Ordinul nr. 389/2026
privind procedura și condițiile în care se realizează autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistrați, a expeditorilor înregistrați și a importatorilor autorizați
prezumat în vigoare
În baza prevederilor
art. 359 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal , cu modificările și completările ulterioare,
în temeiul prevederilor
art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009
privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor, cu modificările și completările ulterioare,
ministrul finanțelor emite următorul ordin:
Articolul 1
Autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistrați, a expeditorilor înregistrați și a importatorilor autorizați se efectuează de către Comisia pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate înființată la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, denumită în continuare Comisie.
Articolul 2
Se aprobă
procedura și condițiile
în care se realizează autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistrați, a expeditorilor înregistrați și a importatorilor autorizați de către Comisie, prevăzute în
anexa
care face parte integrantă din prezentul ordin.
Articolul 3
Referirile la Codul fiscal din prezentul ordin reprezintă trimiteri la
titlul VIII „Accize și alte taxe speciale“ din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal , cu modificările și completările ulterioare.
Articolul 4
Cererile de autorizare ca antrepozit fiscal, destinatar înregistrat, expeditor înregistrat și importator autorizat depuse la autoritatea vamală teritorială și netransmise la autoritatea vamală teritorială competentă pentru autorizare anterior datei intrării în vigoare a prezentului ordin se supun reanalizării potrivit procedurii prevăzute în anexă.
Cererile de autorizare ca antrepozit fiscal, destinatar înregistrat, expeditor înregistrat și importator autorizat înregistrate la autoritatea vamală teritorială competentă pentru autorizare anterior datei intrării în vigoare a prezentului ordin și care nu au fost soluționate până la această dată se restituie în termen de 2 zile autorității vamale teritoriale în vederea reanalizării potrivit procedurii prevăzute în anexă.
Soluționarea cererilor de autorizare prevăzute la
alin. (1)
și
(2)
se realizează de către Comisia prevăzută la
art. 359 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal , cu modificările și completările ulterioare.
Articolul 5
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul finanțelor, Mihai Diaconu, secretar de stat București, 31 martie 2026. Nr. 389.
Anexa PROCEDURA ȘI CONDIȚIILE în care se realizează autorizarea antrepozitelor fiscale,
a destinatarilor înregistrați, a expeditorilor înregistrați
și a importatorilor autorizați
Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.