Ordinul nr. 235/2014
pentru modificarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.331/2013 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum și a modelului și conținutului unor formulare
prezumat în vigoare
Legături cu alte acte
Ce face acest act
Modifică 1
- Ordinul nr. 3331/2013 17 octombrie 2013 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la T…
Pune în aplicare 1
- Legea nr. 571/2003 22 decembrie 2003 (prevederi anume) privind Codul fiscal
Are ca temei 2
- Legea nr. 571/2003 22 decembrie 2003 (prevederi anume) privind Codul fiscal
- OG nr. 92/2003 24 decembrie 2003 privind Codul de procedură fiscală
În temeiul
art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013
privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, al
art. 153 și 153^1 din Legea nr. 571/2003
privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, al art. 7, art. 78 alin. (3) și
art. 228 alin. (2) și (2^1) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
Articolul I
Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.331/2013
pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum și a modelului și conținutului unor formulare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 658 din 25 octombrie 2013, se modifică după cum urmează:
1. Anexa nr. 1 se modifică astfel:
a) La capitolul I "Dispoziții generale", punctul 7 va avea următorul cuprins:
"7. După înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA, în situațiile prevăzute la pct. 6 lit. a) și b), compartimentul de specialitate procedează la înscrierea persoanei impozabile în Registrul persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul fiscal."
b) La capitolul II "Înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA a persoanelor impozabile", secțiunea a 2-a, punctul 7 va avea următorul cuprins:
"7. Pentru persoanele impozabile care și-au înscris în registrul comerțului mențiuni privind încetarea suspendării temporare a activității, data înregistrării, din oficiu, în scopuri de TVA este data înscrierii în registrul comerțului a mențiunii privind reluarea activității."
c) La capitolul IV "Îndreptarea erorilor privind înregistrarea în scopuri de TVA sau anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA", punctul 7 va avea următorul cuprins:
"7. În ipoteza în care, la data radierii, din eroare a înregistrării în scopuri de TVA, persoana impozabilă era înscrisă în Registrul operatorilor intracomunitari și/sau în Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare, compartimentul de specialitate înregistrează persoana impozabilă, din oficiu, în aceste registre ca urmare a îndreptării erorii."
2. Anexa nr. 3 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
3. Anexa nr. 6 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.
Articolul II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Articolul III
Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcția generală de tehnologia informației și Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, precum și direcțiile generale regionale ale finanțelor publice și unitățile fiscale subordonate acestora vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Gelu-Ștefan Diaconu București, 13 februarie 2014. Nr. 235.
Anexa 1 -------
(Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 3.331/2013 ) --------------------------------------- ┌───────────┐ MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE │Sigla │ Agenția Națională de Administrare Fiscală │D.G.R.F.P./│ Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice ............./ │D.G.A.M.C. │ Direcția generală de administrare a marilor contribuabili Tel: └───────────┘ Unitatea fiscală .......................... Fax: Nr. .........../............... e-mail: DECIZIE privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 153 alin. (8) și alin. (9^1) lit. a)/ art. 153^1 alin. (4) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare Către: Denumirea/Numele și prenumele .......................... Domiciliul fiscal: Localitatea ......., str. ...... nr. ....., bl. ..., ap. ........., et. ......, județul/sectorul ........................... Cod de identificare fiscală ...................................... În baza prevederilor art. 153 alin. (8) și alin. (9^1) lit. a)/ art. 153^1 alin. (4) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare (Codul fiscal), a normelor metodologice de aplicare a acestuia, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificările și completările ulterioare, a Notificării privind înregistrarea în scopuri de TVA, din oficiu, nr. ........ din ..........., și a Referatului de analiză privind înregistrarea în scopuri de TVA, din oficiu, nr. ..... din ......./a Deciziei de impunere privind obligațiile fiscale suplimentare și/sau a Raportului de inspecție fiscală nr. ..... din ......., a Deciziei de reactivare nr. ....... din ..... emisă de ....... sau a înscrierii în registrul comerțului a mențiunii privind încetarea situației de inactivitate temporară din data de ....., vă comunicăm următoarele: [] Potrivit informațiilor și documentelor existente la organul fiscal aveați obligația: [] să vă înregistrați în scopuri de TVA, potrivit dispozițiilor art. 153 din Codul fiscal și ale normelor metodologice de aplicare a acestuia; sau [] să vă înregistrați în scopuri de TVA pentru achiziții intracomunitare sau pentru servicii, potrivit dispozițiilor art. 153^1 din Codul fiscal. Întrucât nu ați solicitat înregistrarea până în prezent, s-a procedat la înregistrarea în scopuri de TVA, din oficiu, începând cu data de ........................ *1). [] Având în vedere reactivarea prin decizia organului fiscal/înscrierea în registrul comerțului a mențiunii privind încetarea situației de inactivitate temporară, s-a procedat la înregistrarea în scopuri de TVA, din oficiu, începând cu data de .................. *2). ----------- *1) Se înscrie data comunicării prezentei decizii, potrivit pct. 66 alin. (1) lit. d) din Normele metodologice de aplicare a titlului VI din Codul fiscal. *2) Se înscrie data reactivării contribuabilului prin decizie de reactivare emisă de organul fiscal, potrivit Codului de procedură fiscală, sau data primirii de către organul fiscal a informațiilor privind înregistrarea în registrul comerțului a mențiunii privind reluarea activității, potrivit art. 153 alin. (9^1) lit. a) din Codul fiscal, după caz. Ca urmare, veți proceda la aplicarea prevederilor legale, prevăzute de titlul VI "Taxa pe valoarea adăugată" din Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare. Motivația înregistrării în scopuri de TVA, din oficiu: ..................................................................................... Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație la organul fiscal emitent, în conformitate cu dispozițiile art. 209 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării, potrivit art. 207 alin. (1) din același act normativ. Conducătorul unității fiscale, Numele și prenumele ............................. Semnătura și ștampila unității ............... Cod ┌─────────────────────────────────┐ 14.13.02.60/î.o. │www.anaf.ro │ └─────────────────────────────────┘ Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal.
Anexa 2 -------
(Anexa nr. 6 la
---------------------------------------
Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare,
de utilizare și de arhivare a formularelor
1. "Notificare privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA"
1.1. Denumire "Notificare privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA"
1.2. Cod MFP: 14.13.07.60/î.o.
1.3. Format: A4/t1
1.4. Caracteristici de tipărire:
- pe o singură față;
- se utilizează echipament informatic pentru editare.
1.5. U/M: set (două file)
1.6. Se difuzează gratuit.
1.7. Se utilizează: pentru notificarea persoanelor care au obligația înregistrării în scopuri de TVA, dar care nu au solicitat înregistrarea în scopuri de TVA.
1.8. Se întocmește în două exemplare de organul fiscal competent.
1.9. Circulă:
- originalul la contribuabil;
- copia la organul fiscal.
1.10. Se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.
2. "Decizie privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA"
2.1. Denumire: "Decizie privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA"
2.2. Cod MFP: 14.13.02.60/î.o.
2.3. Format: A4/t1
2.4. Caracteristici de tipărire:
- pe o singură față;
- se utilizează echipament informatic pentru editare.
2.5. U/M: set (două file)
2.6. Se difuzează gratuit.
2.7. Se utilizează:
- pentru înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA a persoanelor care aveau obligația înregistrării, dar care nu au solicitat înregistrarea în scopuri de TVA;
- pentru înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA a persoanelor care au fost reactivate prin decizia organului fiscal/care au înscris în registrul comerțului mențiuni privind încetarea situației de inactivitate temporară.
2.8. Se întocmește în două exemplare de organul fiscal competent.
2.9. Circulă:
- originalul la contribuabil;
- copia la organul fiscal.
2.10. Se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.
3. "Decizie privind anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA"
3.1. Denumire: "Decizie privind anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA"
3.2. Cod MFP: 14.13.02.60/a.î.
3.3. Format: A4/t1
3.4. Caracteristici de tipărire:
- pe o singură față;
- se utilizează echipament informatic pentru editare.
3.5. U/M: set (două file)
3.6. Se difuzează gratuit.
3.7. Se utilizează pentru anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA.
3.8. Se întocmește în două exemplare de organul fiscal competent.
3.9. Circulă:
- originalul la contribuabil;
- copia la organul fiscal.
3.10. Se arhivează: la dosarul fiscal al contribuabilului.
4. "Decizie pentru îndreptarea erorilor privind înregistrarea în scopuri de TVA/anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA"
4.1. Denumire: "Decizie pentru îndreptarea erorilor privind înregistrarea în scopuri de TVA/anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA"
4.2. Cod MFP: 14.13.02.60/e.m.
4.3. Format: A4/t1
4.4. Caracteristici de tipărire:
- pe o singură față;
- se utilizează echipament informatic pentru editare.
4.5. U/M: set (două file).
4.6. Se difuzează gratuit.
4.7. Se utilizează pentru îndreptarea erorilor materiale privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA sau pentru îndreptarea erorilor materiale privind anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA.
4.8. Se întocmește în două exemplare de organul fiscal competent.
4.9. Circulă:
- originalul la contribuabil;
- copia la organul fiscal.
4.10. Se arhivează: la dosarul fiscal al contribuabilului.
NOTĂ:
La editarea acestor formulare, se va insera sigla Direcției generale de administrare a marilor contribuabili sau, după caz, a direcției generale regionale a finanțelor publice care coordonează activitatea organului fiscal competent, sigle aprobate prin
Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013
privind aprobarea modelului și caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare.
-----------
Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.