Hotărâre a Guvernului · Guvernul

HG nr. 146/2026

pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată

prezumat în vigoare

Data actului
12 martie 2026
Emitent
Guvernul
Publicat în
Monitorul Oficial nr. 196 din 13 martie 2026
Citat de
1 act
Citează
3 acte
Structură
2 articole · 1.552 caractere
Sursă
legislatie.just.ro

În temeiul

art. 108 din Constituția României , republicată, și al

art. 164 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată , cu modificările și completările ulterioare,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Articolul 1

Începând cu data de 1 iulie 2026, salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, prevăzut la

art. 164 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată , cu modificările și completările ulterioare, se stabilește în bani, fără a include sporuri și alte adaosuri, la suma de 4.325 lei lunar, pentru un program normal de lucru în medie de 166,667 ore pe lună, reprezentând 25,949 lei/oră.

Articolul 2

La data prevăzută la

art. 1 ,

Hotărârea Guvernului nr. 1.506/2024

pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1185 din 28 noiembrie 2024, se abrogă.

PRIM-MINISTRU
ILIE-GAVRIL BOLOJAN
Contrasemnează:
Viceprim-ministru,
Marian Neacșu
Ministrul muncii, familiei,
tineretului și solidarității sociale,
Petre-Florin Manole
Ministrul economiei, digitalizării, antreprenoriatului și turismului,
Ambrozie-Irineu Darău
Ministrul finanțelor,
Alexandru Nazare
București, 12 martie 2026.
Nr. 146.

Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.