Procedura din 16 noiembrie 2015
de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilități fiscale în cazul creanțelor administrate de către organul fiscal central
prezumat în vigoare
Legături cu alte acte
Ce face acest act
Republică 1
- OG nr. 92/2003 24 decembrie 2003 privind Codul de procedură fiscală
Pune în aplicare 1
- OUG nr. 44/2015 14 octombrie 2015 privind acordarea unor facilități fiscale
Are ca temei 3
- OG nr. 92/2003 24 decembrie 2003 privind Codul de procedură fiscală
- OG nr. 92/2003 24 decembrie 2003 (prevederi anume) privind Codul de procedură fiscală
- OUG nr. 44/2015 14 octombrie 2015 privind acordarea unor facilități fiscale
Articolul 1
Dispoziții generale
Prezenta procedură se aplică pentru obligațiile de plată administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală, precum și pentru cele stabilite de alte direcții de specialitate din cadrul Ministerului Finanțelor Publice și care, potrivit legii, se transmit spre recuperare Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
Facilitățile fiscale prevăzute de
Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 44/2015
privind acordarea unor facilități fiscale, denumită în continuare ordonanță de urgență, se acordă de către următoarele structuri, denumite în continuare organe fiscale competente:
a) Agenția Națională de Administrare Fiscală, prin organele fiscale subordonate, pentru obligațiile de plată administrate de aceasta, cu excepția celor prevăzute la lit. b);
b) direcțiile de specialitate din Ministerul Finanțelor Publice, pentru obligațiile stabilite de acestea și care, potrivit legii, se transmit spre recuperare Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
Obligațiile de a căror plată depinde acordarea facilității sunt cele administrate/stabilite de fiecare dintre organele fiscale competente prevăzute la alin. (2).
Pentru contribuabilii care au înființate sedii secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, facilitățile prevăzute de ordonanța de urgență se acordă atât pentru obligațiile de plată datorate de aceștia, cât și pentru cele ale sediilor sale secundare și se analizează raportat la totalul obligațiilor contribuabilului și a sediilor sale secundare.
Contribuabilii fără domiciliu fiscal în România care au obligații de plată neachitate la termen pot beneficia de facilitățile fiscale prevăzute de ordonanța de urgență. În acest caz se aplică în mod corespunzător prevederile
art. 18 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Codul de procedură fiscală.
Prin obligații de plată administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală se înțelege inclusiv:
a) drepturile vamale transmise organului fiscal competent de autoritatea vamală, în vederea recuperării;
b) creanțele bugetare transmise acesteia, spre recuperare, potrivit legii, de către Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii - S.A. - I.F.N.
Articolul 2
Obiectul facilităților fiscale
Organul fiscal competent acordă următoarele facilități fiscale:
a) amânarea la plată a obligațiilor de plată accesorii, până la data soluționării cererii de anulare a accesoriilor sau, în cazul în care nu se depune cererea de anulare a accesoriilor, până la data de 30 iunie 2016 inclusiv, pentru contribuabilii care notifică organul fiscal competent, conform art. 5 alin. (1) din ordonanța de urgență;
b) anularea obligațiilor de plată accesorii.
Categoriile de obligații de plată accesorii care, potrivit legii, pot face obiectul facilităților fiscale prevăzute la alin. (1) sunt următoarele:
a) penalitățile de întârziere;
b) o cotă de 54,2% din dobânzi;
c) o cotă de 77,1% din majorările de întârziere datorate de contribuabili până la data intrării în vigoare a
Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 39/2010
pentru modificarea și completarea
Ordonanței Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, aprobată cu modificări prin
Obligațiile de plată accesorii prevăzute la alin. (2) sunt aferente:
a) obligațiilor de plată principale restante la 30 septembrie 2015 inclusiv;
b) obligațiilor de plată principale declarate suplimentar de contribuabil prin declarație rectificativă prin care se corectează obligațiile fiscale principale cu scadențe anterioare datei de 30 septembrie 2015 inclusiv;
c) obligațiilor de plată principale cu termene de plată până la 30 septembrie 2015 inclusiv și stinse până la această dată;
d) obligațiilor de plată principale cuprinse în decizii de impunere emise ca urmare a unei inspecții fiscale în derulare la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență.
Pentru obligațiile eșalonate la plată potrivit
Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 29/2011
privind reglementarea acordării eșalonării la plată, aprobată prin
Legea nr. 15/2012 , cu modificările și completările ulterioare, și pentru care eșalonarea se finalizează până la data de 31 martie 2016, se anulează cota de 54,2% din dobânda eșalonată la plată aferentă ratelor cu termene de plată ulterioare datei de 1 octombrie 2015. În acest caz, penalitățile de întârziere amânate la plată se anulează potrivit
Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 29/2011 , aprobată prin
Legea nr. 15/2012 , cu modificările și completările ulterioare.
Prevederile alin. (3) lit. b) sunt aplicabile și obligațiilor de plată reprezentând taxa pe valoarea adăugată cu scadențe anterioare datei de 30 septembrie 2015 și care rezultă din înscrierea în rândurile de regularizări din decontul de TVA a taxei colectate prin care se corectează taxa pe valoarea adăugată cu scadențe anterioare datei de 30 septembrie 2015 inclusiv.
Ori de câte ori se face o regularizare potrivit alin. (5), în scopul stabilirii obligațiilor de plată accesorii ce pot face obiectul anulării, contribuabilii trebuie să detalieze taxa pe valoarea adăugată înscrisă pe rândul de regularizare, cu precizarea, în cererea de anulare a accesoriilor, a perioadei fiscale, a scadenței, precum și a sumei.
Prin inspecții fiscale în derulare la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență se înțelege inspecțiile începute anterior acestei date și pentru care s-a emis decizie de impunere după această dată.
Articolul 3
Procedura de acordare a amânării la plată
Contribuabilii își exprimă intenția de a beneficia de anularea obligațiilor de plată accesorii potrivit ordonanței de urgență, prin depunerea la registratura organului fiscal competent sau prin comunicarea prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, a unei notificări.
Notificarea se soluționează în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia, de către organul fiscal competent, prin emiterea unei decizii de amânare la plată a obligațiilor de plată accesorii, prevăzută în anexa nr. 1. Notificările depuse anterior publicării prezentei proceduri în Monitorul Oficial al României, Partea I, se soluționează în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data publicării.
Notificarea va cuprinde cel puțin următoarele elemente:
a) datele de identificare a contribuabilului: denumirea/numele și prenumele acestuia, a/ale reprezentantului legal/ reprezentantului fiscal/împuternicitului, dacă este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală, numărul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail, inclusiv datele de identificare pentru sediile secundare înregistrate fiscal, potrivit legii;
b) obiectul notificării, respectiv intenția de a beneficia de anularea obligațiilor de plată accesorii prevăzute la art. 2 alin. (2);
c) data și semnătura contribuabilului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/împuternicitului.
În baza notificării, organul fiscal competent emite și comunică:
a) contribuabilului - decizia de amânare la plată a obligațiilor de plată accesorii;
b) instituțiilor de credit la care debitorul are deschise conturile bancare și/sau terților popriți care dețin/datorează sume de bani debitorului - adresa de sistare temporară, totală sau parțială, a executării silite prin poprire.
Odată cu emiterea actelor prevăzute la alin. (4) și (9), pentru obligațiile de plată accesorii care fac obiectul amânării la plată:
a) nu începe sau se suspendă, după caz, procedura de executare silită;
b) nu se efectuează stingerea până la data soluționării cererii de anulare a accesoriilor sau până la data de 30 iunie 2016 inclusiv, în cazul în care nu se depune această cerere.
În situația în care pe perioada amânării la plată se emite decizie referitoare la obligațiile de plată accesorii care cuprinde obligații de plată accesorii prevăzute la art. 2 alin. (2), organul fiscal competent emite, odată cu această decizie, și decizia de modificare a deciziei de amânare la plată a obligațiilor de plată accesorii, prevăzută în anexa nr. 2, prevederile alin. (4), (5) și (9) aplicându-se în mod corespunzător ori de câte ori este cazul. Decizia de modificare a deciziei de amânare la plată a obligațiilor de plată accesorii înlocuiește decizia emisă anterior. Amânarea la plată a obligațiilor de plată accesorii se acordă în baza notificării inițiale.
În cazul în care, ulterior emiterii deciziilor de amânare la plată a obligațiilor de plată accesorii, se constată erori în conținutul acestora, pe baza documentelor care atestă această situație, organul fiscal competent emite decizie de modificare a deciziei de amânare la plată a obligațiilor de plată accesorii.
În situația în care contribuabilul nu depune cererea de anulare a accesoriilor până la data de 30 iunie 2016, organul fiscal competent emite și comunică decizia de pierdere a valabilității amânării la plată a obligațiilor de plată accesorii, prevăzută în anexa nr. 3.
În cazul în care notificarea este depusă la organul fiscal prevăzut la art. 1 alin. (2) lit. b), acesta comunică un exemplar al deciziei de amânare la plată și organului fiscal competent din subordinea Agenției Naționale de Administrare Fiscală. În acest caz, organul fiscal competent din subordinea Agenției Naționale de Administrare Fiscală transmite instituțiilor de credit la care debitorul are deschise conturile bancare și/sau terților popriți care dețin/datorează sume de bani debitorului adresa de sistare temporară, totală sau parțială, a executării silite prin poprire.
În cazul obligațiilor de plată stabilite de organul fiscal prevăzut la art. 1 alin. (2) lit. b), prin decizie referitoare la obligații de plată accesorii se înțelege titlul de creanță prin care se individualizează obligațiile de plată accesorii, potrivit legislației specifice.
Articolul 4
Procedura de acordare a anulării obligațiilor de plată accesorii
Anularea obligațiilor de plată accesorii se solicită de către contribuabili, inclusiv de către cei care au notificat organul fiscal conform art. 3 alin. (1), în baza unei cereri de anulare a accesoriilor depuse la registratura organului fiscal competent sau comunicate prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, fără anexarea altor înscrisuri. Cererea poate fi depusă după îndeplinirea condițiilor de acordare a anulării, astfel cum acestea sunt prevăzute de ordonanța de urgență, cu excepția, după caz, a condiției prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. c) din ordonanța de urgență.
În termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii de anulare a accesoriilor, în scopul îndeplinirii condiției prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. c) din ordonanța de urgență, organul fiscal competent emite decizia referitoare la obligațiile de plată accesorii, datorate până la data stingerii obligațiilor de plată principale aferente. Prevederile art. 3 alin. (4) lit. a), alin. (6) și (9) se aplică în mod corespunzător.
Dobânda individualizată în decizia prevăzută la alin. (2) trebuie stinsă în cotă de 45,8%, în termenul prevăzut de lege.
Cererea de anulare a accesoriilor se soluționează în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la împlinirea termenului de plată a dobânzii prevăzute la alin. (3), prin emiterea unei decizii de anulare a obligațiilor de plată accesorii sau a unei decizii de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, prevăzute în anexele nr. 4 și 5.
Cererea de anulare a accesoriilor cuprinde următoarele:
a) datele de identificare a contribuabilului: denumirea/numele și prenumele acestuia, a/ale reprezentantului legal/ reprezentantului fiscal/împuternicitului, dacă este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală, numărul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail, inclusiv datele de identificare pentru sediile secundare înregistrate fiscal, potrivit legii;
b) obiectul cererii, respectiv anularea obligațiilor de plată accesorii prevăzute la art. 2 alin. (2), cu precizarea facilităților solicitate, prevăzute la art. 1-4 din ordonanța de urgență;
c) elementele prevăzute la art. 2 alin. (6), în cazul accesoriilor aferente taxei pe valoarea adăugată înscrise în rândurile de regularizare;
d) data și semnătura contribuabilului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/împuternicitului.
Pentru a beneficia de facilitățile prevăzute de ordonanța de urgență, contribuabilul poate depune fie o singură cerere pentru toate facilitățile, fie câte o cerere pentru fiecare facilitate.
În baza cererii de anulare a accesoriilor, organul fiscal competent analizează îndeplinirea condițiilor prevăzute de ordonanța de urgență și emite decizia de anulare a obligațiilor de plată accesorii sau decizia de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, după caz.
Înainte de emiterea deciziei de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, organul fiscal competent audiază contribuabilul, potrivit art. 9 alin. (1) din Codul de procedură fiscală, ocazie cu care îi indică condițiile ce nu au fost îndeplinite.
În scopul acordării anulării, pentru diferențele de cote de obligații de plată accesorii ce nu fac obiectul anulării la plată, contribuabilul poate opta pentru stingerea acestora utilizând în acest sens numărul de evidență a plății prevăzut de
Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.870/2004
pentru aprobarea Instrucțiunilor de completare a numărului de evidență a plății, cu modificările și completările ulterioare. Pentru generarea numărului de evidență a plății, contribuabilii pot accesa programul de asistență pus la dispoziția contribuabilului pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, accesând link-ul https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/generare_nr_evidenta/nr_evidenta_cod_iban_v15.html.
Contribuabilii care nu au notificat organul fiscal conform art. 3 alin. (1) pot beneficia de anularea la plată a obligațiilor de plată accesorii prevăzute la art. 2 alin. (2), dacă sunt stinse obligațiile de plată principale prevăzute la art. 2 alin. (3), iar diferențele de cote de obligații de plată accesorii ce nu fac obiectul anulării la plată se achită utilizând numărul de evidență a plății conform alin. (9).
Pentru a beneficia de anularea obligațiilor fiscale accesorii prevăzute la art. 2 alin. (2), contribuabilii care se află în procedura de executare silită trebuie să notifice organul fiscal competent potrivit art. 3 alin. (1).
Articolul 5
Procedura de acordare a anulării la plată în cazul contribuabililor care beneficiază de eșalonări la plată
În situația în care contribuabilii prevăzuți la art. 11 alin. (2) din ordonanța de urgență doresc să își exprime intenția de a beneficia de anularea obligațiilor de plată accesorii, se aplică în mod corespunzător prevederile art. 3.
Obligațiile de plată accesorii ce pot face obiectul anulării la plată sunt cele aferente obligațiilor de plată principale prevăzute la art. 2 alin. (3) lit. b) și d).
Anularea obligațiilor de plată accesorii se solicită de către contribuabili, inclusiv de cei prevăzuți la art. 3 alin. (1), în baza unei cereri, depusă la registratura organului fiscal competent sau comunicată prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, după îndeplinirea condițiilor de acordare prevăzute de ordonanța de urgență. Prevederile art. 4 sunt aplicabile în mod corespunzător.
Ori de câte ori se emite decizia de anulare a obligațiilor de plată accesorii sau decizia de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, după caz, organul fiscal competent verifică respectarea condițiilor de menținere a valabilității eșalonării la plată și, dacă este cazul, emite decizia de constatare a pierderii valabilității eșalonării la plată.
Pentru contribuabilii prevăzuți la art. 11 alin. (3) din ordonanța de urgență care depun cerere de anulare la plată a obligațiilor de plată accesorii, organul fiscal competent verifică îndeplinirea condițiilor prevăzute de ordonanța de urgență, iar în situația în care acestea nu sunt îndeplinite se emite decizia de respingere a cererii de anulare a obligațiilor de plată accesorii.
În cazul în care sunt îndeplinite condițiile prevăzute de ordonanța de urgență, organul fiscal competent emite și comunică contribuabililor prevăzuți la alin. (5) decizia de anulare a obligațiilor de plată accesorii. În acest caz, cota de 54,2% din dobânda eșalonată la plată și nestinsă la data de 30 septembrie 2015 inclusiv se restituie potrivit Codului de procedură fiscală.
Ori de câte ori se emite decizia de anulare a obligațiilor de plată accesorii sau decizia de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, după caz, organul fiscal prevăzut la art. 1 alin. (2) lit. b) solicită organului fiscal competent din subordinea Agenției Naționale de Administrare Fiscală să verifice respectarea condițiilor de menținere a valabilității eșalonării la plată și, dacă este cazul, să emită decizia de constatare a pierderii valabilității eșalonării la plată pe care o va comunica ulterior organului fiscal prevăzut la art. 1 alin. (2) lit. b).
Articolul 6
Dispoziții finale
Deciziile prevăzute la art. 3 alin. (2), (6) și (8), precum și la art. 4 alin. (4) se emit de către organul fiscal competent în două exemplare, dintre care un exemplar se comunică contribuabilului, iar un exemplar se arhivează la dosarul fiscal al acestuia.
În situația contribuabililor care au înființate sedii secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, deciziile prevăzute la alin. (1) se emit separat pentru contribuabil și separat pentru fiecare dintre sediile sale secundare.
La solicitarea contribuabililor, organul fiscal competent are obligația să clarifice eventualele neconcordanțe existente între evidența acestora și evidența fiscală, întocmind în acest sens un proces-verbal de punere de acord prevăzut în anexa nr. 6.
În vederea depunerii notificării prevăzute la art. 3 alin. (1), organele fiscale competente înștiințează și îndrumă contribuabilii care înregistrează obligații de plată restante la 30 septembrie 2015 inclusiv, potrivit art. 7 din Codul de procedură fiscală.
Articolul 7
Anexe
Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta procedură. Pentru obligațiile de plată stabilite de organele fiscale prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. b), aceste anexe vor fi adaptate în mod corespunzător, potrivit legislației specifice.
Anexa 1 la procedură
*Font 8* MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ Unitatea fiscală*1) ......................................... Serviciul/Biroul/Compartimentul ............................. Nr. .........../............... DECIZIE de amânare la plată a obligațiilor de plată accesorii Datele de identificare Datele de identificare ale contribuabilului ale împuternicitului Denumirea/Numele și prenumele ............ Denumirea/Numele și prenumele .................... Adresa: .................................. Adresa: .......................................... Codul de identificare fiscală ............ Codul de identificare fiscală .................... În temeiul prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilități fiscale și ale Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 3.831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilități fiscale în cazul creanțelor administrate de către organul fiscal central, având în vedere Notificarea nr. .............. din data de .........................., înregistrată la organul fiscal cu nr. .............. din data de .........................., luând în considerare că sunt îndeplinite condițiile prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 44/2015 , se emite următoarea decizie: Se acordă amânarea la plată a penalităților de întârziere, a unei cote de 54,2% din dobânzi și a unei cote de 77,1% din majorările de întârziere, aferente obligațiilor de plată principale restante la 30 septembrie 2015, în sumă totală de ....................... lei, reprezentând: - lei - ┌────┬─────────────────────────────┬────────────────────────┬──────────────────────────────┐ │Nr. │Denumirea obligației de plată│Penalități de întârziere│ Dobânzi (54,2%)/ │ │crt.│ │ │Majorări de întârziere (77,1%)│ ├────┼─────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ ├────┼─────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ 1. │ │ │ │ ├────┼─────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ 2. │ │ │ │ ├────┼─────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────┤ │....│ │ │ │ ├────┴─────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ Total general │ │ │ └──────────────────────────────────┴────────────────────────┴──────────────────────────────┘ Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, în condițiile prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării, sub sancțiunea decăderii. Contestația se depune la organul fiscal emitent al deciziei. Conducătorul unității fiscale Numele și prenumele ...................... Semnătura și ștampila unității ........... Număr de operator de date cu caracter personal ............
────────── *1) Se menționează denumirea organului fiscal emitent. ──────────
Anexa 2 la procedură
*Font 8* MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ Unitatea fiscală*1) ............................. Serviciul/Biroul/Compartimentul ................. Nr. .........../............... DECIZIE de modificare a deciziei de amânare la plată a obligațiilor de plată accesorii Datele de identificare ale contribuabilului Datele de identificare ale împuternicitului Denumirea/Numele și prenumele .............. Denumirea/Numele și prenumele ..................... Adresa: .................................... Adresa: ........................................... Codul de identificare fiscală .............. Codul de identificare fiscală ..................... În temeiul prevederilor Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 3.831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilități fiscale în cazul creanțelor administrate de către organul fiscal central, vă comunicăm că Decizia de amânare la plată a obligațiilor fiscale accesorii nr. ...................... din data de ..................... se modifică după cum urmează: Se acordă amânarea la plată a penalităților de întârziere, a unei cote de 54,2% din dobânzi și a unei cote de 77,1% din majorările de întârziere, aferente obligațiilor de plată principale restante la 30 septembrie 2015, în sumă totală de ....................... lei, reprezentând: - lei - ┌────┬─────────────────────────────┬────────────────────────┬──────────────────────────────┐ │Nr. │Denumirea obligației de plată│Penalități de întârziere│ Dobânzi (54,2%)/ │ │crt.│ │ │Majorări de întârziere (77,1%)│ ├────┼─────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ ├────┼─────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ 1. │ │ │ │ ├────┼─────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ 2. │ │ │ │ ├────┼─────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────┤ │....│ │ │ │ ├────┴─────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ Total general │ │ │ └──────────────────────────────────┴────────────────────────┴──────────────────────────────┘ Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, în condițiile prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării, sub sancțiunea decăderii. Contestația se depune la organul fiscal emitent al deciziei. Conducătorul unității fiscale Numele și prenumele ...................... Semnătura și ștampila unității ........... Număr de operator de date cu caracter personal ............
────────── *1) Se menționează denumirea organului fiscal emitent. ──────────
Anexa 3 la procedură
*Font 8*
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Unitatea fiscală1 .......................
Serviciul/Biroul/Compartimentul .........
Nr. .........../...............
DECIZIE
de pierdere a valabilității amânării la plată
a obligațiilor de plată accesorii
Datele de identificare ale contribuabilului
Datele de identificare ale împuternicitului
Denumirea/Numele și prenumele .............
Denumirea/Numele și prenumele .............
Adresa: ...................................
Adresa: ...................................
Codul de identificare fiscală .............
Codul de identificare fiscală .............
În temeiul prevederilor
Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 44/2015
privind acordarea unor
facilități fiscale și ale
Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 3.831/2015
pentru aprobarea
Procedurii de aplicare a prevederilor
Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 44/2015
privind acordarea
unor facilități fiscale în cazul creanțelor administrate de către organul fiscal central,
vă comunicăm că amânarea la plată, aprobată prin Decizia de amânare la plată a obligațiilor de plată
accesorii nr. ................... din data de ..................., și-a pierdut valabilitatea, începând
cu data de ...............
Suma rămasă de plată din amânare este în cuantum de ................... .
Motivele de fapt pentru care s-a constatat pierderea valabilității amânării la plată a obligațiilor
de plată accesorii:
....................................................................................................
Temeiul de drept:
....................................................................................................
Consecințele pierderii valabilității amânării la plată a obligațiilor de plată accesorii:
....................................................................................................
Mențiuni privind audierea contribuabilului:
....................................................................................................
Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, în condițiile prevederilor Ordonanței
Guvernului
nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările
ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării, sub sancțiunea decăderii. Contestația se
depune la organul fiscal emitent al deciziei.
Conducătorul unității fiscale
Numele și prenumele ......................
Semnătura și ștampila unității ...........
Număr de operator de date cu caracter personal ...........
────────── *1) Se menționează denumirea organului fiscal emitent. ──────────
Anexa 4 la procedură
*Font 8* MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ Unitatea fiscală*1) ............................. Serviciul/Biroul/Compartimentul ................. Nr. .........../............... DECIZIE de anulare a obligațiilor de plată accesorii Datele de identificare Datele de identificare ale contribuabilului ale împuternicitului Denumirea/Numele și prenumele .............. Denumirea/Numele și prenumele .................. Adresa: .................................... Adresa: ........................................ Codul de identificare fiscală .............. Codul de identificare fiscală .................. În temeiul prevederilor art. 8 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilități fiscale și ale Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 3.831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilități fiscale în cazul creanțelor administrate de către organul fiscal central, luând în considerare că sunt îndeplinite condițiile prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 44/2015 , se emite următoarea decizie: Se acordă anularea penalităților de întârziere, a unei cote de 54,2% din dobânzi și a unei cote de 77,1% din majorările de întârziere, aferente obligațiilor de plată principale restante la 30 septembrie 2015, în sumă totală de ....................... lei, reprezentând: - lei - ┌────┬───────────────────┬────────────────────────┬──────────────────────┬───────────────────────────┐ │Nr. │ Denumirea │Penalități de întârziere│ Dobânzi (54,2%)/ │Nr. și data deciziei de │ │crt.│obligației de plată│ │Majorări de întârziere│amânare la plată a │ │ │ │ │ (77,1%) │penalităților de întârziere│ │ │ │ │ │și a cotei de 54,2% din │ │ │ │ │ │dobânzi │ ├────┼───────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤ │ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ ├────┼───────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤ │ 1. │ │ │ │ │ ├────┼───────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤ │ 2. │ │ │ │ │ ├────┼───────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤ │....│ │ │ │ │ ├────┴───────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤ │ Total general │ │ │ │ └────────────────────────┴────────────────────────┴──────────────────────┴───────────────────────────┘ Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, în condițiile prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării, sub sancțiunea decăderii. Contestația se depune la organul fiscal emitent al deciziei. Conducătorul unității fiscale Numele și prenumele ...................................... Semnătura și ștampila unității ........................... Număr de operator de date cu caracter personal ...........
────────── *1) Se menționează denumirea organului fiscal emitent. ──────────
Anexa 5 la procedură
*Font 8*
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Unitatea fiscală*1) .................................................
Serviciul/Biroul/Compartimentul .....................................
Nr. .........../...............
DECIZIE
de respingere a cererii de anulare a obligațiilor de plată accesorii
Datele de identificare ale contribuabilului
Datele de identificare ale împuternicitului
Denumirea/Numele și prenumele .....................
Denumirea/Numele și prenumele ................
Adresa: ...........................................
Adresa: ......................................
Codul de identificare fiscală .....................
Codul de identificare fiscală ................
În temeiul prevederilor
Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 44/2015
privind acordarea unor
facilități fiscale și ale
Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 3.831/2015
pentru aprobarea
Procedurii de aplicare a prevederilor
Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 44/2015
privind acordarea
unor facilități fiscale în cazul creanțelor administrate de către organul fiscal central,
având în vedere cererea dumneavoastră nr. .............. din data de ............, înregistrată la
organul fiscal cu nr. .............. din data de ..........................,
luând în considerare că nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului
nr. 44/2015 ,
se respinge cererea de anulare a obligațiilor de plată accesorii.
Motivele de fapt pentru care se respinge cererea de anulare a obligațiilor de plată accesorii:
.....................................................................................................
Temeiul de drept:
.....................................................................................................
Mențiuni privind audierea contribuabilului:
.....................................................................................................
Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, în condițiile prevederilor Ordonanței
Guvernului
nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările
ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării, sub sancțiunea decăderii. Contestația se
depune la organul fiscal emitent al deciziei.
Conducătorul unității fiscale
Numele și prenumele ......................
Semnătura și ștampila unității ...........
Număr de operator de date cu caracter personal ...........
────────── *1) Se menționează denumirea organului fiscal emitent. ──────────
Anexa 6 la procedură
*Font 8* MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ Unitatea fiscală*1) ................................... Serviciul/Biroul/Compartimentul ....................... Nr. .........../............... PROCES-VERBAL DE PUNERE DE ACORD încheiat astăzi, ........./......./............., la sediul unității fiscale Subsemnatul(a), .............................., având funcția de ....................... în cadrul Serviciului/Biroului/Compartimentului ..............................., am procedat la clarificarea neconcordanțelor existente între evidența contribuabilului și sumele înscrise în Decizia de amânare la plată a obligațiilor de plată accesorii/Decizia de modificare a deciziei de amânare la plată a obligațiilor de plată accesorii nr. .......... din data de........... . Drept urmare, am constatat că .....................................*2) figurează în evidența fiscală la data de ..................... cu următoarele obligații de plată accesorii ce pot face obiectul facilităților fiscale prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilități fiscale: - lei - ┌────┬─────────────────────────────┬────────────────────────┬──────────────────────────────┐ │Nr. │Denumirea obligației de plată│Penalități de întârziere│ Dobânzi (54,2%)/ │ │crt.│ │ │Majorări de întârziere (77,1%)│ ├────┼─────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ ├────┼─────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ 1. │ │ │ │ ├────┼─────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ 2. │ │ │ │ ├────┼─────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────┤ │....│ │ │ │ ├────┴─────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ Total general │ │ │ └──────────────────────────────────┴────────────────────────┴──────────────────────────────┘ Alte mențiuni: ................................................................... Obiecțiile contribuabilului: ..................................................... Contribuabil, Avizat ................... ────── Șeful Serviciului/Biroului/Compartimentului ....................................... Întocmit ──────── ........................ -----
────────── *1) Se menționează denumirea organului fiscal emitent. *2) Se menționează denumirea/numele și prenumele contribuabilului. ──────────
Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.