Procedura din 28 aprilie 2026
privind modalitatea de virare a sumelor prevăzute la art. 307 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ
prezumat în vigoare
Legături cu alte acte
Ce face acest act
Are ca temei 1
- OUG nr. 57/2019 3 iulie 2019 (prevederi anume) privind Codul administrativ
ORDINUL nr. 475/515/2026 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 384 din 7 mai 2026.
Aprobată prin
Articolul 1
Prezenta procedură reglementează modalitatea de virare a sumelor reprezentând redevență din concesionarea din activități de exploatare a terenurilor agricole aflate în proprietatea statului.
Articolul 2
Redevența obținută prin concesionare din activități de exploatare a terenurilor agricole aflate în proprietatea statului reprezintă venit al bugetului de stat, din care se defalcă trimestrial, până la data de 25 a lunii următoare încheierii trimestrului pentru care se datorează, următoarele cote:
a)
40% la bugetul local al județului pe teritoriul căruia există activitatea de exploatare;
b)
40% la bugetul local al comunei, al orașului sau al municipiului, după caz, pe teritoriul căreia/căruia există activitate de exploatare;
c)
20% la bugetul de stat.
În execuție, sumele cuvenite unităților administrativ-teritoriale, conform cotelor prevăzute la
alin. (1) , se alocă de către Ministerul Finanțelor, prin direcțiile generale regionale ale finanțelor publice/administrațiile județene ale finanțelor publice, bugetelor locale ale unităților administrativ-teritoriale, până la data de 25 a lunii următoare încheierii trimestrului în care au fost încasate.
Sumele reprezentând redevență din concesionarea din activități de exploatare a terenurilor agricole aflate în proprietatea statului declarate de către concesionar, potrivit prevederilor legale în vigoare, ca venit la bugetul de stat se achită de către acesta în contul corespunzător de venituri ale bugetului de stat, deschis la unitatea Trezoreriei Statului a organului fiscal central competent în administrarea contribuabilului, trimestrial, până la data de 25 a lunii următoare încheierii trimestrului pentru care se datorează.
În cazul în care exploatarea terenurilor agricole aflate în proprietatea statului se realizează pe raza administrativ-teritorială a mai multor unități administrativ-teritoriale, redevența cuvenită acestora se calculează de către concedent ținând seama de suprafața afectată de exploatare aparținând fiecărei unități administrativ-teritoriale în parte.
Articolul 3
În scopul defalcării sumelor cuvenite unităților administrativ-teritoriale, concesionarul are obligația să depună la organul fiscal central competent, la același termen la care depune și declarația, un „Borderou de distribuire a redevenței obținute prin concesionare din activități de exploatare a terenurilor agricole aflate în proprietatea statului care se virează la bugetele locale“, al cărui model este prevăzut în
anexa nr. 1
care face parte integrantă din prezenta procedură.
Borderoul se completează de către concesionari cu ajutorul programului de asistență și se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanță, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
După prelucrarea în sistem centralizat a datelor și informațiilor din borderoul prevăzut la
alin. (1) , depus de către concesionar, și după verificarea încasării efective a sumelor declarate cu titlu de redevență obținută prin concesionare din activități de exploatare a terenurilor agricole aflate în proprietatea statului, organele fiscale centrale competente întocmesc „Situația centralizată a sumelor care urmează a fi virate bugetelor locale, reprezentând redevență obținută prin concesionare din activități de exploatare a terenurilor agricole aflate în proprietatea statului“, al cărei model este prevăzut în
anexa nr. 2
care face parte integrantă din prezenta procedură.
Situația centralizată prevăzută la
alin. (3)
se transmite de către organele fiscale centrale competente, în format electronic, unităților teritoriale ale Trezoreriei Statului, până cel târziu la data de 20 a lunii următoare încheierii trimestrului în care au fost încasate sumele respective.
După primirea situațiilor centralizate potrivit
alin. (4) , unitățile teritoriale ale Trezoreriei Statului procedează, până cel târziu la data de 25 a lunii în curs, la virarea sumelor cuvenite fiecărei unități administrativ-teritoriale, din contul de venituri ale bugetului de stat înscris în coloana 1, codificat cu codul de identificare fiscală 8609468, în contul de venituri ale bugetelor locale înscrise în coloana 2, respectiv în contul 21.A.30.05.05 „Redevențe din exploatarea terenurilor cu destinație agricolă“, codificat cu codul de identificare fiscală al respectivelor unități administrativ-teritoriale.
Anexa 1 la procedură
Datele de identificare a contribuabilului
Codul de identificare fiscală ………………………….
Denumirea ………………………………....................
Domiciliul fiscal ……………………………….............
Telefon ……………....... E-mail ……………………....
BORDEROU
nr. ........... data .................
de distribuire a redevenței obținute prin concesionare din activități de exploatare a
terenurilor agricole aflate în proprietatea statului care se virează la bugetele locale
Nr. crt.
Perioada de raportare
Sumă redevență de distribuit (lei)*
Denumirea unității administrativ-teritoriale (județul, municipiul, orașul, comuna)
Codul de identificare fiscală al unității administrativ-teritoriale
Suma (lei)*
0
1
2
3
4
5
Județul 1
Județul 2
Județul ... etc.
Localitatea 1
Localitatea 2
Localitatea ... etc.
* Fără zecimale la coloanele 2 și 5.
Sub sancțiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele din acest borderou sunt corecte și complete.
Numele și prenumele: ………………………
Funcția/Calitatea: ……………………
Semnătura: …………………………
Anexa 2 la procedură
MINISTERUL FINANȚELOR
Agenția Națională de Administrare Fiscală
Direcția ………………………………..
Administrația………………………….
Nr. …………./…………………...
SITUAȚIA CENTRALIZATĂ
a sumelor care urmează a fi virate bugetelor locale, reprezentând redevență obținută prin
concesionare din activități de exploatare a terenurilor agricole aflate în proprietatea statului
Nr. crt.
Simbolul contului din care se virează suma cuvenită bugetelor locale
Simbolul contului în care se virează suma cuvenită bugetelor locale
Denumirea unității administrativ-teritoriale (județul, municipiul, orașul, comuna)
Codul de identificare fiscală al unității administrativ-teritoriale
Cota redevenței cuvenite bugetelor locale (%)
Suma (lei)
0
1
2
3
4
5
6
20.A.30.05.05
21.A.30.05.05
Județul 1
Județul 2
Județul ... etc.
Localitatea 1
Localitatea 2
Localitatea ... etc.
Conducătorul organului fiscal
Numele și prenumele: ……………………...
Semnătura: …………………………………..
------
Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.