Ordin · Comisia de Supraveghere a Asigurărilor

Ordinul nr. 11/2009

pentru punerea în aplicare a Normelor privind cuantumul și termenul de plată a taxei de funcționare datorate de asigurători și de brokerii de asigurare

prezumat în vigoare

Data actului
21 iulie 2009
Emitent
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor
Publicat în
Monitorul Oficial nr. 512 din 27 iulie 2009
Citat de
9 acte
Citează
6 acte
Structură
14 articole, 1 anexă · 7.940 caractere
Sursă
legislatie.just.ro

În temeiul prevederilor

art. 4 alin. (26) și (27) , precum și ale

art. 8 alin. (1) din Legea nr. 32/2000

privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare,

având în vedere prevederile

art. 13 alin. (3) și (4)

și ale

art. 36 alin. (3) și (4) din Legea nr. 32/2000 , cu modificările și completările ulterioare,

potrivit Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 21 iulie 2009, prin care s-au adoptat Normele privind cuantumul și termenul de plată a taxei de funcționare datorate de asigurători și de brokerii de asigurare,

președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor emite următorul ordin:

Articolul 1

(1)

Se pun în aplicare Normele privind cuantumul și termenul de plată a taxei de funcționare datorate de asigurători și de brokerii de asigurar.

(2)

Prezentele norme intră în vigoare la data publicării lor în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Articolul 2

La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă

Normele nr. 1/01

privind cuantumul și termenul de plată a taxei de funcționare datorate de asigurători și de brokerii de asigurare, aprobate prin

Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 1/2001 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 394 din 18 iunie 2001, cu modificările și completările ulterioare,

Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 14/2008

pentru modificarea și completarea

Normelor nr. 1/01

privind cuantumul și termenul de plată a taxei de funcționare datorate de asigurători și brokerii de asigurare, aprobate prin

Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 1/2001 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 743 din 3 noiembrie 2008,

art. 2 pct. IV.1. lit. f^6) din Normele

privind forma și conținutul raportărilor financiare și tehnice pe care trebuie să le întocmească societățile de asigurare și/sau reasigurare, puse în aplicare prin

Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 2/2009 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 175 din 20 martie 2009, precum și

art. 3 pct. III lit. e^6) din Normele

privind forma și conținutul raportărilor financiare și tehnice pe care trebuie să le întocmească brokerii de asigurare și/sau reasigurare, puse în aplicare prin

Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 171 din 19 martie 2009.

Articolul 3

Asigurătorii/reasigurătorii și brokerii de asigurare/reasigurare, precum și direcțiile de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor vor asigura ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Președintele
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
Angela Toncescu
București, 21 iulie 2009.
Nr. 11.

Anexa NORME

privind cuantumul și termenul de plată a taxei de funcționare

datorate de asigurători și de brokerii de asigurare

Articolul 1

Societățile de asigurare/reasigurare și societățile mutuale datorează taxa de funcționare din momentul în care sunt autorizate să funcționeze în conformitate cu prevederile

art. 13 și 13^1 din Legea nr. 32/2000

privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare.

Articolul 2

Brokerii de asigurare autorizați să funcționeze în baza prevederilor

art. 35 din Legea nr. 32/2000 , cu modificările și completările ulterioare, datorează taxa de funcționare din momentul acordării autorizației de funcționare.

Articolul 3

Cuantumul taxei de funcționare, începând cu luna iulie 2009, este de 0,3% aplicat asupra primelor brute încasate de asigurători, respectiv din veniturile din activitatea de brokeraj a brokerilor de asigurare, aferente perioadei pentru care sunt datorate.

Articolul 4

Taxa de funcționare datorată de asigurători și brokerii de asigurare se stabilește prin aplicarea cotei aprobate de Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor asupra volumului total de prime încasate, respectiv venituri totale din activitatea de brokeraj.

Articolul 5

(1)

Asigurătorii virează lunar sumele stabilite conform prezentelor norme în contul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor până în ultima zi lucrătoare a lunii următoare celei pentru care se face raportarea.

(2)

Brokerii de asigurare virează trimestrial sumele stabilite conform prezentelor norme în contul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor până în ultima zi lucrătoare a lunii următoare trimestrului pentru care se face raportarea.

Articolul 6

(1)

Pentru nevirarea la termen a taxei de funcționare prevăzute la art. 1 și 2 Comisia de Supraveghere a Asigurărilor va calcula majorări de întârziere potrivit dispozițiilor legale.

(2)

Verificarea respectării prevederilor legale privind virarea sumelor reprezentând contravaloarea taxei de funcționare datorate și a majorărilor de întârziere se face de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, care va dispune măsuri în consecință în cazul în care constată nerespectarea acestor prevederi.

(3)

Majorările de întârziere vor fi virate în contul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.

Articolul 7

În contabilitatea asigurătorilor și a brokerilor de asigurare constituirea taxei de funcționare se va reflecta în debitul contului "Cheltuieli cu alte impozite, taxe și vărsăminte asimilate" prin creditul contului 447 "Fonduri speciale - taxe și vărsăminte asimilate", analitic distinct, intitulat "Taxa de funcționare", iar virarea sumelor reprezentând taxa de funcționare se va reflecta în debitul contului 447 "Fonduri speciale - taxe și vărsăminte asimilate", analitic distinct, intitulat "Taxa de funcționare", prin creditul contului "Conturi la bănci în lei".

Articolul 8

Sumele reprezentând taxe de funcționare și majorări de întârziere aferente, virate de asigurători și de brokerii de asigurare, constituie venituri ale Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.

Articolul 9

(1)

Asigurătorii vor transmite lunar Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor situația privind primele brute încasate până în ultima zi lucrătoare a lunii următoare celei pentru care se face raportarea, precizând și sumele reprezentând taxele de funcționare și majorările de întârziere aferente, virate pentru luna încheiată.

(2)

Brokerii de asigurare vor transmite trimestrial Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor veniturile din activitatea de brokeraj până în ultima zi lucrătoare a lunii următoare celei pentru care se face raportarea, precizând și sumele reprezentând taxele de funcționare și majorările de întârziere aferente, virate în trimestrul încheiat.

(3)

Taxele datorate se stabilesc la nivel leu fără subdiviziuni, prin rotunjire la un leu pentru fracțiunile de peste 50 de bani inclusiv și prin neglijarea fracțiunilor de până la 49 de bani inclusiv.

Articolul 10

Eventualele sume virate în plus se vor regulariza în lunile următoare, cu notificarea prealabilă a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.

Articolul 11

Nerespectarea prevederilor prezentelor norme se sancționează în condițiile și potrivit prevederilor

art. 39 din Legea nr. 32/2000 , cu modificările și completările ulterioare.

-------

Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.