Ordinul nr. 2668/2020
privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, la sistemul informatic național de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale al Agenției Naționale de Administrare Fiscală
prezumat în vigoare
În temeiul:
–
art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013
privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare;
–
art. 3^1 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999
privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
având în vedere avizul conform al Ministerului Finanțelor Publice comunicat prin Adresa nr. 821.088 din 10.06.2020,
președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
Articolul 1
Se aprobă
Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale , definite la
art. 3 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999
privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, la sistemul informatic național de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale al Agenției Naționale de Administrare Fiscală, prevăzută în
anexa nr. 1
la prezentul ordin.
Articolul 2
Obligația de a asigura conectarea la distanță a aparatelor de marcat electronice fiscale în vederea transmiterii de date fiscale către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) revine operatorilor economici prevăzuți la
art. 1 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999, republicată , cu modificările și completările ulterioare.
Articolul 3
Conectarea prevăzută la
art. 1
se realizează pe categorii de contribuabili, începând cu data de 1 iulie 2020, cu respectarea următoarelor termene:
a)
până la data de 30 septembrie 2020, operatorii economici încadrați în categoria marilor contribuabili;
b)
până la data de 31 ianuarie 2021, operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii și mici;
c)
operatorii economici care achiziționează aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 1 februarie 2021, la data instalării aparatului de marcat electronic fiscal.
Prin excepție de la prevederile
alin. (1) , operatorii economici care utilizează aparate de marcat electronice fiscale instalate în zone nedeservite de rețele de comunicații electronice au obligația completării și transmiterii declarației prevăzute în
anexa nr. 2
la prezentul ordin, cu respectarea următoarelor termene:
a)
operatorii economici prevăzuți la
alin. (1) lit. a) , până la data de 30 septembrie 2020;
b)
operatorii economici prevăzuți la
alin. (1) lit. b) , până la data de 31 ianuarie 2021;
c)
operatorii economici prevăzuți la
alin. (1) lit. c) , în termen de două zile lucrătoare de la data instalării aparatului de marcat electronic fiscal.
Categoriile de informații cuprinse în declarația prevăzută la
alin. (2)
sunt detaliate în
anexa nr. 2
la prezentul ordin.
Declarația prevăzută la
alin. (2)
se completează cu ajutorul programului de asistență pus la dispoziție pe site-ul ANAF în secțiunea „Descărcare Declarații“ și se depune în format PDF, cu fișier XML atașat, semnat electronic, prin mijloace de transmitere la distanță, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Operatorii economici care depun declarația prevăzută la
alin. (2)
își vor îndeplini obligațiile declarative privind datele fiscale înregistrate de aparatele de marcat electronice fiscale cu respectarea prevederilor
art. 2 alin. (3)
sau, după caz, ale
art. 3 alin. (1) din procedura
de transmitere a datelor prevăzute la
art. 3 alin. (1) lit. a)
sau
art. 3 alin. (2) lit. a) ,
b)
sau
c) , după caz, respectiv cele prevăzute la
art. 3 alin. (1) lit. b)
și
c)
din
anexa nr. 11 la Normele metodologice
pentru aplicarea
Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/1999
privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 479/2003,
către Agenția Națională de Administrare Fiscală, aprobată prin
Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 627/2018 .
Articolul 4
Direcția generală de informații fiscale, Direcția generală coordonare control fiscal, Direcția generală antifraudă fiscală, direcțiile generale regionale ale finanțelor publice și Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, precum și unitățile subordonate acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Articolul 5
Anexele nr. 1
și
2
fac parte integrantă din prezentul ordin.
Articolul 6
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Mirela Călugăreanu București, 11 iunie 2020. Nr. 2.668.
Anexa 1
PROCEDURĂ de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici
de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, la sistemul informatic național de
supraveghere și monitorizare a datelor fiscale al Agenției Naționale de Administrare Fiscală
Anexa 2 INFORMAȚIILE
conținute în declarația operatorilor economici care desfășoară activitate
în zone nedeservite de rețele de comunicație electronice
1.
Datele de identificare ale utilizatorilor de aparate de marcat electronice fiscale:
a)
codul de identificare fiscală;
b)
denumirea operatorului economic;
c)
numărul unic de identificare al aparatului de marcat electronic fiscal;
d)
adresa locului de instalare sau utilizare a aparatului de marcat electronic fiscal;
e)
datele de identificare și calitatea persoanei care este desemnată să transmită informații și/sau să efectueze înregistrări privind aparatele de marcat electronice fiscale
2.
Declarație pe propria răspundere prin care utilizatorul menționează că aparatul de marcat electronic fiscal va funcționa în modul de lucru offline, semnată de reprezentantul legal al operatorului economic, după modelul prevăzut în continuare
DECLARAȚIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
Subsemnatul/Subsemnata, ....................................., domiciliat(ă) în ..............................., str. ................................ nr. ....., bl. ....., sc. ....., ap. ....., județul/sectorul ................, legitimat(ă) cu B.I./C.I./pașaport seria ...... nr. .........., eliberat(ă) de ............... la data de ......................, având CNP/NIF ................................................, în calitate de administrator/reprezentant legal al utilizatorului .................................................., având CIF/CNP/NIF ..........................................., cunoscând prevederile legii penale privind falsul în declarații*), declar pe propria răspundere următoarele: *)
Art. 326 privind falsul în declarații din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal , cu modificările și completările ulterioare: „Declararea necorespunzătoare a adevărului, făcută unei persoane dintre cele prevăzute în
art. 175
sau unei unități în care aceasta își desfășoară activitatea în vederea producerii unei consecințe juridice, pentru sine sau pentru altul, atunci când, potrivit legii ori împrejurărilor, declarația făcută servește la producerea acelei consecințe, se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă.“
Aparatul de marcat electronic fiscal cu numărul unic de identificare ....................... este instalat/utilizat la adresa din localitatea ..................................., str. ....................................... nr. ....., bl. ....., sc. ....., ap. ....., județul/sectorul ............................ .
Declar pe propria răspundere că adresa locului de instalare sau utilizare, după caz, este situată într-o zonă nedeservită de rețelele de comunicații electronice, motiv pentru care aparatul de marcat electronic fiscal va funcționa în modul de lucru offline.
Am luat cunoștință de obligația prevăzută la
art. 3^1 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999
privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, respectiv de a asigura conectarea la distanță a aparatelor de marcat electronice fiscale, în vederea transmiterii de date fiscale către Agenția Națională de Administrare Fiscală.
Dau prezenta declarație spre a fi utilizată în raporturile cu organele fiscale aflate în subordinea Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
Data
..................................
Semnătura
..................................
----
Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.