistrată, potrivit legii.
A copy of the "Certificate of tax residence în order to apply the Convention/Agreement for the avoidance of double taxation between România and ..............................., for individuals resident în România", issued by the tax authority where the individual is registered, according to the law, shall be enclosed.
2) Se anexează "Certificatul de rezidență fiscală privind aplicarea Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România și ......................, pentru persoane juridice române", eliberat de organul fiscal în a cărui evidență persoana juridică este înregistrată, potrivit legii.
A copy of the "Certificate of tax residence în order to apply the Convention/Agreement for the avoidance of double taxation between România and ......................, for Romanian legal persons", issued by the tax authority where the legal person is registered, according to the law, shall be enclosed.
3) Se anexează contractul de asociere.
The contract of association shall be enclosed.
PRECIZĂRI
EXPLANATIONS
A) Fiecare contribuabil, partener al asocierii fără personalitate juridică, va solicita organului fiscal în a cărui evidență este înregistrat, eliberarea certificatului de rezidență fiscală, iar pe baza acestora și a cererii prevăzute în anexa nr. 7 la prezentul ordin, organul fiscal, în a cărui evidență este înregistrată asocierea fără personalitate juridică, va elibera "Certificatul de rezidență fiscală privind aplicarea Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România și ........., pentru persoane rezidente în România" prevăzut în anexa nr. 8 la prezentul ordin.
Each of the taxpayers that are partners of the association without legal personality will request to the tax authority where he/she/it is registered the issuance of the certificate of tax residence. Based on these certificates and on the application provided în annex 7 of the present ruling, the tax authority where the association without legal personality is registered shall issue the "Certificate of tax residence în order to apply the Convention/Agreement for the avoidance of double taxation between România and ..............., for persons resident în România" provided în annex 8 of the present ruling.
B) Se va completa o singură cerere pentru toți partenerii din asociere.
Only one application for all the partners în the association shall be submitted.
Cererea poate fi întocmită și depusă la organul fiscal de către una dintre persoanele partenere în asociere, personal sau prin reprezentantul/împuternicitul asocierii, caz în care se anexează și actul de împuternicire în original sau în copie legalizată.
The application may be filled în and submitted to the tax authority by one of the partners în the association or by the representative/commissioner of the association. În the latter case, the original of the power of attorney or a legalized copy of it shall be enclosed.
1. Denumire: Cerere pentru eliberarea certificatului de rezidență fiscală privind aplicarea Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România și ........., pentru persoane rezidente în România
2. Format: A4
3. Caracteristici de tipărire: se tipărește pe ambele fețe.
4. Se difuzează: gratuit.
5. Se utilizează: la solicitarea certificatului de rezidență fiscală privind aplicarea convenției/acordului de evitare a dublei impuneri, pentru persoane rezidente în România.
6. Se întocmește în: un exemplar de persoana rezidentă solicitantă sau de reprezentantul fiscal al acesteia, după caz.
7. Circulă: la organul fiscal
8. Se arhivează: la organul fiscal.

--------------

Anexa 8 ANNEX 8

(1) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Adresa: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Address

E-mail: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

E-mail address

Nr. și data eliberării . . . . . . . . . . . . ./. . . . . . . . .

No and date of issuance

CERTIFICAT

CERTIFICATE

de rezidență fiscală privind aplicarea Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri

of tax residence in order to apply the Convention/Agreement for the avoidance of double taxation

dintre România și (2) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , pentru persoane rezidente în România

between Romania

and for persons resident in Romania

Organul fiscal (1) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .,

The tax authority

în baza cererii înregistrate cu nr. și data . . . . . . . . . ./. . . . . . .

și a documentelor anexate la cerere, atestă că

based on the application registered with no and data

and the documents enclosed to the application, hereby certifies that

asocierea fără personalitate juridică (3) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

cu domiciliul fiscal în localitatea . . . . . . . . . . . . . . . ,

the association without legal personality

with the fiscal domicile located in

adresa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

sectorul/județul . . . . . . . . . . . . . . . .,

address

sector/county

și având codul de identificare fiscală nr. . . . . . . . . . . . . ,

desfășoară activitate în România, iar fiecare dintre contribuabilii listați mai jos

and having the tax identification code no

is carrying on an activity in Romania and each of the taxpayers listed below

este rezident în România și îi sunt aplicabile prevederile Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România și (2) . . . . . .

is resident in Romania and he/she/it is subject to the provisions of the Convention/Agreement for the avoidance of double taxation between Romania and

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . :

domnul/doamna (4) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

cu domiciliul fiscal în localitatea . . . . . . . . . . . . . . ,

sectorul/județul . . . . . . . . ,

Mr./Mrs.

with the fiscal domicile located in

sector/county

și având codul numeric personal/numărul de identificare fiscală . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

and having the personal identification number/tax identification number

Societatea (5) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .,

cu sediul în localitatea . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .,

The Company

with the head office located in

sectorul/județul . . . . . . . . . . . . . . . ,

și având codul de identificare fiscală nr. . . . . . . . . . . . . . . . . . .

sector/county

and having the tax identification code no

Prezentul certificat eliberat la data de . . . . . . . . . . . . . .

este valabil pentru anul/perioada (6) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

This certificate issued on

is valid for the year/period

Numele și prenumele: . . . . . . . . . . . . . . . . .

Name and first name

Semnătura: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Signature

Funcția (7): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Title

Data: . . . . . . . . . . . . .

Ștampila:

Date

Stamp

PRECIZĂRI

EXPLANATIONS

A) Certificatul se completează de către organul fiscal competent.

The certificate shall be filled în by the competent tax authority.

B) Certificatul se eliberează de către organul fiscal la care asocierea este înregistrată în evidența fiscală.

The certificate is issued by the tax authority where the association is registered for tax purposes.

C) Fiecare contribuabil, partener al asocierii fără personalitate juridică, va solicita organului fiscal, în a cărui evidență este înregistrat, eliberarea certificatului de rezidență fiscală, iar pe baza acestora și a cererii prevăzute în anexa nr. 7 la prezentul ordin, organul fiscal, în a cărui evidență este înregistrată asocierea fără personalitate juridică, va elibera "Certificatul de rezidență fiscală privind aplicarea Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România și ......................, pentru persoane rezidente în România" prevăzut în anexa nr. 8 la prezentul ordin.

Each of the taxpayers that are partners of the association without legal personality will request to the tax authority where he/she/it is registered the issuance of the certificate of tax residence. Based on these certificates and on the application provided în annex 7 of the present ruling, the tax authority where the association without legal personality is registered shall issue the "Certificate of tax residence în order to apply the Convention/Agreement for the avoidance of double taxation between România and .......... for persons resident în România" provided în annex 8 of the present ruling.

D) Explicații privind completarea certificatului:

How to fill în the certificate

(1) Se înscrie denumirea organului fiscal, avându-se în vedere precizările de la lit. B).

The name of the tax authority shall be filled în, taking into account the explanations from letter B).

(2) Se înscrie denumirea statului cu care România are încheiată/încheiat convenție/acord de evitare a dublei impuneri.

The name of the state that has a Convention/Agreement for the avoidance of double taxation concluded with România shall be filled în.

(3) Se înscriu datele de identificare ale asocierii fără personalitate juridică care își desfășoară activitatea în România.

The identification data of the association without legal personality that carries on an activity în România shall be filled în.

(4) Se înscriu numele și prenumele fiecăreia dintre persoanele fizice rezidente în România, partener în asocierea fără personalitate juridică.

The name and first name of each of the individuals resident în România, who is a partner of the association without legal personality, shall be filled în.

(5) Se înscrie denumirea fiecăreia dintre persoanele juridice rezidente în România, potrivit legii, partener în asocierea fără personalitate juridică.

The name of each of the legal persons resident în România, which is a partner of the association without legal personality, shall be filled în, according to the law.

(6) Se înscrie anul/perioada pentru care este valabil certificatul.

The year/period for which the certificate is valid shall be filled în.

(7) Certificatul va fi semnat de conducătorul organului fiscal, potrivit competențelor.

The certificate shall be signed by the head of the tax authority, according to his/her responsibility.

E) Certificatul se completează în 2 (două) exemplare, dintre care unul cuprinzând formularul în limbile română și engleză se înmânează uneia dintre persoanele partenere în asociere, personal sau reprezentantului/împuternicitului asocierii, și unul cuprinzând formularul în limbile română și engleză rămâne la organul fiscal emitent.

The certificate shall be filled în în duplicate, one Romanian and English form for one of the partners în the association or the representative/commissioner of the association and the other Romanian and English form stays with the issuing tax authority.

1. Denumire: Certificat de rezidență fiscală privind aplicarea Convenției/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România și ........., pentru persoane rezidente în România

2. Format: A4

3. Caracteristici de tipărire: se tipărește pe ambele fețe.

4. Se utilizează: la aplicarea convenției/acordului de evitare a dublei impuneri, în cazul persoanelor rezidente în România.

5. Se întocmește în: două exemplare de organul fiscal.

6. Circulă: - la solicitant, persoană rezidentă - original;

- la organul fiscal - original.

7. Se arhivează: la organul fiscal.

Anexa 9 ANNEX 9

Societatea (13) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

The company (denumirea completă a persoanei juridice)

(full name of the legal person)

Localitatea . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

City

Str. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . .

Nr. și data înregistrării la autoritatea fiscală (9)

Street no

No and date of registration at the tax authority

Telefon . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Phone

Fax . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

CERERE1 APPLICATIONpentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului plătit în România de persoane juridice străinefor the issuance of the certificate attesting the tax paid in Romania by foreign legal persons

Reprezentantul persoanei juridice străine (1) . . . . . . . . . . . . . . . . ,

rezidentă a (2) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

The representative of the foreign legal person

resident of

cu sediul în localitatea (3) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

adresa (4) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .,

with the head office located in

address

și înregistrată la autoritatea fiscală din (5) . . . . . . . . . . . . . . . . .,

solicit, în baza art. 120 din Codul fiscal/

and registered at the tax authority in

I hereby request, based on article 120 of the Fiscal Code/

Convenției de evitare a dublei impuneri încheiate între România și . . . . . . . . . . . . . . ,

eliberarea certificatului prin care se atestă

on the Convention for the avoidance of double taxation between Romania and

the issuance of the certificate that attests

impozitul plătit, aferent veniturilor realizate din România în perioada . . . . ,

din anul . . . . ,

de la rezidentul român (6) . . . . . . . . ,

the tax paid, for the income derived from Romania during

in the year

from the Romanian resident

cu sediul în localitatea (7) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

adresa . . . . . . . . . . . . . . ,

sectorul/județul . . . . . . . . .

with the head office located in

address

sector/county

a) Veniturile obținute din România (11):

Income derived from Romania

Nr. crt.

Natura venitului obținut din România Type of income derived from Romania

Venitul impozabil (lei și valută) Taxable income (Romanian/foreign currency)

Cota de impozit (%) Tax rate (%)

Impozitul plătit în România (lei și valută) Tax paid in Romania (Romanian/foreign currency)

Venitul obținut din România (lei și valută) Income derived from Romania (Romanian/foreign currency)

0

1

2

3

4

5 = 2 - 4

Veniturile au fost impozitate conform (10):

Income has been subject to taxation according to

[] Convenției/Acordului

sau

[] Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal

The Convention/Agreement

or

The Law no 571/2003 regarding the Fiscal Code

b) Profitul realizat din România (12):

Profit derived from Romania

Nr. crt.

Profitul realizat din România Profit derived from Romania

Profitul impozabil (lei și valută) Taxable profit (Romanian/foreign currency)

Cota de impozit (%) Tax rate (%)

Impozitul pe profit plătit în România (lei și valută) Profit tax paid in Romania (Romanian/foreign currency)

0

1

2

3

4

[] Reprezentantul/Împuternicitul persoanei juridice străine

The representative/commissioner of the foreign legal person

Denumire/Nume și prenume: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Name/Name and first name

Domiciliu fiscal: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Fiscal domicile

Cod de identificare fiscală: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Tax identification code

[] Solicit eliberarea unui duplicat al certificatului privind atestarea impozitului plătit în România de persoane juridice străine

I hereby request the issuance of a duplicate of the certificate attesting the tax paid in Romania by foreign legal persons

care a fost emis cu nr. . . . . . . . . . . . . .

de organul fiscal . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

la data de . . . . . . . . . . .

issued with no

by the tax authority

on

Datele înscrise în prezenta cerere corespund realității.

The data presented in this application is real.

Numele și prenumele solicitantului/reprezentantului/împuternicitului: . . . . . . . . . . . .

Name and first name of the applicant/representative/commissioner

Semnătura: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Signature

Funcția (8): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Title

Data: . . . . . . . . . . . . .

Ștampila:

Date

Stamp

PRECIZĂRI

EXPLANATIONS

A) *1) Cererea poate fi întocmită și depusă la organul fiscal de către persoana juridică străină, personal sau prin reprezentant/împuternicit, caz în care se anexează și actul de împuternicire în original ori în copie legalizată.

The application may be filled în and submitted to the tax authority by the foreign legal persson or through a representative/commissioner. În this latter case, the original of the power of attorney or a legalized copy of it shall be submitted.

B) Explicații privind completarea cererii:

How to fill în the certificate:

(1) Se înscrie denumirea persoanei juridice străine care solicită sau pentru care se solicită certificatul.

The name of the foreign legal person applying for or for which the certificate is requested shall be filled în.

(2) Se înscrie denumirea statului în care este rezidentă persoana juridică străină care solicită sau pentru care se solicită certificatul.

The name of the state where the foreign legal person applying for or for which the certificate is requested is resident shall be filled în.

(3) Se înscrie denumirea localității în care își are sediul persoana juridică străină care solicită eliberarea certificatului.

The name of the place where the head office of the foreign legal person applying for the certificate is located shall be filled în.

(4) Se înscrie adresa completă a persoanei juridice străine.

The full address of the foreign legal person shall be filled în.

(5) Se înscrie statul în care este înregistrată persoana juridică străină.

The state where the foreign legal person is registered shall be filled în.

(6) Se înscrie denumirea rezidentului român care a plătit venitul persoanei juridice străine.

The name of the Romanian resident that has paid the income to the foreign legal person shall be filled în.

(7) Se înscrie denumirea localității în care își are sediul plătitorul de venit rezident român care a plătit venitul persoanei juridice străine.

The name of the place where the head office of the Romanian resident that has paid the income to the foreign legal person is registered shall be filled în.

(8) Se înscrie funcția persoanei autorizate să reprezinte persoana juridică străină.

The name of the person authorized to represent the foreign legal person shall be filled în.

(9) Cererea se depune la organul fiscal în a cărui evidență contribuabilul este înregistrat sau la organul fiscal unde este înregistrat plătitorul de venit în cazul impozitelor reținute prin stopaj la sursă, respectiv la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află situat sediul permanent, după caz.

The application shall be submitted to the tax authority where the taxpayer is registered or to the tax authority where the payer of the income is registered for taxes withheld at source or to the tax authority where the permanent establishment is registered, as the case may be.

(10) Se bifează căsuța corespunzătoare referitoare la impozitarea veniturilor persoanelor juridice străine.

Tick the box that corresponds to the taxation of the income derived by foreign legal persons.

(11) Se va înscrie natura venitului obținut din România de nerezidenți.

The type of income derived from România by non-residents shall be filled în.

Pentru a se elibera "Certificatul privind atestarea impozitului plătit în România de persoane juridice străine", se anexează la prezenta cerere copii ale documentelor prin care se face dovada realizării venitului și a plății impozitului datorat de persoana juridică străină, solicitate de organele fiscale (de exemplu, facturi, contracte, dispoziții de plată valutare externe, ordine de plată a impozitelor și alte documente care pot fi utile organului fiscal pentru atestarea impozitului plătit în România de persoanele juridice străine), iar în situația în care s-au aplicat prevederile convenției de evitare a dublei impuneri, se va anexa și copia certificatului de rezidență fiscală al persoanei juridice străine, tradus și legalizat de organul autorizat din România. Dacă cererea pentru eliberarea "Certificatului privind atestarea impozitului plătit în România de persoane juridice străine" este depusă de către plătitorul de venit, persoană juridică română, se va anexa și împuternicirea dată acesteia de către persoana juridică străină.

În order to issue the "Certificate attesting the tax paid în România by foreign legal persons", copies of the documents proving the income derived and the payment of the tax owed by the foreign legal person requested by the tax authorities shall be submitted to this application (for instance: invoices, contracts, foreign currency payment orders, tax payment orders and other documents that may be useful to the tax authority for attesting the tax paid în România by foreign legal persons). If the provisions of a Convention for the avoidance of double taxation have been applied, a copy of the certificate of tax residence for the foreign legal person, translated and legalized by the Romanian authorized body, shall be submitted. If the application for the issuance of the "Certificate attesting the tax paid în România by foreign legal persons" is submitted by the Romanian legal person that has paid the income, the power of attorney given by the foreign legal person shall be enclosed.

(12) Se va înscrie profitul realizat din România de nerezidenți.

The profit derived from România by non-residents shall be filled în.

Pentru a se elibera "Certificatul privind atestarea impozitului plătit în România de persoane juridice străine", se anexează la prezenta cerere copii ale documentelor prin care se face dovada realizării profitului și a plății impozitului datorat de persoana juridică străină, solicitate de organele fiscale (de exemplu, declarații fiscale, ordine de plată a impozitelor și alte documente care pot fi utile organului fiscal pentru atestarea impozitului pe profit plătit în România de persoanele juridice străine), iar în situația în care s-au aplicat prevederile convenției de evitare a dublei impuneri, se va anexa și copia certificatului de rezidență fiscală al persoanei juridice nerezidente, tradus și legalizat de organul autorizat din România. Dacă cererea pentru eliberarea "Certificatului privind atestarea impozitului plătit în România de persoane juridice străine" este depusă de către plătitorul de venit, persoană juridică română, se va anexa și împuternicirea dată acesteia de către persoana juridică străină.

În order to issue the "Certificate attesting the tax paid în România by foreign legal persons", copies of the documents proving the profit derived and the payment of the tax owed by the foreign legal person requested by the tax authorities shall be submitted to this application (for instance: tax declarations, tax payment orders and other documents that may be useful to the tax authority for attesting the tax paid în România by foreign legal persons). If the provisions of a Convention for the avoidance of double taxation have been applied, a copy of the certificate of tax residence for the foreign legal person, translated and legalized by the Romanian authorized body, shall be submitted. If the application for the issuance of the "Certificate attesting the tax paid în România by foreign legal persons" is submitted by the Romanian legal person that has paid the income, the power of attorney given by the foreign legal person shall be enclosed.

(13) Se înscrie denumirea persoanei juridice străine sau a plătitorului de venit în numele acesteia.

The name of the foreign legal person or the payer of the income on behalf of the foreign legal person shall be filled în.

C) Pentru persoanele juridice străine care solicită eliberarea unui certificat pentru venituri care sunt scutite de impozit, conform legislației fiscale române sau convențiilor/acordurilor de evitare a dublei impuneri, în coloana 3 "Cota de impozit" se înscrie "0%".

For the foreign legal persons that request the issuance of a certificate for income exempted from tax according to the Romanian legislation or the Conventions/Agreements for the avoidance of double taxation, "0%" shall be filled în în column 3 "Tax rate".

1. Denumire: Cerere pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului plătit în România de persoane juridice străine

2. Format: A4

3. Caracteristici de tipărire: se tipărește pe ambele fețe.

4. Se difuzează: gratuit.

5. Se utilizează: la solicitarea certificatului privind atestarea impozitului plătit în România de către persoana juridică străină.

6. Se întocmește în: un exemplar de persoana juridică străină.

7. Circulă: la organul fiscal.

8. Se arhivează: la organul fiscal.

Anexa 10 ANNEX 10

(1) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Adresa: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Address

E-mail: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

E-mail address

Nr. și data eliberării . . . . . . . . . . . . ./. . . . . . . . .

No and date of issuance

Organul fiscal (1) .....................................................................................................................,

The tax authority

pe baza Cererii înregistrate cu nr. și data ........../.............. și a documentației prezentate, atestă că persoana juridică străină (2)

based on the application registered with no and date and the submitted documents, hereby certifies that the foreign legal person

...............................,

rezidentă a (3) ........................................,

cu sediul în localitatea (4) ...................,

resident of

with the head office located in

a realizat venituri în perioada .......................

din anul .................

de la rezidentul român (5) .............................,

has received income during

in the year

from the Romanian resident

cu sediul în localitatea (6) ........................................,

adresa .............................................................,

with the head office located

in address

sectorul/județul .......................................,

și impozitele plătite aferente veniturilor realizate din România sunt următoarele:

sector/county

and the taxes paid for the income derived from Romania are the following

a) Veniturile obținute din România (7):

Income derived from Romania

Nr. crt.

Natura venitului obținut din România Type of income derived from Romania

Venitul impozabil (lei și valută) Taxable income (Romanian/foreign currency)

Cota de impozit (%) Tax rate (%)

Impozitul plătit în România (lei și valută) Tax paid in Romania (Romanian/foreign currency)

Venitul obținut din România (lei și valută) Income derived from Romania (Romanian/foreign currency)

0

1

2

3

4

5 = 2 - 4

Veniturile au fost impozitate conform (8):

The income has been subject to taxation according to

[] Convenției/Acordului

sau

[] Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal

The Convention/Agreement

or

The Law no 571/2003 regarding the Fiscal Code

b) Profitul realizat din România (9):

Profit derived from Romania

Nr. crt.

Profitul realizat din România Profit derived from Romania

Profitul impozabil (lei și valută) Taxable profit (Romanian/foreign currency)

Cota de impozit (%) Tax rate (%)

Impozitul pe profit plătit în România (lei și valută) Profit tax paid in Romania (Romanian/foreign currency)

0

1

2

3

4

Numele și prenumele: .........................

Name and first name

Semnătura: .........................................

Signature

Funcția (10): ......................................

Title

Data: .........................

Ștampila:

Date

Stamp

PRECIZĂRI

EXPLANATIONS

A) Datele din cuprinsul certificatului se completează de către organul fiscal competent.

The data contained în the certificate shall be filled în by the competent tax authority.

B) Certificatul se eliberează de către organul fiscal în a cărui evidență contribuabilul este înregistrat sau de către organul fiscal unde plătitorul de venit este înregistrat, în cazul impozitelor reținute prin stopaj la sursă, respectiv de către organul fiscal în a cărui rază teritorială se află situat sediul permanent, după caz.

The certificate is issued by the tax authority where the taxpayer is registered or by the tax authority where the payer of the income is registered for taxes withheld at source or by the tax authority where the permanent establishment is registered, as the case may be.

C) Explicații privind completarea certificatului:

How to fill în the certificate

(1) Se înscrie denumirea organului fiscal, avându-se în vedere precizările de la lit. B).

The name of the tax authority shall be filled în, taking into account the explanations from letter B).

(2) Se înscrie denumirea persoanei juridice străine pentru care se eliberează certificatul.

The name of the foreign legal person for which the certificate is issued shall be filled în.

(3) Se înscrie denumirea statului al cărui rezident este beneficiarul venitului din România.

The name of the state where the beneficiary of the income from România is resident shall be filled în.

(4) Se înscrie denumirea localității în care își are sediul persoana juridică străină care solicită eliberarea certificatului.

The name of the place where the head office of the foreign legal person that has requested the issuance of the certificate is registered shall be filled în.

(5) Se înscrie denumirea rezidentului român care a plătit venitul persoanei juridice străine.

The name of the Romanian resident that has paid the income to the foreign legal person shall be filled în.

(6) Se înscrie denumirea localității în care își are sediul plătitorul de venit rezident român.

The name of the place where the head office of the Romanian resident that has paid the income is registered shall be filled în.

(7) Organul fiscal va înscrie natura venitului obținut din România de persoanele juridice străine.

The tax authority shall fill în the type of income derived from România by foreign legal persons.

Sumele ce se înscriu în acest certificat au la bază datele din documentele aflate în posesia plătitorului de venit rezident român sau oricărei alte entități înregistrate în România, potrivit legii, plătitoare de venituri, prin care se face dovada realizării veniturilor de către persoana juridică străină și a plății impozitelor datorate de aceasta potrivit convenției/acordului de evitare a dublei impuneri sau a Codului fiscal, date solicitate de organele fiscale și aflate în evidența fiscală a acestor autorități.

The amounts contained în this certificate are based on the data shown în the documents presented by the Romanian resident that has paid the income or by any other entity registered în România according to the law that has paid the income, attesting that the income was derived from România by the foreign legal person and that the taxes owed by it were paid according to the Convention/Agreement for the avoidance of double taxation or the Fiscal Code, data that was requested by the tax authorities and included în the fiscal records of these authorities.

(8) Se bifează căsuța corespunzătoare, referitoare la impozitarea veniturilor persoanelor juridice străine.

Tick the box that corresponds to the taxation of the income derived by foreign legal persons.

(9) Autoritatea fiscală va înscrie profitul realizat din România de persoane juridice străine.

The tax authority shall fill în the profit derived from România by foreign legal persons.

Sumele se stabilesc pe baza declarației anuale de impozit pe profit depuse potrivit Codului fiscal și a documentelor care atestă plata impozitului la bugetul statului român.

The amounts are determined based on the annual profit tax declaration submitted according to the Fiscal Code and on the documents attesting the payment of the tax to the Romanian state budget.

(10) Certificatul va fi semnat de conducătorul organului fiscal, potrivit competențelor.

The certificate shall be signed by the head of the tax authority, according to his/her responsibility.

D) Pentru persoanele juridice străine care solicită eliberarea unui certificat pentru veniturile care sunt scutite de impozit conform legislației fiscale române sau convențiilor/acordurilor de evitare a dublei impuneri, în coloana 3 "Cota de impozit" se inscrie "0%".

For the foreign legal persons that request the issuance of a certificate for income exempted from tax according to the Romanian legislation or the Conventions/Agreements for the avoidance of double taxation, "0%" shall be filled în în column 3 "Tax rate".

E) Certificatul se completează în 2 (două) exemplare, dintre care unul cuprinzând formularul în limbile română și engleză se înmânează persoanei juridice străine sau reprezentantului/împuternicitului persoanei juridice străine, după caz, și unul cuprinzând formularul în limbile română și engleză rămâne la organul fiscal emitent.

The certificate shall be filled în în duplicate, one Romanian and English form is handed în to the foreign legal person or to its representative/commissioner and the other Romanian and English form stays with the issuing tax authority.

F) Organul fiscal poate elibera, la cerere, un duplicat al certificatului privind atestarea impozitului plătit în România de persoane juridice străine, în sensul eliberării unei copii certificate după certificatul existent în evidența fiscală, cu mențiunea "duplicat".

If requested, the tax authority shall issue a duplicate of the certificate attesting the tax paid în România by foreign legal persons by issuing a certified copy of the certificate included în the fiscal records mentioning the word "duplicate".

1. Denumire: Certificat privind atestarea impozitului plătit în România de persoane juridice străine

2. Format: A4

3. Caracteristici de tipărire: se tipărește pe ambele fețe.

4. Se utilizează: la atestarea impozitului plătit în România de către persoana juridică străină.

5. Se întocmește în: două exemplare de organul fiscal.

6. Circulă: - la solicitant, persoană juridică străină - original;

- la organul fiscal - original.

7. Se arhivează: la organul fiscal.

Anexa 11 Subsemnatul (1), . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

resident al (2) . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

The undersigned

resident of

cu domiciliul în localitatea (3) . . . . . . . . . . . . . . . ,

adresa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

with the domicile located in

address

solicit, în baza art. 120 din Codul fiscal/Convenției de evitare a dublei impuneri, încheiată între România și . . . . . . . . . . . .

I hereby request, based on article 120 of the Fiscal Code/on the Convention for the avoidance of double taxation between Romania and

. . . . . . . . . . . . ,

eliberarea certificatului prin care să se ateste impozitul plătit, aferent veniturilor realizate din România

the issuance of the certificate that attests the tax paid, for the income derived from Romania

în perioada . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

din anul . . . . . . . . . . . . ,

de la:

during

in the year

from

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

[] rezidentul român

sau

[] nerezidentul (în cazul veniturilor din salarii plătite din străinătate) (4)

the Romanian resident

or

the non-resident (for salaries paid from abroad)

cu sediul în localitatea (5) . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

adresa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

with the head office located in

address

Veniturile obținute din România (8):

Income derived from Romania

Nr. crt.

Natura venitului obținut din România Type of income derived from Romania

Venitul impozabil (lei și valută) Taxable income (Romanian/foreign currency)

Cota de impozit (%) Tax rate (%)

Impozitul plătit în România (lei și valută) Tax paid in Romania (Romanian/foreign currency)

Venitul obținut din România (lei și valută) Income derived from Romania (Romanian/foreign currency)

0

1

2

3

4

5 = 2 - 4

Veniturile au fost impozitate conform:

The income has been subject to taxation according to

[] Convenției/Acordului

sau

[] Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal (7)

The Convention/Agreement

or

The Law no 571/2003 regarding the Fiscal Code

Datele înscrise în prezenta cerere corespund realității.

The data presented in this application is real.

[] Reprezentantul/Împuternicitul persoanei fizice nerezidente

The representative/commissioner of the non-resident individual

Denumire/Nume și prenume: . . . . . . . . . . . . . . . . .

Name/Name and first name

Domiciliu fiscal: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Fiscal domicile

Cod de identificare fiscală: . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Tax identification code

[] Solicit eliberarea unui duplicat al Certificatului privind atestarea impozitului plătit în România de persoane fizice nerezidente

I hereby request the issuance of a duplicate of the certificate attesting the tax paid in Romania by non-resident individuals

care a fost emis cu nr. . . . . . . . . . . . . ,

de organul fiscal . . . . . . . . . . . . . . . ,

la data de . . . . . . . .

issued with no

by the tax authority

on

Numele și prenumele . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Name and first name

(solicitant)

(applicant)

Data: . . . . . . . . . . .

Semnătura: . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Date

Signature

PRECIZĂRI

EXPLANATIONS

A) Datele din cuprinsul cererii se completează de către solicitant.

The data contained în the application shall be filled în by the applicant.

B) Explicații privind completarea cererii:

How to fill în the application

(1) Se înscriu numele și prenumele persoanei fizice nerezidente care solicită sau pentru care se solicită certificatul.

The name and first name of the non-resident individual who is applying for or for whom the certificate is requested shall be filled în.

(2) Se înscrie denumirea statului în care este rezidentă persoana fizică care solicită sau pentru care se solicită certificatul.

The name of the state where the individual who is applying for or for whom the certificate is requested is resident shall be filled în.

(3) Se înscriu denumirea localității și adresa completă unde își are domiciliul persoana fizică nerezidentă care solicită sau pentru care se solicită certificatul.

The name of the place and the full address where the individual who is applying for or for whom the certificate is requested has his/her domicile shall be filled în.

(4) Se înscrie denumirea rezidentului român care a plătit venitul persoanei fizice nerezidente sau a nerezidentului (în cazul în care veniturile din salarii au fost plătite din străinătate persoanei fizice nerezidente).

The name of the Romanian resident that has paid the income to the non-resident individual or of the non-resident (for salaries paid from abroad to the non-resident individual) shall be filled în.

(5) Se înscriu denumirea localității și adresa completă unde își are sediul rezidentul român care a plătit venitul persoanei fizice nerezidente sau nerezidentul (în cazul în care veniturile din salarii au fost plătite din străinătate persoanei fizice nerezidente).

The name of the place and the full address where the Romanian resident that has paid the income to the non-resident individual or the non-resident (for salaries paid from abroad to the non-resident individual) is registered shall be filled în.

(6) Cererea se depune la organul fiscal în a cărui evidență contribuabilul este înregistrat sau la organul fiscal unde este înregistrat plătitorul de venit în cazul impozitelor reținute prin stopaj la sursă, respectiv la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află situat sediul permanent, după caz.

The application shall be submitted to the tax authority where the taxpayer is registered or to the tax authority where the payer of the income is registered for taxes withheld at source or to the tax authority where the permanent establishment is registered, as the case may be.

(7) Se bifează căsuța corespunzătoare referitoare la impozitarea veniturilor persoanelor fizice nerezidente.

Tick the box that corresponds to the taxation of the income derived by non-resident individuals.

(8) Se va înscrie natura venitului obținut din România de persoanele fizice nerezidente.

The type of income derived from România by non-resident individuals shall be filled în.

Pentru a se elibera "Certificatul privind atestarea impozitului plătit în România de persoane fizice nerezidente" se anexează la prezenta cerere copii ale documentelor prin care se face dovada realizării venitului și a plății impozitului datorat de persoana fizică nerezidentă, solicitate de organele fiscale (de exemplu: facturi, contracte, dispoziții de plată valutare externe, ordine de plată a impozitelor, state de plată și alte documente care pot fi utile organului fiscal pentru atestarea impozitului plătit în România de persoanele fizice nerezidente), iar în situația în care s-au aplicat prevederile convenției de evitare a dublei impuneri se va anexa și copia certificatului de rezidență fiscală al persoanei fizice nerezidente, tradus și legalizat de organul autorizat din România. Dacă cererea pentru eliberarea "Certificatului privind atestarea impozitului plătit în România de persoane fizice nerezidente" este depusă de către plătitorul de venit, persoană juridică română, se va anexa și împuternicirea dată acesteia de către persoana fizică nerezidentă.

În order to issue the "Certificate attesting the tax paid în România by non-resident individuals", copies of the documents proving the income derived and the payment of the tax owed by the non-resident individual requested by the tax authorities shall be submitted to this application (for instance: invoices, contracts, foreign currency payment orders, tax payment orders and other documents that may be useful to the tax authority for attesting the tax paid în România by non-resident individuals). If the provisions of a Convention for the avoidance of double taxation have been applied, a copy of the certificate of tax residence for the nonresident individual, translated and legalized by the Romanian authorized body, shall be submitted. If the application for the issuance of the "Certificate for attesting the tax paid în România by non-resident individuals" is submitted by the Romanian legal person that has paid the income, the power of attorney given by the non-resident individual shall be enclosed.

C) Pentru persoanele fizice nerezidente care solicită eliberarea unui certificat pentru veniturile care sunt scutite de impozit conform legislației fiscale române sau a convențiilor/acordurilor de evitare a dublei impuneri, în coloana 3 "Cota de impozit" se înscrie "0%".

For the non-resident individuals that request the issuance of a certificate for income exempted from tax according to the Romanian legislation or the Conventions/Agreements for the avoidance of double taxation, "0%" shall be filled în în column 3 "Tax rate".

1. Denumire: Cerere pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului plătit în România de persoane fizice nerezidente

2. Format: A4

3. Caracteristici de tipărire: se tipărește pe ambele fețe.

4. Se difuzează: gratuit.

5. Se utilizează: la solicitarea certificatului privind atestarea impozitului plătit în România de persoana fizică nerezidentă

6. Se întocmește în: un exemplar de persoana fizică nerezidentă.

7. Circulă: la organul fiscal.

8. Se arhivează: la organul fiscal.

Anexa 12 ANNEX 12

(1) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Adresa: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Address

E-mail: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

E-mail address

Nr. și data eliberării . . . . . . . . . . . . ./. . . . . . . . .

No and date of issuance

Subsemnatul (1), . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

resident al (2) . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

The undersigned

resident of

cu domiciliul în localitatea (3) . . . . . . . . . . . . . . . ,

adresa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

with the domicile located in

address

solicit, în baza art. 120 din Codul fiscal/Convenției de evitare a dublei impuneri, încheiată între România și . . . . . . . . . . . .

I hereby request, based on article 120 of the Fiscal Code/on the Convention for the avoidance of double taxation between Romania and

. . . . . . . . . . . . ,

eliberarea certificatului prin care să se ateste impozitul plătit, aferent veniturilor realizate din România

the issuance of the certificate that attests the tax paid, for the income derived from Romania

în perioada . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

din anul . . . . . . . . . . . . ,

de la:

during

in the year

from

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

[] rezidentul român

sau

[] nerezidentul (în cazul veniturilor din salarii plătite din străinătate) (4)

the Romanian resident

or

the non-resident (for salaries paid from abroad)

cu sediul în localitatea (5) . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

adresa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

with the head office located in

address

Veniturile obținute din România (8):

Income derived from Romania

Nr. crt.

Natura venitului obținut din România Type of income derived from Romania

Venitul impozabil (lei și valută) Taxable income (Romanian/foreign currency)

Cota de impozit (%) Tax rate (%)

Impozitul plătit în România (lei și valută) Tax paid in Romania (Romanian/foreign currency)

Venitul obținut din România (lei și valută) Income derived from Romania (Romanian/foreign currency)

0

1

2

3

4

5 = 2 - 4

Veniturile au fost impozitate conform:

The income has been subject to taxation according to

[] Convenției/Acordului

sau

[] Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal (7)

The Convention/Agreement

or

The Law no 571/2003 regarding the Fiscal Code

Datele înscrise în prezenta cerere corespund realității.

The data presented in this application is real.

[] Reprezentantul/Împuternicitul persoanei fizice nerezidente

The representative/commissioner of the non-resident individual

Denumire/Nume și prenume: . . . . . . . . . . . . . . . . .

Name/Name and first name

Domiciliu fiscal: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Fiscal domicile

Cod de identificare fiscală: . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Tax identification code

[] Solicit eliberarea unui duplicat al Certificatului privind atestarea impozitului plătit în România de persoane fizice nerezidente

I hereby request the issuance of a duplicate of the certificate attesting the tax paid in Romania by non-resident individuals

care a fost emis cu nr. . . . . . . . . . . . . ,

de organul fiscal . . . . . . . . . . . . . . . ,

la data de . . . . . . . .

issued with no

by the tax authority

on

Numele și prenumele . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Name and first name

(solicitant)

(applicant)

Data: . . . . . . . . . . .

Semnătura: . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Date

Signature

PRECIZĂRI

EXPLANATIONS

A) Certificatul se completează și se eliberează de către organul fiscal competent.

The certificate shall be filled în and issued by the competent tax authority.

B) Explicații privind completarea certificatului:

How to fill în the certificate

(1) Se înscrie denumirea organului fiscal, avându-se în vedere precizările de la lit. A).

The name of the tax authority shall be filled în, taking into account the explanations from letter A).

(2) Se înscriu numele și prenumele persoanei fizice nerezidente pentru care se eliberează certificatul.

The name and first name of the non-resident individual for whom the certificate is issued shall be filled în.

(3) Se înscrie denumirea statului al cărui rezident este beneficiarul venitului din România.

The name of the state where the beneficiary of the income from România is resident shall be filled în.

(4) Se înscrie denumirea localității în care își are domiciliul persoana fizică nerezidentă care solicită certificatul.

The name of the place where the non-resident individual who is applying for the certificate has his/her domicile shall be filled în.

(5) Se înscrie denumirea rezidentului român care a plătit venitul persoanei fizice nerezidente sau a nerezidentului (în cazul în care veniturile din salarii au fost plătite din străinătate persoanei fizice nerezidente).

The name of the Romanian resident that has paid the income to the non-resident individual or of the non-resident (for salaries paid from abroad to the non-resident individual) shall be filled în.

(6) Se înscrie denumirea localității în care își are sediul rezidentul român care a plătit venitul persoanei fizice nerezidente sau nerezidentul (în cazul în care veniturile din salarii au fost plătite din străinătate persoanei fizice nerezidente).

The name of the place where the Romanian resident that has paid the income to the non-resident individual or the nonresident (for salaries paid from abroad to the non-resident individual) is registered shall be filled în.

(7) Organul fiscal va înscrie natura venitului obținut din România de persoanele fizice nerezidente.

Tax authority shall fill în the type of income derived from România by non-resident individuals.

Sumele ce se înscriu în acest certificat au la bază datele din documentele aflate în posesia plătitorului de venit rezident român sau oricărei alte entități înregistrate în România, potrivit legii, plătitoare de venituri, respectiv cele puse la dispoziție de persoana fizică nerezidentă care obține venituri din salarii, prin care face dovada realizării veniturilor și a plății impozitelor datorate de aceasta potrivit convenției/acordului de evitare a dublei impuneri sau a Codului fiscal, date solicitate de organele fiscale și aflate în evidența fiscală a acestor autorități.

The amounts contained în this certificate are based on the data shown în the documents presented by the Romanian resident that has paid the income or by any other entity registered în România according to the law that has paid the income, including those presented by the non-resident individual deriving salaries, attesting that the income was derived from România and that the taxes owed by him/her were paid according to the Convention/Agreement for the avoidance of double taxation or the Fiscal Code, data that was requested by the tax authorities and included în the fiscal records of these authorities.

Sumele se stabilesc pe baza declarației anuale de impunere depuse potrivit Codului fiscal și a documentelor care atestă plata impozitului la bugetul statului român.

The amounts are determined based on the annual tax return submitted according to the Fiscal Code and on the documents attesting the payment of the tax to the Romanian state budget.

(8) Se bifează căsuța corespunzătoare referitoare la impozitarea veniturilor persoanelor fizice nerezidente.

Tick the box that corresponds to the taxation of the income derived by non-resident individuals.

(9) Certificatul va fi semnat de conducătorul organului fiscal, potrivit competențelor.

The certificate shall be signed by the head of the tax authority, according to his/her responsibility.

C) Pentru persoanele fizice nerezidente care solicită eliberarea unui certificat pentru veniturile care sunt scutite de impozit conform legislației fiscale române sau convențiilor/acordurilor de evitare a dublei impuneri, în coloana 3 "Cota de impozit" se înscrie "0%".

For the non-resident individuals that request the issuance of a certificate for income exempted from tax according to the Romanian legislation or the Conventions/Agreements for the avoidance of double taxation, "0%" shall be filled în în column 3 "Tax rate".

D) Certificatul se completează în 2 (două) exemplare, dintre care unul cuprinzând formularul în limbile română și engleză se înmânează persoanei fizice nerezidente sau reprezentantului/împuternicitului persoanei fizice nerezidente, după caz, și unul cuprinzând formularul în limbile română și engleză rămâne la autoritatea fiscală emitentă.

The certificate shall be filled în în duplicate, one Romanian and English form is handed în to the non-resident individual or to his/her representative/commissioner and the other Romanian and English form stays with the issuing tax authority.

E) Organul fiscal poate elibera la cerere un duplicat al certificatului privind atestarea impozitului plătit în România de persoane fizice nerezidente, în sensul eliberării unei copii certificate după certificatul existent în evidența fiscală, cu mențiunea "duplicat".

If requested, the tax authority shall issue a duplicate of the certificate attesting the tax paid în România by non-resident individuals by issuing a certified copy of the certificate included în the fiscal records mentioning the word "duplicate".

1. Denumire: Certificat privind atestarea impozitului plătit în România de persoane fizice nerezidente

2. Format: A4

3. Caracteristici de tipărire: se tipărește pe ambele fețe.

4. Se utilizează: la atestarea impozitului plătit în România de persoana fizică nerezidentă.

5. Se întocmește în: două exemplare de organul fiscal.

6. Circulă: - la solicitant, persoană fizică nerezidentă - original;

- la organul fiscal - original.

7. Se arhivează: la organul fiscal.

Anexa 13 Persoana juridică străină (1)

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Nr. și data înregistrării la autoritatea fiscală

Foreign legal person

(denumirea completă a solicitantului persoană juridică)

No and date of registration at the tax authority

(full name of the applicant legal person)

. . . . . . . . . . . . . . . . ./. . . . . . . . . . . . . . .

Cod de înregistrare fiscală

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Tax registration code

(emis de autoritatea fiscală străină)

(given by the foreign tax authority)

prin sediul permanent din România

through the permanent establishment in Romania

Cod de înregistrare fiscală

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Tax registration code

(emis de autoritatea fiscală din România)

(given by the Romanian tax authority)

Localitatea . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

City

Telefon . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Phone . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

CEREREAPPLICATIONreferitoare la eliberarea certificatului privind atestarea activității desfășurate în Româniafor the issuance of the certificate attesting the activity carried on in Romaniade către sediul permanent al unei persoane juridice străineby the permanent establishment of a foreign legal person

Persoana juridică străină (1) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

rezidentă a (2) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .,

The foreign legal person

resident of

adresa (3) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

și având codul de înregistrare fiscală nr. (4)

address

and having the tax registration code no

. . . . . . . . . . . . . . . . . . .,

cu sediul permanent din România, având codul de înregistrare fiscală nr. (5) . . . . . . . . . . . . . . . . . .

with the permanent establishment in Romania having the tax registration code no

și adresa (6) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

and address

solicit eliberarea certificatului privind atestarea activității desfășurate în România de către sediul permanent în perioada . . . . . . . . . .

I hereby request the issuance of the certificate attesting the activity carried on in Romania by the permanent establishment during

Datele înscrise în prezenta cerere corespund realității și orice modificare a acestor date se va aduce la cunoștința organului fiscal în a cărui rază teritorială se află situat sediul permanent ca plătitor de impozite și taxe.

The data presented in this application is real and any changes occurred in this data shall be reported to the tax authority where the permanent establishment is registered as a taxpayer.

[] Reprezentantul/Împuternicitul persoanei juridice străine

The representative/commissioner of the foreign legal person

Denumire/Nume și prenume: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Name/Name and first name

Domiciliu fiscal: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Fiscal domicile

Cod de înregistrare fiscală: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Tax registration code

Nume și prenume: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Name and first name

Semnătura: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Signature

Funcția (7): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Title

Data:. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Ștampila:

Date

Stamp

PRECIZĂRI

EXPLANATIONS

A) Se anexează:

Please enclose the following

- copia certificatului de rezidență fiscală al persoanei juridice străine;

a copy of the certificate of tax residence for the foreign legal person

- copia certificatului de înregistrare fiscală a sediului permanent în România;

a copy of the certificate of tax registration for the permanent establishment în România

- copia certificatului de înregistrare (pentru sucursale);

a copy of the certificate of registration (for branches)

- și, după caz, declarația pe proprie răspundere pentru exceptarea de la impunere în România a plăților de dobânzi și redevențe efectuate de o întreprindere rezidentă sau de un sediu permanent situat în România către o întreprindere asociată rezidentă în alt stat membru al Uniunii Europene sau al Asociației Europene a Liberului Schimb sau către un sediu permanent al unei întreprinderi situat în alt stat membru al Uniunii Europene sau al Asociației Europene a Liberului Schimb, conform anexei nr. 15.

and, depending on the case, a statutory declaration regarding the exemption from tax în România of the interest and royalties payments made by a resident enterprise or by a permanent establishment registered în România to an associated enterprise resident în another European Union or European Free Trade Association member state or to a permanent establishment of an enterprise situated în another European Union or European Free Trade Association member state, according to annex no 15

B) Explicații privind completarea cererii:

How to fill în the application

(1) Se înscrie denumirea persoanei juridice străine care solicită certificatul de atestare a activității desfășurate în România de către sediul permanent.

The name of the foreign legal person applying for the certificate attesting the activity carried on în România by the permanent establishment shall be filled în.

(2) Se înscrie denumirea statului în care este rezidentă persoana juridică străină care are sediul permanent în România.

The name of the state where the foreign legal person with the permanent establishment în România is resident shall be filled în.

(3) Se înscrie adresa completă a persoanei juridice străine.

The full address of the foreign legal person shall be filled în.

(4) Se înscrie codul de înregistrare fiscală emis de autoritatea fiscală străină.

The tax registration code given by the foreign tax authority shall be filled în.

(5) Se înscrie codul de înregistrare fiscală emis de organul fiscal în raza căruia este înregistrat sediul permanent ca plătitor de impozite și taxe.

The tax registration code given by the tax authority where the permanent establishment is registered as a taxpayer shall be filled în.

(6) Se înscrie denumirea localității și adresa completă a sediului permanent din România.

The name of the place and full address of the permanent establishment în România shall be filled în.

(7) Se înscrie funcția persoanei autorizate să reprezinte persoana juridică străină.

The title of the person authorized to represent the foreign legal person shall be filled în.

1. Denumire: Cerere referitoare la eliberarea certificatului privind atestarea activității desfășurate în România de către sediul permanent al unei persoane juridice străine.

2. Format: A4

3. Caracteristici de tipărire: se tipărește pe ambele fețe.

4. Se difuzează: gratuit.

5. Se utilizează: la solicitarea certificatului privind atestarea activității desfășurate în România de către sediul permanent al persoanei juridice străine.

6. Se întocmește în: un exemplar de reprezentantul persoanei juridice străine solicitante, personal sau prin împuternicit.

7. Circulă: la organul fiscal.

8. Se arhivează: la organul fiscal.

Anexa 14 ANNEX 14

(1) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Adresa: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Address

E-mail: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

E-mail address

Nr. și data eliberării . . . . . . . . . . . . ./. . . . . . . . .

No and date of issuance

CERTIFICAT

CERTIFICATE

privind atestarea activității desfășurate în România de către

sediul permanent al unei persoane juridice străine

attesting the activity carried on în România by the permanent

establishment of a foreign legal person

Organul fiscal (1) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

The tax authority

pe baza cererii înregistrate cu nr. și data . . . . . . . . ./. . . . . . . . . . ,

atestă că persoana juridică străină (2) . . . . . . . . . . . . . . . . ,

based on the application registered with no and date

hereby certifies that the foreign legal person

rezidentă a (3) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

a desfășurat activitate în România în perioada . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

resident of

has carried on an activity in Romania during

prin intermediul sediului permanent având codul de înregistrare fiscală nr. (4) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

through a permanent establishment having the tax registration code no

și adresa (5) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

and adress

Numele și prenumele: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Name and first name

Semnătura: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Signature

Funcția (6): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Title

Data: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Ștampila:

Date

Stamp

PRECIZĂRI

EXPLANATIONS

(1) Se înscrie denumirea organului fiscal din România.

The name of the Romanian tax authority shall be filled în.

(2) Se înscrie denumirea persoanei juridice străine care solicită certificatul de atestare a activității desfășurate în România de către sediul permanent.

The name of the foreign legal person applying for the certificate attesting the activity carried on în România by the permanent establishment shall be filled în.

(3) Se înscrie denumirea statului în care este rezidentă persoana juridică străină care are sediul permanent în România.

The name of the state where the foreign legal person with the permanent establishment în România is resident shall be filled în.

(4) Se înscrie codul de înregistrare fiscală emis de organul fiscal în raza căruia este înregistrat sediul permanent ca plătitor de impozite și taxe.

The tax registration code given by the tax authority where the permanent establishment is registered as a taxpayer shall be filled în.

(5) Se înscriu denumirea localității și adresa completă a sediului permanent din România.

The name of the place and full address of the permanent establishment în România shall be filled în.

(6) Certificatul va fi semnat de conducătorul organului fiscal, potrivit competențelor.

The certificate shall be signed by the head of the tax authority, according to his/her responsibility.

Certificatul se completează în 2 (două) exemplare, dintre care unul cuprinzând formularul în limbile română și engleză se înmânează persoanei juridice străine sau reprezentantului/împuternicitului persoanei juridice nerezidente, după caz, și unul cuprinzând formularul în limbile română și engleză rămâne la organul fiscal emitent.

The certificate shall be filled în în duplicate, one Romanian and English form is handed în to the foreign legal person or to its representative/commissioner and the other Romanian and English from stays with the issuing tax authority.

1. Denumire: Certificat privind atestarea activității desfășurate în România de către sediul permanent al unei persoane juridice străine

2. Format: A4

3. Caracteristici de tipărire: se tipărește pe ambele fețe.

4. Se utilizează: pentru atestarea activității desfășurate în România de către sediul permanent al persoanei juridice străine.

5. Se întocmește în: două exemplare de organul fiscal.

6. Circulă: - la solicitant, persoană juridică străină - originalul;

- la organul fiscal - original.

7. Se arhivează: la organul fiscal.

Anexa 15

● Directiva 2003/49/CE a Consiliului din 3 iunie 2003 privind sistemul comun de impozitare aplicabil plăților de dobânzi și redevențe efectuate între societăți asociate din state membre diferite, cu amendamentele ulterioare, implementată în

cap. IV al titlului V din Legea nr. 571/2003

privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.

● Acord între Comunitatea Europeană și Confederația Elvețiană de stabilire a unor măsuri echivalente cu cele prevăzute de Directiva 2003/48/CE a Consiliului din 3 iunie 2003 privind impozitarea veniturilor din economii sub forma plăților de dobânzi (prevederile art. 15 referitoare la sistemul comun de impozitare aplicabil plăților de dobânzi și redevențe efectuate între societăți asociate din state membre diferite).

DECLARAȚIE

pentru exceptarea de la impunere în România a plăților de

dobânzi și redevențe efectuate de o întreprindere rezidentă

sau de un sediu permanent situat în România către o

întreprindere asociată rezidentă în alt stat membru al Uniunii

Europene ori al Asociației Europene a Liberului Schimb sau către

un sediu permanent situat în alt stat membru al Uniunii Europene

ori al Asociației Europene a Liberului Schimb

I. Beneficiarul efectiv al dobânzilor și/sau redevențelor

În secțiunea A se înscriu datele de identificare ale persoanei juridice străine; sau

În secțiunea B se înscriu datele de identificare ale sediului permanent, incluzând în secțiunea A datele de identificare ale persoanei juridice străine care are sediul permanent.

A Denumirea persoanei juridice străine: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Cod de înregistrare fiscală (emis de autoritatea fiscală din statul de rezidență al beneficiarului efectiv): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Adresa completă a persoanei juridice străine: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Reprezentant/Împuternicit: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Cod de identificare fiscală: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

B Cod de înregistrare fiscală (emis de autoritatea fiscală din statul în care sediul permanent își desfășoară activitatea): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Adresa completă a sediului permanent: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Reprezentant/Împuternicit: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Cod de identificare fiscală: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

II. Plătitorul dobânzilor și/sau al redevențelor

În secțiunea C se înscriu datele de identificare ale persoanei juridice plătitoare; sau

În secțiunea D se înscriu datele de identificare ale sediului permanent, incluzând în secțiunea C datele de identificare ale persoanei juridice străine care are sediul permanent.

C Denumirea persoanei juridice [] române [] străine: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Cod de înregistrare fiscală*): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Adresa completă a persoanei juridice române/străine: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

___________

*) Pentru persoanele juridice străine se înscrie codul de înregistrare fiscală emis de autoritatea fiscală din statul său de rezidență.

D Cod de înregistrare fiscală (emis de autoritatea fiscală din România): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Adresa completă a sediului permanent: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

DECLARAȚIA BENEFICIARULUI EFECTIV - POTRIVIT SECȚIUNII A

Persoana juridică străină declară că:

• are următorul statut/îmbracă una dintre formele enumerate în lista prevăzută în directivă/acord . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ;

• este rezidentă în scopul impunerii în statul membru al Uniunii Europene sau al Asociației Europene a Liberului Schimb . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . și nu este considerată, în înțelesul unei convenții/unui acord de evitare a dublei impuneri încheiate/încheiat cu un stat terț, ca fiind rezidentă în scopul impozitării în afara Uniunii Europene sau a Asociației Europene a Liberului Schimb;

• este supusă impozitului pe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , fără posibilitatea unei opțiuni sau exceptări;

• bifați căsuța/căsuțele corespunzătoare și completați:

[] are o participare minimă directă de . . . . .% în capitalul persoanei juridice indicate în secțiunea C pe o perioadă neîntreruptă de cel puțin 2 ani, începând cu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .;

[] persoana juridică indicată în secțiunea C are o participare minimă directă de . . . . .% în capitalul beneficiarului efectiv pe o perioadă neîntreruptă de cel puțin 2 ani, începând cu . . . . . . . . . . . . . . . . . . .;

[] persoana juridică terță,

Denumire: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , cod de înregistrare fiscală (emis de autoritatea fiscală din statul său de rezidență): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ., adresa completă: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , are o participare minimă directă de . . . . .% în capitalul beneficiarului efectiv, începând cu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , și . . . . .% în capitalul persoanei juridice indicate în secțiunea C, începând cu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ., pe o perioadă neîntreruptă de cel puțin 2 ani.

Totodată, persoana juridică terță:

• are următorul statut/îmbracă una dintre formele enumerate în lista prevăzută în directivă/acord . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .;

• este rezidentă în scopul impunerii în statul membru al Uniunii Europene sau al Asociației Europene a Liberului Schimb . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . și nu este considerată, în înțelesul unei convenții/unui acord de evitare a dublei impuneri încheiate/încheiat cu un stat terț, ca fiind rezidentă în scopul impozitării în afara Uniunii Europene sau a Asociației Europene a Liberului Schimb;

• este supusă impozitului pe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , fără posibilitatea unei opțiuni sau exceptări;

• este beneficiarul efectiv al dobânzilor și/sau redevențelor;

• dobânzile și/sau redevențele sunt supuse impozitului pe. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ;

• suma anuală a dobânzilor și/sau a redevențelor stabilită în contractul/contractele nr. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , încheiat(e) la data de . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , pentru care se solicită scutirea de impozit:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

(dobânzi)

(redevențe)

Beneficiarul efectiv declară prin prezenta declarație că informațiile sunt adevărate și că va aduce la cunoștința agentului plătitor care face reținerea la sursă orice schimbare apărută.

Semnătura solicitantului/reprezentantului/împuternicitului

Data: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

DECLARAȚIA BENEFICIARULUI EFECTIV - POTRIVIT SECȚIUNII B

Sediul permanent declară că:

• este situat pe teritoriul statului . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .;

• este supus impozitului pe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ., fără posibilitatea unei opțiuni sau exceptări;

• persoana juridică străină pentru care sediul permanent își desfășoară activitatea are următorul statut/îmbracă una dintre formele enumerate în lista prevăzută în directivă/acord . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ;

• persoana juridică străină pentru care sediul permanent își desfășoară activitatea are domiciliul fiscal în . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . și nu este considerată, în înțelesul unei convenții/unui acord de evitare a dublei impuneri încheiate/încheiat cu un stat terț, ca fiind rezident în scopul impozitării în afara Uniunii Europene sau a Asociației Europene a Liberului Schimb;

• persoana juridică străină pentru care sediul permanent își desfășoară activitatea este supusă impozitului pe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , fără posibilitatea unei opțiuni sau exceptări;

• bifați căsuța/căsuțele corespunzătoare și completați:

[] persoana juridică străină pentru care sediul permanent își desfășoară activitatea, indicată în secțiunea A, are o participare minimă directă de . . . . . . % în capitalul persoanei juridice indicate în secțiunea C, pe o perioadă neîntreruptă de cel puțin 2 ani, începând cu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ;

[] persoana juridică indicată în secțiunea C are o participare minimă directă de . . . . . . % în capitalul persoanei juridice indicate în secțiunea A, pe o perioadă neîntreruptă de cel puțin 2 ani, începând cu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .;

[] persoana juridică terță,

Denumire: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , cod de înregistrare fiscală (emis de autoritatea fiscală din statul său de rezidență): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ., adresa completă: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , are o participare minimă directă de . . . . . . % în capitalul persoanei juridice indicate în secțiunea A, începând cu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , și . . . . . . % în capitalul persoanei juridice indicate în secțiunea C, începând cu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , pe o perioadă neîntreruptă de cel puțin 2 ani.

Totodată, persoana juridică terță:

• are următorul statut/îmbracă una dintre formele enumerate în lista prevăzută în directivă/acord . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ;

• este rezidentă în scopul impunerii în statul membru al Uniunii Europene sau al Asociației Europene a Liberului Schimb . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . și nu este considerată, în înțelesul unei convenții/unui acord de evitare a dublei impuneri încheiate/încheiat cu un stat terț, ca fiind rezidentă în scopul impozitării în afara Uniunii Europene sau a Asociației Europene a Liberului Schimb;

• este supusă impozitului pe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , fără posibilitatea unei opțiuni sau exceptări;

• este beneficiarul efectiv al dobânzilor și/sau redevențelor, dacă creanța sau dreptul de utilizare a informației, în privința căreia plățile de dobânzi și/sau redevențe iau naștere, este legată/legat de sediul permanent;

• plățile de dobânzi și/sau redevențe reprezintă venituri cu privire la care sediul permanent este supus unui impozit pe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ;. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

• suma anuală a dobânzilor și/sau redevențelor stabilită în contractul/contractele nr. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . încheiat(e) la data de . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ., pentru care se solicită scutirea de impozit:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (dobânzi)

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

(redevențe)

Beneficiarul efectiv declară prin prezenta declarație că informațiile sunt adevărate și că va aduce la cunoștința agentului plătitor care face reținerea la sursă orice schimbare apărută.

Semnătura solicitantului/reprezentantului/împuternicitului

Data: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

PRECIZĂRI

Declarația este completată pentru a se obține exceptarea de la orice impozitare asupra plăților de dobânzi și redevențe ce provin din România, cu condiția ca beneficiarul efectiv al dobânzilor sau redevențelor să fie o întreprindere rezidentă în alt stat membru al Uniunii Europene ori al Asociației Europene a Liberului Schimb sau un sediu permanent al unei întreprinderi dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau al Asociației Europene a Liberului Schimb situat în alt stat membru al Uniunii Europene ori al Asociației Europene a Liberului Schimb, în conformitate cu Directiva 2003/49/CE a Consiliului din 3 iunie 2003 privind sistemul comun de impozitare aplicabil plăților de dobânzi și redevențe efectuate între societăți asociate din state membre diferite, cu amendamentele ulterioare, implementată în România în

cap. IV al titlului V din Legea nr. 571/2003

privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, precum și în conformitate cu Acordul dintre Comunitatea Europeană și Confederația Elvețiană de stabilire a unor măsuri echivalente cu cele prevăzute de Directiva 2003/48/CE a Consiliului din 3 iunie 2003 privind impozitarea veniturilor din economii sub forma plăților de dobânzi (prevederile art. 15 referitoare la sistemul comun de impozitare aplicabil plăților de dobânzi și redevențe efectuate între societăți asociate din state membre diferite).

Începând cu 1 ianuarie 2011 sunt scutite de impozit cu reținere la sursă plățile transfrontaliere de dobânzi și redevențe efectuate între întreprinderi asociate stabilite în state membre ale Uniunii Europene sau ale Asociației Europene a Liberului Schimb, dacă beneficiarul efectiv al dobânzilor sau redevențelor deține minimum 25% din valoarea/numărul titlurilor de participare la persoana juridică română, pe o perioadă neîntreruptă de cel puțin 2 ani, care se încheie la data plății dobânzilor sau redevențelor.

În cazul în care plătitorul dobânzilor sau redevențelor ori beneficiarul efectiv al dobânzilor sau redevențelor este un sediu permanent, condițiile prevăzute în declarație, referitoare la deținerea de minimum 25% din valoarea/numărul titlurilor de participare la persoana juridică română și la obligația de plată a impozitului fără posibilitatea unei opțiuni sau exceptări, se referă la întreprinderea căreia îi aparține sediul permanent din România. Sediul permanent trebuie să fie tratat ca beneficiar efectiv al dobânzilor sau redevențelor dacă plățile de dobânzi ori redevențe reprezintă venituri cu privire la care sediul permanent este supus, în statul membru în care este situat, unuia dintre impozitele menționate în directivă/acord sau, în cazul Belgiei, "impozitului nerezidenților/belasting der niet-verblijfhouders" ori, în cazul Spaniei, "impozitului asupra venitului nerezidenților/impuesto sobre la renta de no residentes" sau unui impozit care este identic ori în mod substanțial similar și care este aplicat după data de 1 ianuarie 2011, în plus sau în locul impozitelor existente.

Declarația va fi întocmită în 2(două) exemplare și va fi însoțită de certificatul de rezidență fiscală emis de autoritatea fiscală din statul de rezidență al beneficiarului efectiv al dobânzilor sau redevențelor. În cazul în care beneficiarul efectiv al dobânzilor sau redevențelor este un sediu permanent, autoritatea fiscală din statul membru în care sediul permanent este situat va certifica faptul că este înregistrat ca plătitor de impozite și taxe și că desfășoară activitate în acel stat. Totodată, se va prezenta certificatul de rezidență fiscală al persoanei juridice străine pentru care sediul permanent își desfășoară activitatea.

Un exemplar al declarației se va păstra la beneficiarul efectiv al dobânzilor sau redevențelor, iar celălalt exemplar se va depune la plătitorul dobânzilor sau redevențelor pentru acordarea scutirii.

Declarația este valabilă pentru anul pentru care este emis certificatul de rezidență fiscală.

În situația în care beneficiarul efectiv va primi atât dobânzi, cât și redevențe de la același plătitor, acesta va prezenta o singură declarație pentru acordarea scutirii.

ANNEX 15

● Council Directive 2003/49/EC of 3 June 2003 on a common system of taxation applicable to interest and royalty payments made between associated companies of different Member States, as amended, implemented în Chapter IV of Title V of Law no 571/2003 regarding the Fiscal Code, as amended.

● Agreement between the European Community and the Swiss Confederation providing for measures equivalent to those laid down în Council Directive 2003/48/EC of 3 June 2003 on taxation of savings income în the form of interest payments (provisions of article 15 regarding the common system of taxation applicable to interest and royalty payments made between associated companies of different Member States).

STATEMENT

for tax exemption în România of interest and royalty payments made

by a resident company or a permanent establishment located în România

to an associated company resident în another European Union or European

Free Trade Association Member State or to a permanent establishment

located în another European Union or European Free Trade

Association Member State

I. Beneficial owner of the interest and/or royalties

In section A, the identification data of the foreign legal person shall be filled in; or

In section B, the identification data of the permanent establishment shall be filled in, including in section A the identification data of the foreign legal person to which the permanent establishment belongs.

A Name of the foreign legal person: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Tax registration code (given by the tax authority of the state where the beneficial owner is resident): . . . . . . . . . . . . . . . .

Full address of the foreign legal person: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

The representative/commissioner: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Tax identification code: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

B Tax registration code (given by the tax authority of the state where the activity of the permanent establishment is carried on): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Full address of the permanent establishment: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

The representative/commissioner: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Tax identification code: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

II. Payer of the interest and/or royalties

In section C, the identification data of the paying legal person shall be filled in; or

In section D, the identification data of the permanent establishment shall be filled in, including in section C the identification data of the foreign legal person to which the permanent establishment belongs.

C Name of the legal person: Romanian [] foreign [] . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Tax registration code*: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Full address of the Romanian/foreign legal person: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

_______________

* for foreign legal persons, the tax registration code given the tax authority of the state where it is resident shall be filled in

D Tax registration code (given by the Romanian tax authority): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Full address of the permanent establishment: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

STATEMENT OF THE BENEFICIAL OWNER - UNDER SECTION A

The foreign legal person states that:

• it has the following legal status/takes one of the forms listed in the Directive/Agreement . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .;

• it is resident for tax purposes in the European Union or European Free Trade Association Member State . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . and it is not considered resident for tax purposes outside the European Union or European Free Trade Association, according to a Convention/Agreement for the avoidance of double taxation concluded with a third state;

• it is liable to the . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . tax, without the possibility of an option or exemption;

• tick and fill in the appropriate box/boxes:

[] It has a direct minimum holding of . . . . . . % in the capital of the legal person indicated in section C for an uninterrupted period of at least 2 years, starting with . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ;

[] The legal person indicated in section C has a direct minimum holding of . . . . . . .% in the capital of the beneficial owner for an uninterrupted period of at least 2 years, starting with . . . . . . . . . . . . . . . . . . ;

[] The third legal person,

Name: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

Tax registration code (given by the tax authority of the state where it is resident): . . . . . . . . . . . . . . . . .,

Full address: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,

Has a direct minimum holding of . . . . . . .% in the capital of the beneficial owner, starting with . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . and . . . . . . .% in the capital of the legal person indicated in section C, starting with . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ., for an uninterrupted period of at least 2 years.

Furthermore, the third legal person:

• has the following legal status/takes one of the forms listed in the Directive/Agreement . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ;

• is resident for tax purposes in the European Union or European Free Trade Association Member State . . . . . . . . . . . . . . . and it is not considered resident for tax purposes outside the European Union or European Free Trade Association, according to a Convention/Agreement for the avoidance of double taxation concluded with a third state;

• is liable to the . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . tax, without the possibility of an option or exemption;

• it is the beneficial owner of the interest and/or royalties;

• the interest and/or royalties are subject to the . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . tax;

• the annual amount of the interest and/or royalties set out in the contract (s) no . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , concluded on . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , for which the tax exemption is requested:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

(interest)

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

(royalties)

The beneficial owner hereby states that the provided information is true and undertakes to notify the withholding paying agent of any changes that have occurred in it.

Signature of the applicant/representative/commissioner

Date: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

STATEMENT OF THE BENEFICIAL OWNER - UNDER SECTION B

The permanent establishment states that:

• it is located on the territory of . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .;

• it is liable to the . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . tax, without the possibility of an option or exemption;

• the foreign legal person for which the permanent establishment carries on an activity has the following legal status/takes one of the forms listed in the Directive/Agreement . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

• the foreign legal person for which the permanent establishment carries on an activity has its fiscal domicile in . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . and it is not considered resident for tax purposes outside the European Union or European

Free Trade Association, according to a Convention/Agreement for the avoidance of double taxation concluded with a third state;

• the foreign legal person for which the permanent establishment carries on an activity is liable to the . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . tax, without the possibility of an option or exemption;

• tick and fill in the appropriate box/boxes:

[] The foreign legal person for which the permanent establishment carries on an activity, indicated in section A, has a direct minimum holding of . . . . . . . % in the capital of the legal person indicated in section C for an uninterrupted period of at least 2 years, starting with . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .;

[] The legal person indicated in section C has a direct minimum holding of . . . . . . % in the capital of the legal person indicated in section A for an uninterrupted period of at least 2 years, starting with . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ;

[] The third legal person,

Name: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .,

Tax registration code (given by the tax authority of the state where it is resident): . . . . . . . . . . . . . . . . .,

Full address: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .,

Has a direct minimum holding of . . . . . . % in the capital of the legal person indicated in section A, starting with . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . and . . . . . . % in the capital of the legal person indicated in section C, starting with . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , for an uninterrupted period of at least 2 years.

Furthermore, the third legal person:

• has the following legal status/takes one of the forms listed in the Directive/Agreement . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ;

• is resident for tax purposes in the European Union or European Free Trade Association Member State . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . and it is not considered resident for tax purposes outside the European Union or European Free Trade Association, according to a Convention/Agreement for the avoidance of double taxation concluded with a third state;

• is liable to the . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . tax, without the possibility of an option or exemption;

• it is the beneficial owner of the interest and/or royalties, if the debt-claim or the right to use the information in respect of which the interest and/or royalty payments arise are effectively connected with the permanent establishment;

• the interest and/or royalty payments represent income in respect of which the permanent establishment is liable to the . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . tax;

• the annual amount of the interest and/or royalties set out in the contract (s) no . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ., concluded on . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , for which the tax exemption is requested:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

(interest)

(royalties)

The beneficial owner hereby states that the provided information is true and undertakes notify the withholding paying agent of any changes that have occurred in it.

Signature of the applicant/representative/commissioner

Date: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

EXPLANATIONS

The statement shall be used în order to obtain the tax exemption of the interest and royalty payments made from România, provided that the beneficial owner of the interest or royalties is a company resident în another European Union or European Free Trade Association Member State or a permanent establishment of a company from an European Union or European Free Trade Association Member State located în another European Union or European Free Trade Association Member State, according to the Council Directive 2003/49/EC of 3 June 2003 on a common system of taxation applicable to interest and royalty payments made between associated companies of different Member States, as amended, implemented în România în Chapter IV of Title V of Law no 571/2003 regarding the Fiscal Code, as amended, as well as according to the Agreement between the European Community and the Swiss Confederation providing for measures equivalent to those laid down în Council Directive 2003/48/EC of 3 June 2003 on taxation of savings income în the form of interest payments (provisions of article 15 regarding the common system of taxation applicable to interest and royalty payments made between associated companies of different Member States).

Starting with 1 January 2011, crossborder payments of interest and royalties made between associated companies established în European Union or European Free Trade Association Member States shall be exempt from withholding tax, provided that the beneficial owner of the interest or royalties holds at least 25% of the value/number of shares în the Romanian legal person for an uninterrupted period of at least 2 years, which ends on the date of the payment of the interest or royalties.

When the payer of the interest or royalties or the beneficial owner of the interest or royalties is a permanent establishment, the condițions provided în the statement regarding the holding of at least 25% of the value/number of shares în the Romanian legal person and the liability to pay the tax, without the possibility of an option or excepțion, would refer to the company to which the permanent establishment located în România belongs. The permanent establishment shall be treated as the beneficial owner of the interest or royalties if the interest or royalty payments represent income în respect of which the permanent establishment is liable în the member state în which it is located to one of the taxes mentioned în the Directive/Agreement or, în the case of Belgium, to the "non-residents tax/belasting der niet-verblijfhouders" or, în the case of Spain, to the "tax on the income of non-residents/impuesto sobre la renta de no residentes" or to a tax which is identical or substantially similar and which is applied after 1 January 2011, în addition or în place of the existing taxes.

The statement shall be filled în în duplicate and shall be accompanied by the certificate of tax residence issued by the tax authority of the state where the beneficial owner of the interest or royalties is resident. When the beneficial owner of the interest or royalties is a permanent establishment, the tax authority of the member state în which the permanent establishment is located will certify that it is registered as a taxpayer and that is carrying on an activity în that state. At the same time, a certificate of tax residence of the foreign legal person for which the permanent establishment carries on an activity will be submitted.

One copy of the statement is kept by the beneficial owner of the interest or royalties, while the other is handed în to the payer of the interest or royalties în order for the exemption to be granted.

The statement is valid for the year for which the certificate of tax residence was issued.

When the beneficial owner derives both interest and royalties from the same payer, it shall submit only one statement în order for the exemption to be granted.

Anexa 16

● Directiva 90/435/CEE a Consiliului din 23 iulie 1990 privind regimul fiscal comun care se aplică societăților-mamă și filialelor acestora din diferite state membre, amendată prin Directiva 2003/123/CE a Consiliului din 22 decembrie 2003, implementată în titlul II și titlul V din

Legea nr. 571/2003

privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.

● Acord între Comunitatea Europeană și Confederația Elvețiană de stabilire a unor măsuri echivalente cu cele prevăzute de Directiva 2003/48/CE a Consiliului din 3 iunie 2003 privind impozitarea veniturilor din economii sub forma plăților de dobânzi (prevederile art. 15 referitoare la regimul fiscal comun care se aplică societăților-mamă și filialelor acestora din diferite state membre).

DECLARAȚIE

pentru exceptarea de la impunere în România a plăților de dividende

efectuate de o persoană juridică română sau de o persoană juridică

cu sediul social în România, înființată potrivit legislației europene,

unei persoane juridice rezidente într-un alt stat membru al

Uniunii Europene ori al Asociației Europene a Liberului Schimb sau

unui sediu permanent al unei întreprinderi dintr-un stat membru al

Uniunii Europene ori al Asociației Europene a Liberului Schimb situat

în alt stat membru al Uniunii Europene sau al Asociației

Europene a Liberului Schimb

I. Beneficiarul efectiv al dividendelor

În secțiunea A se înscriu datele de identificare ale persoanei juridice străine; sau

În secțiunea B se înscriu datele de identificare ale sediului permanent, incluzând în secțiunea A datele de identificare ale persoanei juridice străine care are sediul permanent.

A Denumirea persoanei juridice străine: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Cod de înregistrare fiscală (emis de autoritatea fiscală din statul de rezidență al beneficiarului efectiv): . . . . . . . . . . . . . . . .

Adresa completă a persoanei juridice străine: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Reprezentant/Împuternicit: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Cod de identificare fiscală: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

B Cod de înregistrare fiscală (emis de autoritatea fiscală din statul în care sediul permanent își desfășoară activitatea):. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Adresa completă a sediului permanent: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Reprezentant/Împuternicit: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Cod de identificare fiscală: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

II. Plătitorul dividendelor

În secțiunea C se înscriu datele de identificare ale persoanei juridice române sau ale persoanei juridice cu sediul social în România, înființată potrivit legislației europene.

C Denumirea persoanei juridice române/persoanei juridice cu sediul social în România, înființată potrivit legislației

europene: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Cod de identificare fiscală: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Adresa completă a persoanei juridice române/persoanei juridice cu sediul social în România, înființată potrivit legislației europene: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

DECLARAȚIA BENEFICIARULUI EFECTIV - POTRIVIT SECȚIUNII A

Persoana juridică străină declară că:

• are una dintre formele de organizare prevăzute în directivă/acord . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ;

• este rezidentă în scopul impozitării în statul membru al Uniunii Europene sau al Asociației Europene a Liberului Schimb . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . și nu este considerată, în înțelesul unei/unui convenții/acord de evitare a dublei impuneri încheiate/încheiat cu un stat terț, ca fiind rezident în scopul impozitării în afara Uniunii Europene sau a Asociației Europene a Liberului Schimb;

• plătește impozit pe profit sau un impozit similar acestuia, în conformitate cu legislația fiscală a statului membru al Uniunii Europene sau al Asociației Europene a Liberului Schimb, fără posibilitatea unei opțiuni sau exceptări;

• are o participare minimă directă de . . . . . . % în capitalul persoanei juridice române indicate în secțiunea C pe o perioadă neîntreruptă de cel puțin 2 ani, începând cu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ;

• este beneficiarul efectiv al dividendelor;

• data plății dividendelor . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .;

• suma totală a dividendelor . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . euro/. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . lei pentru care se solicită scutirea de impozit.

Beneficiarul efectiv declară prin prezenta declarație că informațiile sunt adevărate și că va aduce la cunoștința agentului plătitor care face reținerea la sursă orice schimbare apărută.

Semnătura solicitantului/reprezentantului/împuternicitului

Data: . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

DECLARAȚIA BENEFICIARULUI EFECTIV - POTRIVIT SECȚIUNII B

Sediul permanent declară că:

• este situat pe teritoriul statului . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ;

• este supus impozitului pe profit sau unui impozit similar acestuia, fără posibilitatea unei opțiuni ori exceptări;

• persoana juridică străină pentru care sediul permanent își desfășoară activitatea are una dintre formele de organizare prevăzute în directivă/acord . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ;

• persoana juridică străină pentru care sediul permanent își desfășoară activitatea are domiciliul fiscal în . . . . . . . . . . . . . și nu este considerată, în înțelesul unei/unui convenții/acord de evitare a dublei impuneri încheiate/încheiat cu un stat terț, ca fiind rezident în scopul impozitării în afara Uniunii Europene sau Asociației Europene a Liberului Schimb;

• persoana juridică străină pentru care sediul permanent își desfășoară activitatea plătește impozit pe profit sau un impozit similar acestuia, în conformitate cu legislația fiscală a statului membru al Uniunii Europene ori al Asociației Europene a Liberului Schimb, fără posibilitatea unei opțiuni sau exceptări;

• persoana juridică străină pentru care sediul permanent își desfășoară activitatea are o participare minimă directă de . . . . . . . . % în capitalul persoanei juridice române indicate în secțiunea C pe o perioadă neîntreruptă de cel puțin 2 ani, începând cu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .;

• data plății dividendelor . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .;

• suma totală a dividendelor . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . euro/. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . lei pentru care se solicită scutirea de impozit.

Beneficiarul efectiv declară prin prezenta declarație că informațiile sunt adevărate și că va aduce la cunoștința agentului plătitor care face reținerea la sursă orice schimbare apărută.

Semnătura solicitantului/reprezentantului/împuternicitului

Data: . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

ANNEX 16

● Council Directive 90/435/EEC of 23 July 1990 on the common system of taxation applicable în the case of parent companies and subsidiaries of different Member States, as amended by Council Directive 2003/123/EC of 22 Decembrie 2003, implemented în Title II and Title V of Law no 571/2003 regarding the Fiscal Code, as amended.

● Agreement between the European Community and the Swiss Confederation providing for measures equivalent to those laid down în Council Directive 2003/48/EC of 3 June 2003 on taxation of savings income în the form of interest payments (provisions of article 15 regarding the common system of taxation applicable to parent companies and their subsidiaries from different Member States).

STATEMENT

for tax exemption în România of dividends paid by a Romanian

legal person or by a legal person with the head office located în

România, incorporated under European law, to a legal person resident

în another European Union or European Free Trade Association Member

State or to a permanent establishment of a company from an European

Union or European Free Trade Association Member State located în

another European Union or European Free Trade Association Member State.

I. Beneficial owner of the dividends

In section A, the identification data of the foreign legal person shall be filled in; or

In section B, the identification data of the permanent establishment shall be filled in, including in section A the identification data of the foreign legal person to which the permanent establishment belongs.

A Name of the foreign legal person: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Tax registration code (given by the tax authority of the state where the beneficial owner is resident): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Full address of the foreign legal person: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

The representative/commissioner: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Tax identification code: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

B Tax registration code (given by the tax authority of the state where the activity of the permanent establishment is carried on): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Full address of the permanent establishment: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

The representative/commissioner: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Tax identification code: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

II. Payer of the dividends

In section C, the identification data of the Romanian legal person or the legal person with the head office in Romania,

incorporated under European law, shall be filled in. C Name of the Romanian legal person/the legal person with the head office in Romania, incorporated under European law: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Tax identification code: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Full address of the Romanian legal person/the legal person with the head office in Romania, incorporated under

European law: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

STATEMENT OF THE BENEFICIAL OWNER - UNDER SECTION A

The foreign legal person states that:

• it has one of the legal forms listed in the Directive/Agreement . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ;

• it is resident for tax purposes in the European Union or European Free Trade Association Member State . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . and it is not considered resident for tax purposes outside European Union or European Free Trade Association, according to a Convention/Agreement for the avoidance of double taxation concluded with a third state;

• it is liable to pay profit tax or a similar tax, according to the tax law of the European Union or European Free Trade Association Member State, without the possibility of an option or exemption;

• it has a direct minimum holding of . . . . . . . . % in the capital of the Romanian legal person indicated in section C for an uninterrupted period of at least 2 years, starting with . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ;

• it is the beneficial owner of the dividends;

• the date when the dividends were paid . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ;

• the total amount of the dividends . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . EUR/. . . . . . . . . . . . . . . . . . lei for which the tax exemption is requested.

The beneficial owner hereby states that the provided information is true and undertakes to notify the withholding paying agent of any changes that have occurred in it.

Signature of the applicant/representative/commissioner

Date: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

STATEMENT OF THE BENEFICIAL OWNER - UNDER SECTION B

The permanent establishment states that:

• it is located on the territory of . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .;

• it is liable to pay profit tax or a similar tax, without the possibility of an option or exemption;

• the foreign legal person for which the permanent establishment carries on an activity has one of the legal forms listed in the Directive/Agreement . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .;

• the foreign legal person for which the permanent establishment carries on an activity has its fiscal domicile in . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . and is not considered resident for tax purposes outside the European Union or European Free Trade Association, according to a Convention/Agreement for the avoidance of double taxation concluded with a third state;

• the foreign legal person for which the permanent establishment carries on an activity is liable to pay profit tax or a similar tax, according to the tax law of the European Union or European Free Trade Association Member State, without the possibility of an option or exemption;

• the foreign legal person for which the permanent establishment carries on an activity has a direct minimum holding of . . . . . . . . % in the capital of the Romanian legal person indicated in section C for an uninterrupted period of at least 2 years, starting with . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ;

• the date when the dividends were paid . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .;

• the total amount of the dividends . . . . . . . . . . . . . . . . . . . EUR/. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . lei for which the tax exemption is requested.

The beneficial owner hereby states that the provided information is true and undertakes to notify the withholding paying agent of any changes that have occurred in it.

Signature of the applicant/representative/commissioner

Date: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

EXPLANATIONS

Dividends paid by a company which is a Romanian legal person or a legal person with the head office în România, incorporated under European law, to a legal person resident în another European Union or European Free Trade Association Member State or to a permanent establishment of a company from an European Union or European Free Trade Association Member State located în another European Union or European Free Trade Association Member State, shall be exempted from tax if the foreign legal person that receives the dividends meets all the condițions mentioned below:

1. has one of the legal forms listed în the Directive/Agreement;

2. according to the tax law of the European Union or European Free Trade Association Member State, it is considered to be a resident of that State and it is not considered to be a resident for tax purposes outside the European Union or European Free Trade Association, according to a Convention/Agreement for the avoidance of double taxation concluded with a third state;

3. it is liable to pay profit tax or a similar tax, according to the tax law of the European Union or European Free Trade Association Member State, without the possibility of an option or exemption;

4. - has a direct minimum holding of 10% în the capital of the Romanian legal person for an uninterrupted period of at least 2 years, which ends on the date the dividends are paid - according to the Council Directive 90/435/EEC of 23 July 1990 on the common system of taxation applicable în the case of parent companies and subsidiaries of different Member States, as amended by Council Directive 2003/123/EC of 22 December 2003;

- has a direct minimum holding of 25% în the capital of the Romanian legal person for an uninterrupted period of at least 2 years, which ends on the date the dividends are paid - according to the Agreement between the European Community and the Swiss Confederation providing for measures equivalent to those laid down în Council Directive 2003/48/EC of 3 June 2003 on taxation of savings income în the form of interest payments (provisions of article 15 regarding the common system of taxation applicable to parent companies and their subsidiaries from different Member States).

If the recipient of the dividends is a permanent establishment of a legal person resident în an European Union or European Free Trade Association Member State located în another European Union or European Free Trade Association Member State, the foreign legal person for which the permanent establishment carries on an activity shall meet all the condițions provided at points 1 to 4 în order for the exemption to be granted.

În order for the exemption to be granted, the Romanian legal person paying the dividends shall meet all the condițions mentioned below:

1. it is a company incorporated under Romanian law and has one of the following legal forms: "societate pe acțiuni", "societate în comandită pe acțiuni" or "societate cu răspundere limitată";

2. it is liable to pay profit tax, according to the provisions of Title II of Law no 571/2003 regarding the Fiscal Code, as amended, without the possibility of an option or exemption.

În order for the exemption to be granted, the legal person with the head office în România, which is the payer of the dividends, incorporated under European law, shall be subject to profit tax, according to the provisions of Title II of Law no 571/2003 regarding the Fiscal Code, as amended, without the possibility of an option or exemption.

The statement shall be filled în în duplicate and shall be accompanied by the certificate of tax residence issued by the tax authority of the state where the beneficial owner of the dividends is resident. When the beneficial owner of the dividends is a permanent establishment, the tax authority of the European Union or European Free Trade Association Member State în which the permanent establishment is located shall certify that it is registered as a taxpayer and that is carrying on an activity în that state. At the same time, a certificate of tax residence of the foreign legal person for which the permanent establishment carries on an activity shall be submitted.

One copy of the statement is kept by the beneficial owner of the dividends, while the other is handed în to the payer of the dividends în order for the exemption to be granted.

The statement is valid for the year for which the certificate of tax residence was issued, except for the case în which the condițions required for the exemption to be granted have changed.

-------

Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.