Ordinul nr. 2037/2016
privind Procedura pentru aprobarea perioadei fiscale semestriale/anuale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA
prezumat în vigoare
În temeiul
art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013
privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 5 alin. (4), al
art. 322 alin. (9) din Legea nr. 227/2015
privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, al
art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015
privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, precum și al pct. 103 alin. (4)-(6) din titlul VII al Normelor metodologice de aplicare a
privind Codul fiscal, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 1/2016 , cu modificările și completările ulterioare,
președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
Articolul 1
Se aprobă
Procedura pentru aprobarea perioadei fiscale semestriale/anuale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA , prevăzută în
anexa nr. 1 .
Articolul 2
Se aprobă modelul și conținutul formularului 306 "Cerere privind utilizarea ca perioadă fiscală pentru TVA a semestrului sau anului calendaristic", cod MFP 14.13.03.02/p, prevăzut în
anexa nr. 2 , precum și modelul și conținutul formularului "Decizie privind perioada fiscală pentru taxa pe valoarea adăugată", cod MFP 14.13.02.02/p, prevăzut în
anexa nr. 3 .
Articolul 3
Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare și păstrare ale formularului 306 "Cerere privind utilizarea ca perioadă fiscală pentru TVA a semestrului sau anului calendaristic", cod MFP 14.13.03.02/p, sunt prevăzute în
anexa nr. 4 .
Articolul 4
Referirile la Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezintă trimiteri la titlul VII "Taxa pe valoarea adăugată" al
privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.
Referirile la Codul de procedură fiscală din cuprinsul prezentului ordin reprezintă trimiteri la
privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.
Articolul 5
Anexele nr. 1-4
fac parte integrantă din prezentul ordin.
Articolul 6
Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcția generală de tehnologia informației, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, precum și direcțiile generale regionale ale finanțelor publice și unitățile fiscale subordonate acestora vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Articolul 7
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Articolul 8
La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă
Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 6/2010
privind aprobarea Procedurii pentru aprobarea perioadei fiscale semestriale/anuale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 32 din data de 15 ianuarie 2010.
Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Eugen-Dragoș Doroș București, 8 iulie 2016. Nr. 2.037.
Anexa 1 PROCEDURĂ pentru aprobarea perioadei fiscale semestriale/anuale pentru persoanele impozabile înregistrate
în scopuri de TVA
Anexa 2 (Siglă) ANAF
Agenția Națională de Administrare Fiscală
Cerere privind utilizarea ca perioadă fiscală pentru TVA a semestrului sau anului calendaristic
306
Nr. operator de date cu caracter personal 759
ANUL:
DATE DE IDENTIFICARE A PERSOANEI IMPOZABILE
DENUMIRE
COD DE ÎNREGISTRARE ÎN SCOPURI DE TVA
RO
ȚARA DE REZIDENȚĂ
JUDEȚ
SECTOR
LOCALITATE
STRADĂ
NR.
BLOC
SC.
ET.
AP.
COD POȘTAL
TELEFON
FAX
DATE DE IDENTIFICARE A ÎMPUTERNICITULUI/REPREZENTANTULUI FISCAL
DENUMIRE/NUME, PRENUME
COD DE IDENTIFICARE FISCALĂ
DOMICILIUL FISCAL
COD POȘTAL
TELEFON
FAX
Solicit aprobarea utilizării ca perioadă fiscală pentru taxa pe valoarea adăugată a:
semestrului calendaristic
anului calendaristic
Anexez următoarele documente:
Sub sancțiunile aplicate faptei de fals în declarații, declar că datele înscrise în acest formular sunt corecte și complete.
Numele persoanei care face cererea
Funcția
Semnătura
Se completează de personalul organului fiscal
Organ fiscal
Număr înregistrare
Dată înregistrare
/
/
Numele persoanei care a verificat
Cod MFP: 14.13.03.02/p
Anexa 3 DECIZIE
privind perioada fiscală pentru taxa pe valoarea adăugată
Către:
Denumirea persoanei impozabile ....................................., cu domiciliul fiscal/adresa din România unde pot fi examinate evidențele și documentele: localitatea ..........................., str. ............... nr. ...., bl. ...., sc....., ap....., sectorul/județul ...................
Cod de înregistrare în scopuri de TVA .................................
În baza
art. 322 din Legea nr. 227/2015
privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, și a Cererii nr. ............. din data ......................, vă comunicăm:
–
se aprobă perioada fiscală:
–
semestrul calendaristic [ ]
–
anul calendaristic [ ]
–
nu se aprobă cererea [ ]
Motivația respingerii: ................................................
.......................................................................
Perioada fiscală aprobată prin prezenta decizie este valabilă începând cu termenele de declarare și plată următoare datei comunicării și se menține pe durata păstrării condițiilor prevăzute în Normele metodologice de aplicare a titlului VII "Taxa pe valoarea adăugată" din
Codul fiscal , aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 1/2016
pentru aprobarea
Normelor metodologice
de aplicare a
Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal , cu modificările și completările ulterioare.
La data modificării condițiilor care au stat la baza aprobării perioadei fiscale prin prezenta decizie, persoana impozabilă este obligată să înștiințeze în scris organul fiscal competent, prin completarea unei declarații de mențiuni, în vederea actualizării vectorului fiscal pentru taxa pe valoarea adăugată.
Împotriva prezentului înscris cel interesat poate formula contestație la
Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală , cu modificările și completările ulterioare, în termen de 45 de zile de la data comunicării, potrivit prevederilor art. 270 din același act normativ.
Conducătorul unității fiscale
Numele și prenumele ..........................
Semnătura și ștampila unității ...............
Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal .........
Cod MFP: 14.13.02.02/p
www.anaf.ro
Anexa 4 Caracteristicile de tipărire, modul de
difuzare, utilizare și păstrare a Cererii privind utilizarea ca
perioadă fiscală pentru TVA a semestrului sau anului calendaristic
Denumirea formularului: Cerere privind utilizarea ca perioadă fiscală pentru TVA a semestrului sau anului calendaristic
Cod MF: 14.13.03.02/p
Format: A4/t1
Caracteristici de tipărire:
–
se utilizează echipament informatic pentru completare și editare, cu ajutorul programului de asistență pus la dispoziție gratuit.
Se difuzează: gratuit.
Se utilizează la: aprobarea perioadei fiscale semestriale/anuale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite sau nestabilite în România.
Se întocmește de: persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite sau nestabilite în România.
Circulă: - în format electronic, la organul fiscal competent;
–
în format hârtie, în două exemplare listate, semnate și ștampilate, potrivit legii, din care:
–
un exemplar la solicitant;
–
un exemplar la organul fiscal.
Se păstrează: - formatul electronic, în arhiva de documente electronice;
–
formatul hârtie, la dosarul fiscal al solicitantului.
Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.