Hotărâre a Guvernului · Guvernul

HG nr. 547/1991

privind instituirea taxei anuale pe audiovizual

prezumat în vigoare

Data actului
2 august 1991
Emitent
Guvernul
Publicat în
Monitorul Oficial nr. 178 din 2 septembrie 1991
Citat de
2 acte
Citează
2 acte
Structură
7 articole, 1 anexă · 3.768 caractere
Sursă
legislatie.just.ro

Legături cu alte acte

Ce i s-a întâmplat acestui act

Pus în aplicare prin 1

  • HG nr. 695/1991 8 octombrie 1991 privind unele măsuri de aplicare a taxei anuale pe audiovizual și a tarifelor de abonament

În temeiul

Legii nr. 56/1 august 1991

pentru modificarea

Legii nr. 36/1990

privind autorizarea Guvernului de a stabili sau modifica taxe și impozite,

Guvernul României hotărăște:

Articolul 1

În vederea finanțării activității Radioteleviziunii, se instituie taxa anuală pe audiovizual prevăzută în anexă.

Pe data instituirii taxei pe audiovizual se desființează taxele de abonament.

Articolul 2

Pentru anul 1991, din taxa de audiovizual datorată se scade cuantumul abonamentului plătit, contribuabilii urmînd a achita numai diferența.

Dovada plății abonamentului se face numai cu acte.

Articolul 3

Taxa anuală pe audiovizual se plătește la organele financiare, în tranșe egale trimestriale. Tranșele se pot plăti și anticipat.

Pentru anul 1991, plata taxei pe audiovizual se face pînă la data de 1 noiembrie.

Neplata taxei la termenele stabilite atrage plata unei majorări de 0,05% asupra sumei datorate pentru fiecare zi de întîrziere.

Taxa pe audiovizual este supusă regimului legal pentru plata impozitelor.

Articolul 4

Sînt scutite de plata taxei pe audiovizual familiile cu mai mult de 5 copii minori în întreținere sau în componența cărora se află invalizi de război și ai Revoluției din decembrie 1989, nevăzători, handicapați, organizațiile de nevăzători sau de handicapați, azilele de bătrîni și căminele de copii, precum și pensionării cu pensie minimă și care se gospodăresc singuri.

De asemenea, sînt scutite persoanele care declară, pe propria răspundere, ca nu au și nici nu folosesc un aparat de radio sau televiziune și că acceptă ca realitatea acestei declarații să fie verificată de personalul împuternicit în acest scop. Scutirea este, după caz, anuală sau începînd cu trimestrul următor celui în care s-a făcut declarația.

În cazul în care persoanele prevăzute la alineatul precedent dobîndesc sau folosesc un aparat de radio sau televiziune, sînt obligate ca, în termen de cel mult 15 zile, să își retragă declarația făcută și să plătească tranșele pentru plata taxei pe audiovizual începînd cu trimestrul în care au dobîndit sau au folosit aparatul.

Articolul 5

Organele financiare vor vira lunar Radioteleviziunii Române sumele încasate din achitarea taxei pe audiovizual, după reținerea unui comision de 10% din totalul acestora.

Articolul 6

Prevederile prezentei hotărîri se aplică pînă la instituirea prin lege a unei alte reglementări corespunzătoare.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN
București, 2 august 1991.
Nr. 547.

Anexa TAXA ANUALĂ PE AUDIOVIZUAL

1) Taxa pe audiovizual stabilită pentru o familie

700 lei

(Prin familie se înțelege soțul, soția, copiii și

orice alte persoane care locuiesc și gospodăresc

împreună)

2) Taxa pe audiovizual datorată de agenții economici

care vînd sau repară aparate de radio și televi-

zoare, stabilită pentru fiecare unitate comercială

de vînzare sau de reparații

5.000 lei

3) Taxa pe audiovizual datorată de instituțiile de stat

3.000 lei

4) Taxa pe audiovizual datorată de agenții economici

și de celelalte persoane juridice cu sediul în România

1.400 lei

--------

Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.