Normele din 11 octombrie 2000
privind restituirea taxei pe valoarea adăugată cumpărătorilor, persoane fizice, care nu au domiciliul în România
prezumat în vigoare
Capitolul I Generalitati
1. Conform prevederilor
art. 17 lit. B.l) din Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 17/2000
privind taxa pe valoarea adăugată se aplică cota zero de taxa pe valoarea adăugată pentru bunurile cumpărate din expozițiile organizate în România, precum și din rețeaua comercială, expediate sau transportate în străînătate de către cumpărători, persoane fizice, care nu au domiciliul în România, denumiți în continuare cumpărători străini.
1.1. Cota zero se realizează prin restituirea taxei pe valoarea adăugată, în condițiile prevăzute de prezentele norme.
1.2. Cumpărători străini, în înțelesul prezentelor norme, sunt considerate persoanele fizice de alta cetățenie și persoanele fizice fără cetățenie (apatrizi), cu domiciliul în străînătate, precum și persoanele fizice, cetățeni români, cu domiciliul în străînătate.
1.3. Restituirea taxei pe valoarea adăugată cumpărătorilor străini se face pentru bunurile cumpărate din România pe care le scot din țara ca bagaj însoțit sau neînsoțit, cu respectarea condițiilor și limitelor prevăzute la
art. 88 din Legea nr. 141/1997
privind Codul vamal al României și la art. 131 din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 626/1997 , cu excepția produselor alimentare, a băuturilor alcoolice și a produselor din tutun.
Capitolul II Condiții de restituire
2. Restituirea taxei pe valoarea adăugată pentru bunurile cumpărate poate fi efectuată în cazul în care se îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiții:
2.1. bunurile sa nu fie prohibite sau restrictionate la scoaterea din țara, potrivit reglementărilor legale;
2.2. unitatea comercială care vinde să fie autorizata, conform prevederilor cap. IV din prezentele norme, să efectueze operațiuni care conferă cumpărătorilor străini dreptul de a cere restituirea taxei pe valoarea adăugată;
2.3. între data cumpărării bunurilor și data scoaterii din țara sau data expedierii în străînătate a acestora sa nu fi trecut mai mult de 90 de zile;
2.4. perioada dintre data expedierii sau a transportării în străînătate și data solicitării restituirii taxei pe valoarea adăugată sa nu fie mai mare de 90 de zile;
2.5. dreptul de restituire a taxei să fie limitat la bunurile achiziționate din același magazin, care se încadrează în prevederile pct. 1.3 din prezentele norme și a căror valoare globală, inclusiv taxa pe valoarea adăugată, conform facturii fiscale, să fie superioară sumei de 4 milioane lei.
Cumpărătorul străîn poate solicita restituirea taxei pe valoarea adăugată aferente mai multor facturi, dacă suma globală a fiecăreia dintre ele este superioară sumei de mai sus, în condițiile stabilite la pct. 1.3 din prezentele norme, și dacă scoaterea din țara a bunurilor s-a efectuat prin birourile vamale care funcționează în incinta aeroporturilor internaționale.
Capitolul III Procedura de restituire
3. Restituirea taxei pe valoarea adăugată către cumpărătorii străini se realizează conform următoarei proceduri:
3.1. Pentru livrările de bunuri care depășesc suma de 4 milioane lei vânzătorul are obligația:
- sa emita factura fiscală, sa perceapă taxa pe valoarea adăugată de la client și să evidențieze operațiunea, conform prevederilor legale privind taxa pe valoarea adăugată;
- sa emita și sa completeze în trei exemplare formularul "Document de restituire a taxei pe valoarea adăugată" (pentru cumpărătorii străini), prezentat în anexa nr. 1 la prezentele norme.
Originalul și exemplarul al doilea al documentului de restituire a taxei pe valoarea adăugată vor fi înmânate cumpărătorului străîn însoțite de originalul facturii fiscale.
3.2. Pentru a beneficia de restituirea taxei pe valoarea adăugată, în momentul scoaterii din țara a bunului ca bagaj însoțit sau neînsoțit, cumpărătorul străîn prezintă autorității vamale bunurile cumpărate, însoțite de originalul facturii fiscale, de documentele care atesta achitarea contravalorii mărfii și de cele doua exemplare ale documentului de restituire a taxei pe valoarea adăugată.
3.3. Autoritatea vamală verifica:
- concordanta dintre datele prevăzute în documentul de restituire, referitoare la cumpărător, și datele din actele de identificare a persoanei care se prezintă la autoritatea vamală;
- concordanta dintre datele prevăzute în documentul de restituire, factura fiscală și bunurile prezentate;
- încadrarea în termenul prevăzut la pct. 2.3 din prezentele norme.
După verificare autoritatea vamală înregistrează și vizează cele doua exemplare ale documentului de restituire a taxei pe valoarea adăugată.
Originalul facturii fiscale și originalul documentului de restituire cu viza autorității vamale se returnează cumpărătorului străîn.
Exemplarul al doilea al documentului de restituire este reținut de autoritatea vamală.
Direcția Generală a Vamilor va lua măsuri de a transmite Borderoul centralizator al avizarilor pentru restituirea taxei pe valoarea adăugată aferente vânzărilor către cumpărători străini, conform modelului prezentat în anexa nr. 2 la prezentele norme, la Direcția impozite indirecte din cadrul Ministerului Finanțelor, până la data de 20 a lunii următoare celei în care s-au înregistrat la autoritatea vamală documentele de restituire.
Lunar, până la data de 30 a lunii în care s-a transmis Borderoul centralizator al avizarilor pentru restituirea taxei pe valoarea adăugată aferente vânzărilor către cumpărători străini, Direcția impozite indirecte va transmite direcțiilor generale ale finanțelor publice și controlului financiar de stat județene, respectiv a municipiului București, situația privind avizarile pentru restituirea taxei pe valoarea adăugată aferente vânzărilor efectuate în fiecare județ, în scopul verificării respectării reglementărilor în vigoare privind taxa pe valoarea adăugată.
3.4. Cumpărătorii străini pot solicita restituirea taxei pe valoarea adăugată pe baza următoarelor documente:
- originalul documentului de restituire, vizat de autoritatea vamală care funcționează în incinta aeroporturilor internaționale;
- originalul facturii fiscale, însoțit de bon de casa, chitanța sau orice alt document care atesta achitarea contravalorii bunurilor.
3.5. Restituirea taxei pe valoarea adăugată către cumpărătorii străini se face pe baza documentelor prevăzute la pct. 3.4 de către:
a) birourile societăților autorizate, existente la punctele de frontieră ale aeroporturilor internaționale;
b) unitatea comercială autorizata care a efectuat vânzarea bunurilor.
3.6. Taxa pe valoarea adăugată se restituie în lei. Sumele restituite în lei, reprezentând taxa pe valoarea adăugată, pot fi:
a) scoase din România în limitele prevăzute în reglementările privind operațiunile valutare;
b) depuse la organele vamale, contra chitanței de consemnare, pentru acele sume care depășesc limitele legale de scoatere din țara conform reglementărilor în vigoare;
c) convertite în valută la punctele de schimb valutar existente în punctele de control de trecere a frontierei. Convertirea sumelor se face în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Capitolul IV Autorizarea unităților comerciale
4.1. Autorizarea unităților comerciale care fac vânzări pentru care se acordă dreptul de restituire a taxei pe valoarea adăugată cumpărătorilor străini se face de către direcțiile generale ale finanțelor publice și controlului financiar de stat județene, respectiv a municipiului București, pe baza unei cereri întocmite conform modelului prezentat în anexa nr. 3 la prezentele norme, depusa de societățile comerciale care dețin una sau mai multe unități comerciale.
În situația în care societățile comerciale solicita autorizarea mai multor unități comerciale (magazine) de pe raza teritorială a aceluiași organ fiscal se va întocmi o singura cerere, semnată de persoanele care angajează legal persoana juridică solicitanta.
Cererea va fi însoțită de:
a) copie de pe înștiințarea de plătitor de taxa pe valoarea adăugată;
b) copie de pe certificatul de înregistrare fiscală;
c) copie de pe documentul de înregistrare la organul fiscal a unității comerciale pentru care se solicita autorizarea;
d) date cu privire la magazinul pentru care se solicita autorizarea (adresa exactă, profilul, dotările);
e) copie de pe ultimul bilanț contabil, de pe contul de profit și pierderi și de pe anexele la bilanțul contabil, înregistrate la organul fiscal;
f) copie de pe documentele de achiziționare și înregistrare în evidenta societății comerciale a aparatelor de marcat electronice fiscale, pentru fiecare magazin pentru care se solicita autorizarea;
g) orice alte documente necesare pentru susținerea solicitării.
4.2. Organele fiscale prevăzute la pct. 4.1 verifica:
a) realitatea datelor prezentate în documentația anexată la cerere;
b) modul în care unitatea solicitanta a respectat plata în termen a obligațiilor către buget;
c) realizarea unui volum mediu lunar al desfacerilor de minimum 100 milioane lei.
Cererea va fi soluționată în termen de 30 de zile de la data înregistrării, prin:
a) eliberarea unei autorizații conform modelului prezentat în anexa nr. 4 la prezentele norme;
b) respingerea cererii, care va fi comunicată unității solicitante în termen de 3 zile de la data deciziei.
Autorizațiile emise societăților comerciale se înregistrează în Registrul pentru evidenta autorizațiilor emise societăților comerciale care efectuează vânzări către cumpărători străini care beneficiază de restituirea taxei pe valoarea adăugată, prezentat în anexa nr. 5 la prezentele norme. Acest registru va fi completat, parafat, numerotat și păstrat de direcțiile generale ale finanțelor publice și controlului financiar de stat județene, respectiv a municipiului București.
Autorizația este valabilă până la sfârșitul anului calendaristic în care a fost eliberata.
Eliberarea unei noi autorizații de către direcțiile generale ale finanțelor publice și controlului financiar de stat județene, respectiv a municipiului București, se poate face numai dacă au fost respectate prevederile prezentelor norme.
4.3. Direcțiile generale ale finanțelor publice și controlului financiar de stat județene, respectiv a municipiului București, vor transmite organelor teritoriale din subordine, în termen de 3 zile de la autorizare, Lista cuprinzând unitățile comerciale care au fost autorizate să efectueze vânzări pentru care se acordă restituirea taxei pe valoarea adăugată către cumpărători străini, conform modelului prezentat în anexa nr. 6 la prezentele norme.
4.4. Formularul "Document de restituire a taxei pe valoarea adăugată (pentru cumpărători străini)", conform modelului prezentat în anexa nr. 1 la prezentele norme, va fi tipărit de Regia Autonomă "Imprimeria Naționala" pe bază de comenzi scrise (conform modelului prevăzut în anexa nr. 7 la prezentele norme), aprobate de direcțiile generale ale finanțelor publice și controlului financiar de stat județene, respectiv a municipiului București.
Distribuirea formularelor comandate se face contra cost de către Regia Autonomă "Imprimeria Naționala", cu alocarea unei plaje speciale de serii și numere pentru fiecare unitate autorizata.
Societățile comerciale autorizate să efectueze vânzări către cumpărători străini care beneficiază de restituirea taxei pe valoarea adăugată au obligația sa țină evidenta achiziționării și utilizării documentelor fiscale speciale, conform modelului prezentat în anexa nr. 8 la prezentele norme.
O noua comanda de formulare va fi condiționată de justificarea utilizării formularelor achiziționate anterior, prin prezentarea evidentei întocmite conform anexei nr. 8 la prezentele norme, vizata de organul fiscal la care societatea comercială respectiva este înregistrată ca plătitoare de impozite și taxe.
4.5. După obținerea autorizației magazinul va afișa la loc vizibil sigla "TAX FREE", conform modelului prezentat în anexa nr. 9 la prezentele norme.
Sigla va avea dimensiunea de 20 x 20 cm. În mijlocul siglei se înscriu cuvintele TAX FREE cu majuscule având înălțimea de 5 cm.
4.6. Unitățile autorizate conform prevederilor de mai sus pot să efectueze restituirea taxei pe valoarea adăugată conform prevederilor cap. III din prezentele norme. Pentru sumele restituite nu se percepe comision.
Capitolul V Autorizarea societăților comerciale care restituie taxa pe valoarea adăugată cumpărătorilor străini
5.1. Ministerul Finanțelor, prin Direcția impozite indirecte, poate autoriza societăți comerciale care să restituie taxa pe valoarea adăugată cumpărătorilor străini potrivit prevederilor pct. 3.5 lit. a) din prezentele norme.
Autorizarea se face la cererea societății comerciale (conform modelului prezentat în anexa nr. 10 la prezentele norme), dacă aceasta îndeplinește următoarele condiții:
a) să fie înregistrată la organele fiscale ca plătitoare de taxa pe valoarea adăugată pentru întreaga activitate sau pentru activitatea de restituire a taxei pe valoarea adăugată;
b) sa nu aibă debite restante la bugetul de stat și nici abateri de la obligațiile fiscale, consemnate în actele de control întocmite de organele fiscale;
c) sa aibă o solvabilitatea suficienta pentru desfășurarea activității de restituire a taxei pe valoarea adăugată;
d) să fie autorizata sa desfășoare activitate în punctele de frontieră.
Solicitantul este obligat sa indice în cerere adresa sa exactă, locul sau locurile unde dorește sa desfășoare activitatea de restituire a taxei pe valoarea adăugată și sa o prezinte la Ministerul Finanțelor - Direcția impozite indirecte, însoțită de următoarele documente:
a) copie de pe statutul societății comerciale sau de pe actul constitutiv al acesteia;
b) copie de pe certificatul de înmatriculare;
c) copie de pe certificatul de înregistrare fiscală;
d) copie de pe înștiințarea de plătitor de taxa pe valoarea adăugată;
e) certificat de atestare fiscală eliberat în acest scop;
f) copie de pe ultimul bilanț contabil, de pe contul de profit și pierderi și de pe anexele la bilanțul contabil, înregistrate la organul fiscal;
g) orice alte documente necesare pentru susținerea cererii.
5.2. Pe baza cererii și a documentelor anexate Ministerul Finanțelor - Direcția impozite indirecte poate aproba și emite autorizația pentru activitatea de restituire a taxei pe valoarea adăugată cumpărătorilor străini (conform modelului prezentat în anexa nr. 11 la prezentele norme).
Autorizațiile emise se înregistrează în Registrul pentru evidenta autorizațiilor emise societăților comerciale care restituie taxa pe valoarea adăugată cumpărătorilor străini, prezentat în anexa nr. 12 la prezentele norme.
Acest registru va fi completat, parafat, numerotat și păstrat de Direcția impozite indirecte din Ministerul Finanțelor.
Autorizația este valabilă până la sfârșitul anului calendaristic în care a fost eliberata.
Eliberarea unei noi autorizații de către Direcția impozite indirecte din cadrul Ministerului Finanțelor se poate face pe baza documentelor prevăzute la pct. 5.1 lit. e)-g), numai dacă au fost respectate prevederile prezentelor norme.
5.3. Pentru activitatea de restituire societățile comerciale autorizate vor retine un comision în lei de până la 10% din taxa pe valoarea adăugată solicitată a fi restituită în baza documentelor prevăzute de prezentele norme. Comisionul se supune regimului de taxa pe valoarea adăugată aplicabil bunurilor, conform
art. 17 lit. B.l) din Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 .
5.4. Societatea comercială autorizata sa desfășoare activitatea de restituire a taxei pe valoarea adăugată este obligată sa notifice Ministerului Finanțelor - Direcția impozite indirecte schimbarea locului sau a locurilor de desfășurare a activității de restituire. În acest caz poate solicita eliberarea unei autorizații, cu îndeplinirea procedurii din prezentul capitol.
5.5. Ministerul Finanțelor, prin Direcția impozite indirecte, va comunică Lista cuprinzând societățile comerciale autorizate sa restituie taxa pe valoarea adăugată cumpărătorilor străini, conform modelului prezentat în anexa nr. 13 la prezentele norme, organelor fiscale teritoriale la care acestea sunt înregistrate ca plătitoare de taxa pe valoarea adăugată.
Organele fiscale la care societățile comerciale autorizate sunt înregistrate ca plătitoare de impozite și taxe vor asigura controlul activității de restituire a taxei pe valoarea adăugată către cumpărătorii străini, potrivit prezentelor norme.
Capitolul VI Evidenta activității de restituire a taxei pe valoarea adăugată
6.1. Unitățile comerciale autorizate să efectueze vânzări pentru care se acordă dreptul de restituire a taxei pe valoarea adăugată către cumpărătorii străini au obligația sa întocmească la sfârșitul fiecărei luni Situația cuprinzând vânzările pentru care s-au eliberat documente de restituire a taxei pe valoarea adăugată pentru cumpărătorii străini, conform modelului prezentat în anexa nr. 14 la prezentele norme, precum și Situația cuprinzând restituirile de taxa pe valoarea adăugată, efectuate de către vânzător către cumpărătorii străini, conform modelului prezentat în anexa nr. 15 la prezentele norme.
Situațiile vor fi transmise organului fiscal teritorial la care unitatea comercială este înregistrată ca plătitoare de taxa pe valoarea adăugată, până la data de 5 a lunii următoare.
6.2. Societățile comerciale autorizate conform prevederilor cap. V din prezentele norme să efectueze restituirea taxei pe valoarea adăugată către cumpărătorii străini au obligația sa întocmească la sfârșitul fiecărei luni Situația cuprinzând restituirile de taxa pe valoarea adăugată, efectuate, conform modelului prezentat în anexa nr. 16 la prezentele norme.
Situația respectiva va fi transmisă organului fiscal teritorial la care societatea comercială este înregistrată ca plătitoare de taxa pe valoarea adăugată, până la data de 5 a lunii următoare.
6.3. Comisionul perceput pentru restituirea taxei pe valoarea adăugată către cumpărătorii străini se evidențiază în formularul "Decont privind taxa pe valoarea adăugată", conform instrucțiunilor de completare a acestuia.
Sumele efectiv restituite, justificate cu documentele prevăzute în prezentele norme, se vor înscrie în decont la rândul "T.V.A. efectiv restituită cumpărătorilor străini".
Anexa 1 la norme
/────── │ TAX │ │ FREE │ DOCUMENT DE RESTITUIRE A TAXEI PE VALOAREA ADĂUGATĂ Nr. ........ ──────/ (pentru cumpărătorii străini) ──────────────────────────── 1. Valoarea bunurilor din factura fiscală │ │ nr. ........ din data .................. ──────────────────────────── (exportate în interval de 90 de zile) ──────────────────────────── 2. Valoarea taxei pe valoarea adăugată de │ │ restituit ──────────────────────────── ────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────── CUMPĂRĂTOR │ VÂNZĂTOR 3. Numele și prenumele: │ 9. Denumirea societății comerciale: 4. Data și locul nașterii: │ 10. Adresa: 5. Țara de domiciliu: │ 11. Codul fiscal: 6. Numărul pasaportului/Numărul │ 12. Data vânzării: documentului de identitate: │ 13. Organul fiscal la care este 7. Data emiterii pasaportului: │ înregistrat vânzătorul: 8. Am primit suma de ... (...) lei.│ │ │ ............ Data restituirii: │ (semnătura) │ │ ....................... │ (semnătura și ștampila) │ ────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────── CONFIRMAREA DE CĂTRE AUTORITATEA VAMALĂ A SCOATERII DIN ȚARA A BUNURILOR Biroul vamal: Codul biroului vamal: Numărul și data înregistrării: ......................... (semnătura și ștampila) ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── NOTĂ: Se completează de biroul vamal. Autoritatea vamală poate refuza certificarea iesirii bunurilor dacă: - formularul nu este integral completat de către vânzător (nu este admisă completarea ulterioară); - bunurile nu sunt prezentate la cererea organului vamal sau nu corespund cu bunurile menționate în factura fiscală; - valoarea bunurilor din factura vânzătorului nu depășește 4 milioane lei; - datele din documentul de restituire nu corespund cu datele din actele de identificare a cumpărătorului și cu datele din factura fiscală; - termenul de 90 de zile, calculat între data cumpărării și data scoaterii din țara sau data expedierii în străînătate a bunurilor, a fost depășit.
Anexa 2 la norme
DIRECȚIA GENERALĂ A VAMILOR
BORDEROUL CENTRALIZATOR
al avizarilor pentru restituirea taxei pe valoarea adăugată
aferente vânzărilor către cumpărători străini,
efectuate în luna .............. anul ........
Nr. crt.
Cumpărătorul
Documentul de restituire
Documentul de vânzare
Localitatea/ județul unității vânzătoare
Data avizului
Valoarea facturii
Taxa pe valoarea adăugată de restituit
Numele și prenumele
Țara
Numărul pașaportului
Numărul
Data
Numărul
Data
Anexa 3 la norme
CERERE
pentru autorizarea unității (unităților) comerciale să efectueze
vânzări către cumpărătorii străini care beneficiază
de restituirea taxei pe valoarea adăugată
Persoana juridică ................., cu sediul în .......................,
județul/sectorul ..........., str. ............. nr. ..., codul poștal ....,
telefon ........, telex/fax ........., înmatriculată în registrul comerțului
la nr. ...... din ........, codul fiscal ............, reprezentată prin
..........................., domiciliat în ................................,
str. ............... nr. ...., posesor al buletinului/cărții de identitate
seria .... nr. ........, eliberat/eliberata de ............................,
având funcția de ..................., solicit eliberarea autorizației pentru
unitatea (unitățile) comercială (comerciale) din ..........................,
județul/sectorul ............., str. ....................... nr. ...., codul
poștal ........., telefon .........., telex/fax ...........................,
pentru efectuarea vânzării de bunuri ................ cumpărătorilor străini
care beneficiază de restituirea taxei pe valoarea adăugată.
Anexez, conform Normelor privind restituirea taxei pe valoarea adăugată
cumpărătorilor, persoane fizice, care nu au domiciliul în România,
următoarele documente:
1. copie de pe înștiințarea de plătitor de taxa pe valoarea adăugată;
2. copie de pe certificatul de înregistrare fiscală;
3. copie de pe documentul cu care au fost declarate la organul fiscal
unitatea (unitățile) comercială (comerciale);
4. copie de pe documentele din care rezultă profilul unității comerciale
și dotarea acesteia;
5. copie de pe ultimul bilanț contabil, de pe contul de profit și
pierderi și de pe anexele la bilanțul contabil, înregistrate la organul
fiscal;
6. copie de pe documentele de achiziționare și înregistrare în evidenta
unității (unităților) comerciale a aparatelor de marcat electronice fiscale,
pentru fiecare magazin pentru care se solicita autorizarea;
7. orice alte documente necesare pentru susținerea solicitării.
Programul de lucru al unității (unităților) comerciale este în
zilele ..........., orele ...., și în zilele ..........., orele ..... .
Ne obligam sa respectam reglementările în vigoare privind taxa pe
valoarea adăugată.
.........................
(semnătura și ștampila)
..........
(data)
Anexa 4 la norme
MINISTERUL FINANȚELOR
Direcția generală a finanțelor
publice și controlului
financiar de stat
a județului ........../municipiului București
AUTORIZAȚIE
Nr. ..... din ..................
(ziua, luna, anul)
Valabilă până la ..................
(ziua, luna, anul)
Se autorizează ...(persoana juridică)..., cu sediul în ..................,
str. ......................... nr. ...., județul/sectorul .................,
codul poștal ......., telex/fax .........., cu certificatul de înmatriculare
la registrul comerțului nr. ......... din ..............., reprezentată prin
.....(numele și prenumele)....., cu domiciliul în .........................,
str. ......................... nr. ...., județul/sectorul .................,
posesor al buletinului/cărții de identitate seria .. nr. ........, eliberat/
eliberata de .................. la data de ........, să efectueze vânzări de
bunuri .......................... cumpărătorilor străini care beneficiază de
restituirea taxei pe valoarea adăugată, în unitatea comercială .............
........................... din ...................., str. .................
nr ...., județul/sectorul ...................., codul poștal ..............,
telefon ..............., telex/fax .................; în unitatea comercială
........................... din ...................., str. .................
nr ...., județul/sectorul ...................., codul poștal ..............,
telefon ............, telex/fax ................., și în unitatea comercială
........................... din ...................., str. .................
nr ...., județul/sectorul ...................., codul poștal ..............,
telefon ..........., telex/fax .............., începând cu data de ........,
cu obligativitatea respectării reglementărilor în vigoare privind taxa pe
valoarea adăugată.
Autorizarea s-a făcut în baza cererii nr. ..... din ............... și a
documentației prezentate, înregistrată la Direcția generală a finanțelor
publice și controlului financiar de stat a județului ....................../
municipiului București, după caz.
Director general,
.......................
Anexa 5 la norme
MINISTERUL FINANȚELOR
Direcția generală a finanțelor
publice și controlului
financiar de stat
a județului ........../municipiului București
REGISTRUL
pentru evidenta autorizațiilor emise societăților
comerciale care efectuează vânzări către cumpărători străini
care beneficiază de restituirea taxei pe valoarea adăugată
Autorizația
Societatea comercială
Numărul unităților autorizate
Unitatea autorizată
Nr.
Data
Valabilă până la
Denumirea
Sediul
Codul fiscal
Organul fiscal la care este înregistrată
Denumirea unității autorizate
Sediul
Localitatea
Str.
Nr.
Județul/ sectorul
Localitatea
Str.
Nr.
Județul/ sectorul
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Prezentul registru conține .... pagini numerotate de la 1 la ...., fiecare fila fiind parafată/stampilata în data de ........ .
Director general,
.......................
(semnătura și ștampila)
Anexa 6 la norme
MINISTERUL FINANȚELOR
Direcția generală a finanțelor
publice și controlului
financiar de stat
a județului ........../municipiului București
LISTA
cuprinzând unitățile comerciale care au fost autorizate
să efectueze vânzări pentru care se acordă restituirea
taxei pe valoarea adăugată către cumpărătorii străini
Nr.
crt.
Denumirea unității/
subunitatii
comerciale
Numărul autorizației/
data
Adresa
Codul
fiscal
Organul fiscal
la care este
înregistrată
unitatea/
subunitatea
comercială
Anexa 7 la norme
NOTA DE COMANDA Nr. ..../........
pentru documente fiscale speciale
Denumirea societății comerciale ..........................................
Codul fiscal ....................
Numărul autorizației/data ..............
Sediul:
localitatea ........................, str. ..................... nr. ....,
sectorul ....., județul .................., telefon .............
Felul
documentului
Cantitatea
solicitată
U.M.
Prețul unitar
Valoarea
T.V.A.
Valoarea totală,
inclusiv T.V.A.
0
1
2
3
4
5
6
......................................
Direcția generală a finanțelor
(semnătura și ștampila solicitantului)
publice și controlului financiar
de stat a județului ............./
municipiului București
Data aprobării comenzii ..........
Numărul documentelor aprobate ....
Seria.............................
Modalitatea de plată .............
...........................
(semnătura și ștampila)
Anexa 8 la norme
EVIDENTA
achiziționării și utilizării documentelor fiscale
speciale în luna .........., anul .......
Denumirea societății comerciale ..........................................
Data ..............
Sediul:
localitatea ........................, str. ..................... nr. ....,
sectorul ....., județul .................., codul fiscal .............
Nr.
crt.
Explicații
Numărul
facturilor
fiscale
Numărul
avizelor de
însoțire
a mărfii
1.
Stoc la începutul lunii
2.
Achiziții în cursul lunii
3.
TOTAL I (rândul 1 + rândul 2)
4.
Cantitatea utilizata în cursul lunii
5.
Cantitatea anulată în cursul lunii
6.
TOTAL II (rândul 4 + rândul 5)
7.
Stoc la sfârșitul lunii (rândul 3 - rândul 6)
Certificată de conducerea societății comerciale
Semnătura ..............
Data ........
Verificata de organul fiscal
Semnătura ..................
Data .......................
Anexa 9 la norme
MODELUL SIGLEI
Anexa 10 la norme
CERERE
pentru autorizarea activității de restituire a taxei
pe valoarea adăugată cumpărătorilor străini
Persoana juridică ........................, cu sediul în .................,
județul/sectorul ...................., str. ....................... nr. ....,
codul poștal .............., telefon ............., telex/fax ..............,
înmatriculată în registrul comerțului la nr. ....... din ............., codul
fiscal ............., reprezentată prin ....................................,
domiciliat/domiciliată în .................., str. ................. nr. ...,
posesor/posesoare al/a buletinului/cărții de identitate seria .... nr. .....,
eliberat/eliberata de ..........., având funcția de ........................,
solicit eliberarea autorizației pentru efectuarea restituirii taxei pe
valoarea adăugată cumpărătorilor străini, în baza art. 17 lit. B.l) din
Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 17/2000
privind taxa pe valoarea
adăugată.
Anexez, conform Normelor privind restituirea taxei pe valoarea adăugată
cumpărătorilor, persoane fizice, care nu au domiciliul în România,
următoarele documente:
1. copie de pe actele constitutive ale societății comerciale;
2. copie de pe certificatul de înmatriculare la registrul comerțului;
3. copie de pe certificatul de înregistrare fiscală;
4. copie de pe înștiințarea de plătitor de taxa pe valoarea adăugată;
5. certificat de atestare fiscală, eliberat în acest scop;
6. copie de pe ultimul bilanț contabil, de pe contul de profit și
pierderi și de pe anexele la bilanțul contabil, înregistrate la organul
fiscal;
7. orice alte documente necesare pentru susținerea solicitării.
Ma oblig sa respect reglementările în vigoare privind taxa pe valoarea
adăugată.
...........................
(semnătura și ștampila)
..........
(data)
Anexa 11 la norme
MINISTERUL FINANȚELOR
Direcția impozite indirecte
AUTORIZAȚIE
Nr. ..... din ..................
(ziua, luna, anul)
Valabilă până la ..................
(ziua, luna, anul)
Se autorizează ..(societatea comercială).., cu sediul în..................,
str. ........................... nr. ......, județul/sectorul ..............,
codul poștal ....., telex/fax .........., cu certificatul de înmatriculare la
registrul comerțului nr. .... din ............, reprezentată prin ...........
........(numele și prenumele)......., cu domiciliul în .....................,
str. ........................... nr. ......, județul/sectorul ..............,
posesor al buletinului/cărții de identitate seria .... nr. ......., eliberat/
eliberata de ................ la data de .........., să efectueze restituirea
taxei pe valoarea adăugată cumpărătorilor străini la unitatea din ...........
...................... str. ................ nr. ...., județul/sectorul ....,
codul poștal ......, telefon .........., telex/fax ............., începând cu
data de ........, cu obligativitatea respectării reglementărilor în vigoare
privind taxa pe valoarea adăugată.
Autorizarea s-a făcut în baza cererii nr. ......... din
...............
și a documentației prezentate, înregistrată la Direcția impozite indirecte
din Ministerul Finanțelor.
Director,
...............
Anexa 12 la norme
MINISTERUL FINANȚELOR
Direcția impozite indirecte
REGISTRUL
pentru evidenta autorizațiilor emise societăților
comerciale care restituie taxa pe valoarea adăugată
cumpărătorilor străini
Autorizația
Societatea comercială
Numărul unităților autorizate
Unitatea autorizată
Nr.
Data
Valabilă până la
Denumirea
Sediul
Codul fiscal
Organul fiscal la care este înregistrată
Denumirea unității autorizate
Sediul
Localitatea
Str.
Nr.
Județul/ sectorul
Localitatea
Str.
Nr.
Județul/ sectorul
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Prezentul registru conține .... pagini, numerotate de la 1 la ..., fiecare fila fiind parafată/stampilata în data de ..... .
Director,
.........................
(semnătura și ștampila)
Anexa 13 la norme
MINISTERUL FINANȚELOR
Direcția impozite indirecte
LISTA
cuprinzând societățile comerciale autorizate sa restituie
taxa pe valoarea adăugată cumpărătorilor străini
Nr.
crt.
Denumirea unității/
societății
comerciale
Adresa
Codul
fiscal
Numărul autorizației/
data
Organul fiscal
la care este
înregistrată
societatea
comercială
Anexa 14 la norme
Societatea Comercială ...................
Codul fiscal ............................
Organul fiscal ..........................
SITUAȚIA
cuprinzând vânzările pentru care s-au eliberat documente
de restituire a taxei pe valoarea adăugată către cumpărătorii
străini, în luna ..............., anul ......
Nr. crt.
Cumpărătorul
Documentul de restituire
Documentul de vânzare
Valoarea facturii
Taxa pe valoarea adăugată
Numele și prenumele
Țara
Numărul pașaportului
Numărul
Data
Numărul
Data
Anexa 15 la norme
Societatea Comercială ...................
Codul fiscal ............................
Organul fiscal ..........................
SITUAȚIA
cuprinzând restituirile de taxa pe valoarea adăugată,
efectuate de vânzător către cumpărători străini,
în luna .........., anul .....
Nr. crt.
Cumpărătorul
Documentul de restituire
Documentul de vânzare
Valoarea facturii
Taxa pe valoarea adăugată
Numele și prenumele
Țara
Numărul pașaportului
Numărul
Data
Numărul
Data
Anexa 16 la norme
Societatea Comercială ...................
Codul fiscal ............................
Organul fiscal ..........................
SITUAȚIA
cuprinzând restituirile de taxa pe valoarea adăugată,
efectuate în luna ............., anul .......
Nr. crt.
Cumpărătorul
Documentul de restituire
Documentul de vânzare
Valoarea facturii
Taxa pe valoarea adăugată
Numele și prenumele
Țara
Numărul pașaportului
Numărul
Data
Numărul
Data
Restituită
Comision
-------
Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.