Ordinul nr. 2104/2010
pentru reglementarea unor aspecte legate de plată și distribuirea impozitului pe venitul din transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personal
prezumat în vigoare
În temeiul prevederilor
art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009
privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare,
în temeiul prevederilor
art. 5 alin. (4) din Legea nr. 571/2003
privind
Codul fiscal , cu modificările și completările ulterioare,
în vederea aplicării corecte și unitare a dispozițiilor
art. 77^1 alin. (7) din Legea nr. 571/2003 , cu modificările și completările ulterioare,
președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
Articolul 1
În vederea punerii în aplicare a dispozițiilor
art. 77^1 alin. (7) din Legea nr. 571/2003
privind
Codul fiscal , cu modificările și completările ulterioare, începând cu data prezentului ordin, obligațiile fiscale reprezentând impozit pe venitul din transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personal se calculează, se rețin și se declară de către notarii publici în continuare, conform prevederilor
Ordinului ministrului economiei și finanțelor și al ministrului justiției nr. 1.706 / 1.889/C/2008
privind aprobarea procedurilor de stabilire, plată și rectificare a impozitului pe veniturile din transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personal și a modelului și conținutului unor formulare prevăzute la titlul III din
privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.
Prin derogare de la prevederile
Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.294/2007
privind impozitele, contribuțiile și alte sume reprezentând creanțe fiscale, care se plătesc de contribuabili într-un cont unic, cu modificările și completările ulterioare, plata sumelor reprezentând impozit pe venitul din transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personal se realizează conform prezentului ordin.
Articolul 2
Impozitul pe venitul din transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personal, reținut de notarii publici, aferent operațiunilor translative ale dreptului de proprietate încheiate până la data de 13 mai 2010 inclusiv, se virează în continuare în contul unic de venituri ale bugetului de stat 20.47.01.01 "Venituri ale bugetului de stat - sume încasate pentru bugetul de stat în contul unic".
Articolul 3
Impozitul pe venitul din transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personal, reținut de notarii publici, aferent operațiunilor translative ale dreptului de proprietate încheiate începând cu data de 14 mai 2010, se virează în contul de venituri ale bugetului de stat 20.03.01.18 "Veniturile bugetului de stat - impozit pe venituri din transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personal", deschis la unitățile Trezoreriei Statului în a căror rază birourile notarilor publici sunt înregistrate fiscal, codificat cu codul de identificare fiscală al birourilor notariale.
Articolul 4
Stingerea obligațiilor fiscale declarate de notarii publici pentru luna mai a anului 2010, prin formularul 100 "Declarație privind obligațiile de plată la bugetul de stat", aprobat prin
Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 101/2008
privind aprobarea modelului și conținutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor și contribuțiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reținere la sursă, cu modificările și completările ulterioare, se va realiza luând în considerare atât sumele achitate de către aceștia în contul unic de venituri ale bugetului de stat 20.47.01.01 "Venituri ale bugetului de stat - sume încasate pentru bugetul de stat în contul unic", cât și cele achitate în contul distinct de venituri ale bugetului de stat 20.03.01.18 "Veniturile bugetului de stat - impozit pe venituri din transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personal".
Articolul 5
În vederea distribuirii sumelor cuvenite fiecărei unități administrativ-teritoriale destinatare, conform legii, în cotă de 50% din cuantumul sumelor plătite în contul de venituri ale bugetului de stat 20.03.01.18 "Veniturile bugetului de stat - impozit pe venituri din transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personal", aferente operațiunilor translative ale dreptului de proprietate al căror obiect au fost bunurile imobile aflate pe teritoriul acestora, notarii publici care calculează, rețin, declară și virează acest tip de obligație fiscală vor întocmi și vor depune lunar la organul fiscal de administrare, împreună cu Declarația privind obligațiile de plată la bugetul de stat și un borderou privind distribuirea către unitățile administrativ-teritoriale a sumelor reprezentând impozit pe venitul din transferurile proprietăților imobiliare din patrimoniul personal, întocmit conform modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Pentru obligațiile de plată aferente operațiunilor translative ale dreptului de proprietate încheiate în perioada 14-31 mai 2010, borderoul prevăzut la alin. (1) se depune la organul fiscal de administrare până la data de 30 iunie 2010, însoțit de o copie a documentului de plată prin care au fost virate sumele în contul de venituri ale bugetului de stat 20.03.01.18 "Veniturile bugetului de stat - impozit pe venituri din transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personal".
Articolul 6
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Sorin Blejnar București, 24 iunie 2010. Nr. 2.104.
Anexa - model -
Biroul Notarului Public ...........................
Localitatea ..........., județul/sectorul .........
Adresa ............................................
CIF ...............................................
Telefon ...........................................
BORDEROUL
nr. ....../data ..........
privind distribuirea către unitățile administrativ-teritoriale a
sumei de ............., reprezentând impozit pe venitul din
transferurile proprietăților imobiliare din patrimoniul personal,
aferent lunii ...................
Nr.
crt.
Denumirea
județului
Denumirea unității
administrativ-
teritoriale
Codul de
identificare
fiscală al
unității
administrativ-
teritoriale
Impozit total
Cota de 50%
cuvenită
bugetului local
Județul 1
Localitatea 1
Localitatea 2
.................
Total
județ 1
Județul 2
Localitatea 1
Localitatea 2
.............
Total
județ 2
.........
Total
general:
NOTĂ:
Prezentul borderou se depune la organul fiscal împreună cu formularul 100 "Declarație privind obligațiile de plată la bugetul de stat".
L.S.
Notar public,
___________
Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.