Ordin · Agenția Națională de Administrare Fiscală

Ordinul nr. 352/2022

pentru aprobarea Procedurii de soluționare a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opțiune de rambursare

prezumat în vigoare 1 act modificator

Data actului
7 martie 2022
Emitent
Agenția Națională de Administrare Fiscală
Publicat în
Monitorul Oficial nr. 242 din 11 martie 2022
Modificări
1 act modificator, prima la 20 aprilie 2026, ultima la 20 aprilie 2026
Citat de
3 acte
Citează
3 acte
Structură
7 articole, 4 anexe · 9.290 caractere
Sursă
legislatie.just.ro

Legături cu alte acte

Ce i s-a întâmplat acestui act

Modificat prin 1

  • Ordinul nr. 506/2026 20 aprilie 2026 pentru modificarea și completarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administra…

Având în vedere dispozițiile

art. 303 alin. (11) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal , cu modificările și completările ulterioare, ale

art. 93 alin. (3) ,

art. 169

și

art. 342 alin. (1)

și

(5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală , cu modificările și completările ulterioare, precum și avizul conform al Ministerului Finanțelor, comunicat prin Adresa nr. 738.458 din 25.02.2022,

în temeiul

art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013

privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare,

președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

Articolul 1

Se aprobă

Procedura de soluționare

a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opțiune de rambursare, prevăzută în

anexa nr. 1 .

Articolul 2

Se aprobă modelul și conținutul următoarelor formulare:

a)

Decizie de rambursare a taxei pe valoarea adăugată, prevăzută în

anexa nr. 2 ;

b)

Notificare privind prelungirea termenului de soluționare a decontului cu sume negative de TVA cu opțiune de rambursare, prevăzută în

anexa nr. 3 ;

c)

Decizie privind încheierea procedurii de soluționare a deconturilor cu sume negative de TVA cu opțiune de rambursare pentru contribuabilii declarați inactivi fiscal, prevăzută în

anexa nr. 4 .

Articolul 3

Anexele nr. 1-4

fac parte integrantă din prezentul ordin.

Articolul 4

În sensul prezentului ordin, prin persoană impozabilă se înțelege persoana impozabilă înregistrată în scopuri de TVA potrivit

art. 316 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal , cu modificările și completările ulterioare, iar prin decont de TVA se înțelege decontul de taxă definit la

art. 266 alin. (1) pct. 11 din Legea nr. 227/2015 , cu modificările și completările ulterioare.

Articolul 6

(1)

Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și se aplică începând cu deconturile de TVA depuse începând cu data de 1 februarie 2022.

(2)

Deconturile cu sume negative de TVA cu opțiune de rambursare în curs de soluționare la data aplicării prezentului ordin se soluționează potrivit normelor legale în vigoare la momentul depunerii acestora.

Articolul 7

Structurile competente din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, direcțiile generale regionale ale finanțelor publice și organele fiscale centrale din subordine vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală,
Mirela Călugăreanu
București, 7 martie 2022.
Nr. 352.

Anexa 1 PROCEDURĂ

de soluționare a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opțiune de rambursare

Anexa 2 DECIZIE DE RAMBURSARE A TAXEI PE VALOAREA ADĂUGATĂ

Către

Denumirea/Numele și prenumele: ............................................

Codul de identificare fiscală: .................................................

Domiciliul fiscal: localitatea ...................., str. ................................ nr. .........., bl. ..........., ap. ......., etaj ......, județul/sectorul ...................... .

În baza

art. 93 alin. (3)

și a

art. 169 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală , cu modificările și completările ulterioare, și a decontului de taxă pe valoarea adăugată pentru perioada fiscală ..............., înregistrat cu nr. ................. din ......................., se stabilește taxa pe valoarea adăugată de rambursat, astfel: [ ] TVA solicitată la rambursare ......................... lei;

[ ] TVA aprobată la rambursare ......................... lei.

Suma aprobată la rambursare urmează procedura prevăzută la

art. 165 ,

167

sau

168, după caz, din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală , cu modificările și completările ulterioare.

Prezenta decizie de rambursare a taxei pe valoarea adăugată poate fi contestată în termen de 45 de zile de la data comunicării, sub sancțiunea decăderii, potrivit

art. 270 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală , cu modificările și completările ulterioare, la organul fiscal competent potrivit

art. 272 alin. (1)

din același act normativ.

Conducătorul unității fiscale

Numele și prenumele ....................................

Semnătura și ștampila unității ........................

Anexa 3 NOTIFICARE

privind prelungirea termenului de soluționare a decontului cu sume negative de TVA

cu opțiune de rambursare

Către

Persoana impozabilă (denumirea/numele și prenumele): .........................

Codul de identificare fiscală: ..................................................

Adresa: localitatea .................., str. .......................... nr. ............, bl. .........., ap. ........, etaj .........., județul/sectorul .....................

Prin decontul cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opțiune de rambursare aferent lunii/trimestrului …..... anul ………. ați solicitat rambursarea sumei de ................. lei.

Ca urmare a aplicării prevederilor legale în vigoare, întrucât decontul cu sume negative de TVA cu opțiune de rambursare îndeplinește condițiile prevăzute la

art. 169 alin. ...... lit. ...... din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală , cu modificările și completările ulterioare, soluționarea solicitării dumneavoastră de rambursare necesită efectuarea inspecției fiscale anticipate.

Având în vedere dispozițiile

art. 77 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală , cu modificările și completările ulterioare, vă notificăm cu privire la termenul de soluționare a solicitării dumneavoastră de rambursare de cel mult 90 de zile de la data înregistrării cererii, prevederile

alin. (2)-(4)

ale aceluiași articol aplicându-se în mod corespunzător.

Conducătorul unității fiscale

Numele și prenumele ........................................

Semnătura și ștampila unității ...........................

Anexa 4 DECIZIE

privind încheierea procedurii de soluționare a deconturilor cu sume negative de TVA

cu opțiune de rambursare pentru contribuabilii pentru care organul fiscal competent

a anulat din oficiu înregistrarea în scopuri de TVA, potrivit

art. 316 alin. (11) din Legea nr. 227/2015

privind Codul fiscal,

cu modificările și completările ulterioare

Către

Denumirea/Numele și prenumele: ..............................................

Domiciliul fiscal: localitatea ......................., str. ............................... nr. ..........., bl. ........, ap. …..., etaj ......, județul/sectorul .......................

Codul de identificare fiscală: ...................................................................

În baza prevederilor cap. VI din Procedura de soluționare a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată, aprobată prin Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 352/2022, și a Deciziei privind anularea înregistrării în scopuri de TVA nr. …………....../................, prin care vi s-a anulat înregistrarea în scopuri de TVA, potrivit

art. 316 alin. (11) din Legea nr. 227/2015

privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, vă informăm că a încetat procedura de soluționare a decontului cu sume negative de TVA cu opțiune de rambursare aferent perioadei .............................................. .

Sumele negative cuprinse în decont se pot cuprinde în primul decont de TVA care va fi depus după înregistrarea în scopuri de TVA a persoanei impozabile, potrivit

art. 316 alin. (12) din Codul fiscal .

Împotriva prezentului înscris se poate formula contestație în conformitate cu prevederile

art. 272 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală , cu modificările și completările ulterioare, în termen de 45 de zile de la data comunicării, potrivit prevederilor

art. 270 alin. (1)

din același act normativ.

Aprobat

Conducătorul unității fiscale

Numele și prenumele ...................................................

Semnătura și ștampila unității ......................................

-----

Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.