Ordin · Agenția Națională de Administrare Fiscală

Ordinul nr. 1946/2023

pentru aprobarea procedurilor de punere în aplicare a prevederilor art. 291^5 alin. (10)-(13) și alin. (19) lit. a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală

prezumat în vigoare

Data actului
28 noiembrie 2023
Emitent
Agenția Națională de Administrare Fiscală
Publicat în
Monitorul Oficial nr. 1098 din 6 decembrie 2023
Citat de
2 acte
Citează
2 acte
Structură
6 articole, 3 anexe · 9.164 caractere
Sursă
legislatie.just.ro

Având în vedere prevederile

art. 291^5 alin. (10) ,

(12) ,

(13)

și

alin. (19) lit. a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală , cu modificările și completările ulterioare, precum și avizul conform al Ministerului Finanțelor, emis în temeiul prevederilor

art. 342 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală , cu modificările și completările ulterioare, comunicat prin Adresa nr. 743.249 din data de 17.11.2023,

în temeiul prevederilor

art. 291^5 alin. (11) ,

art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală , cu modificările și completările ulterioare, și ale

art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013

privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare,

președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

Articolul 3

(1)

Se aprobă modelul și conținutul formularului (707) „Cerere de înregistrare/mențiuni/renunțare pentru operatorii de platformă, definiți în sensul

pct. 4 lit. b) din subsecțiunea A a secțiunii I din anexa nr. 5 din Codul de procedură fiscală “, instrucțiunile de completare și de utilizare ale acestuia, precum și caracteristicile de tipărire și editare, modul de difuzare, de utilizare și de păstrare, prevăzute în

anexa nr. 3 .

(2)

Referirile la

Codul de procedură fiscală

din prezentul ordin reprezintă trimiteri la

Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală , cu modificările și completările ulterioare.

Articolul 4

Anexele nr. 1-3

fac parte integrantă din prezentul ordin.

Articolul 5

Direcția generală antifraudă fiscală și Direcția generală de informații fiscale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin, cu suportul tehnic de specialitate al Centrului Național pentru Informații Financiare.

Articolul 6

Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală,
Nicoleta-Mioara Cîrciumaru
București, 28 noiembrie 2023.
Nr. 1.946.

Anexa 1 PROCEDURĂ DE APLICARE a prevederilor art. 291^5 alin. (10), (12), (13) și alin. (19) lit. a)

din Codul de procedură fiscală

Anexa 2 PROCEDURĂ DE APLICARE a prevederilor art. 291^5 alin. (11) din Codul de procedură fiscală

Anexa 3 *)

*) Formularul prevăzut în anexa nr. 3 este reprodus în facsimil.

INSTRUCȚIUNI DE COMPLETARE ȘI UTILIZARE

a formularului (707) „Cerere de înregistrare/mențiuni/renunțare pentru operatorii de platformă,

definiți în sensul

pct. 4 lit. b) din subsecțiunea A a secțiunii I din anexa nr. 5 din Codul de procedură fiscală “

Formularul (707) „Cerere de înregistrare/mențiuni/renunțare pentru operatorii de platformă, definiți în sensul

pct. 4 lit. b) din subsecțiunea A a secțiunii I din anexa nr. 5 din Codul de procedură fiscală “ se utilizează de către operatorii de platformă care au obligația de raportare, în sensul

pct. 4 lit. b) subsecțiunea A secțiunea I din anexa nr. 5 din Codul de procedură fiscală , pentru îndeplinirea obligațiilor prevăzute la

art. 291^5 alin. (10) ,

(13)

și

alin. (19) lit. a)

din același act normativ.

Formularul (707) „Cerere de înregistrare/mențiuni/renunțare pentru operatorii de platformă, definiți în sensul

pct. 4 lit. b) din subsecțiunea A a secțiunii I din anexa nr. 5 din Codul de procedură fiscală “ se depune exclusiv prin mijloace electronice de transmitere la distanță, potrivit legii, după cum urmează:

a)

cererea de înregistrare și de renunțare până la data de 15 decembrie inclusiv a anului pentru care se face raportarea sau a anului în care s-a decis renunțarea;

b)

cererea de mențiuni, în termen de 30 de zile de la data la care au intervenit orice modificări ale informațiilor declarate anterior.

Completarea cererii

I.

Felul cererii Se marchează cu „X“ pct. 1, 2 sau 3, după caz.

Cererea de înregistrare se completează cu ocazia primei înregistrări.

Cererea de mențiuni se completează ori de câte ori se modifică datele declarate anterior.

Cererea de renunțare se completează cu ocazia renunțării la înregistrare.

Atenție! În cazul cererii de mențiuni se completează toate rubricile formularului cu datele valabile la momentul declarării, indiferent dacă acestea au mai fost declarate. În cazul cererii de renunțare se vor completa doar numărul individual de identificare și denumirea din țara de origine.

II.

Date de identificare a operatorului de platformă Rândul 1. Număr individual de identificare Nu se completează la depunerea inițială a formularului. Se completează la depunerea cererii de mențiuni sau de renunțare.

Rândul 2. Denumire (din țara de origine) Se completează denumirea operatorului de platformă din țara de origine.

Rândul 3. Forma juridică (din țara de origine) Se completează cu forma juridică a operatorului de platformă din țara de origine.

Rândul 4. Data înființării în țara de origine (zz/ll/aaaa) Se completează cu cifre arabe, în format zi/lună/an, data la care s-a înființat operatorul de platformă în țara de rezidență.

Rândul 5. Date privind adresa sediului social din țara de origine Se completează cu date privind adresa sediului social din țara de origine a operatorului de platformă.

Rândul 6. Cod de identificare fiscală din țara de rezidență Se completează cu codul de identificare fiscală din țara de rezidență a operatorului de platformă.

Rândul 7. Cod de TVA atribuit într-un stat membru al Uniunii Europene Se marchează cu „X“ opțiunea DA și se completează cu denumirea statului membru/statelor membre și codul/codurile de TVA atribuit(e) operatorului de platformă. În situația în care operatorul de platformă nu deține un cod de TVA într-un stat membru al Uniunii Europene se marchează cu „X“ opțiunea NU.

Rândul 8. Site-uri web Se completează adresele web (URL) ale platformelor digitale administrate de operatorul de platformă.

Rândul 9. Statele membre în care vânzătorii raportabili sunt rezidenți Se marchează cu „X“ denumirea statelor membre în care vânzătorii raportabili sunt rezidenți, în sensul subsecțiunii D a secțiunii II din anexa nr. 5 din Codul de procedură fiscală.

III.

Reprezentare prin Se marchează cu „X“ în funcție de reprezentarea contribuabilului în relația cu organul fiscal, prin împuternicit/ reprezentant legal, și se înscriu numărul și data înregistrării la organul fiscal, de către împuternicit, a actului de împuternicire, în original sau în copie legalizată, sau numărul și data documentului care atestă calitatea de reprezentant legal, după caz.

Date de identificare Se completează cu datele de identificare ale împuternicitului/ reprezentantului legal, după caz.

CARACTERISTICI

de editare, modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularului (707) „Cerere de înregistrare/mențiuni/renunțare

pentru operatorii de platformă, definiți în sensul

pct. 4 lit. b) din subsecțiunea A

a

secțiunii I din anexa nr. 5 din Codul de procedură fiscală “

1.

Denumirea formularului: „Cerere de înregistrare/mențiuni/renunțare pentru operatorii de platformă, definiți în sensul

pct. 4 lit. b) din subsecțiunea A a secțiunii I din anexa nr. 5 din Codul de procedură fiscală “

2.

Caracteristici de editare: se utilizează echipament informatic pentru completare și editare.

3.

Se utilizează de către operatorii de platformă, definiți în sensul

pct. 4 lit. b) subsecțiunea A secțiunea I din anexa nr. 5 din Codul de procedură fiscală

care aleg să se înregistreze la autoritatea competentă din România, în vederea respectării procedurilor de diligență fiscală și de raportare prevăzute în

secțiunile II

și

III din anexa nr. 5 la Codul de procedură fiscală .

4.

Se întocmește de către operatorul de platformă sau de către împuternicitul/reprezentantul legal al acestuia, după caz.

5.

Circulă în format electronic la organul fiscal competent.

6.

Se arhivează în format electronic, în arhiva electronică centralizată. Termenul de arhivare se stabilește prin norme interne de arhivare electronică elaborate de Agenția Națională de Administrare Fiscală.

------

Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.